OpenCart, czyli wolność i swoboda.
OpenCart to system zarządzania sklepem internetowym, który jest oparty na PHP, wykorzystuje bazę danych MySQL i komponenty HTML. Wsparcie zapewniane jest dla różnych języków i walut. Jest dostępny bezpłatnie na licencji General Public License. W maju 2016 r. odnotowano 342 000 witryn wdrożonych z OpenCart. Dzięki temu oprogramowaniu możesz skonstruować własny sklep online i rozpocząć sprzedaż w internecie, musisz jednak pamiętać, iż chęć rozbudowania witryny poprzez nowe funkcjonalności będzie wiązała się z koniecznością zakupu modułów, których koszt może być naprawdę wysoki. Utworzenie sklepu dzięki OpenCart jest wyjątkowo łatwe i nie powinno zająć więcej niż kilka minut. Musisz wykonać tylko dwa proste kroki, na początku należy utworzyć konto poprzez wpisaniu adresu e-mail i stworzenie hasła. Następnie trzeba podać nazwę i kliknąć przycisk „Utwórz sklep”.
Proces konstrukcji tak stworzonego sklepu należy rozpocząć od dodania Twoich artykułów i konfiguracji szablonu w taki sposób, aby prawidłowo dopasować go do swojej branży i potrzeb. Podczas procesu budowania sklepu należy też zwrócić uwagę na elementy takie jak logo, nagłówki, stopkę, opisy produktów i stronę koszyka.
OpenCart, a pozycjonowanie.
Pozycjonowanie sklepu postawionego na oprogramowaniu OpenCart najlepiej rozpocząć od edycji pliku robots.txt, którego używa się głównie po to, aby witryna nie była przeciążona żądaniami i poprawnie indeksowana. Następnie należy ustawić przekierowanie adresu strony www na wersję bez tego przedrostka, ponieważ system OpenCart nie zrobi tego automatycznie. W przypadku pominięcia tego punktu może pojawić się zagrożenie duplikacji treści, która ograniczy widoczność sklepu w przeglądarce. Zalecanym rozwiązaniem jest konfiguracja przekierowania 301 w pliku .htaccess.
Następnym punktem podstawowej optymalizacji SEO jest zadbanie o przyjazne adresy URL, które przejrzyście powinny obrazować użytkownikom, na jakiej stronie są i co się na niej znajduje. W tym miejscu pewnie warto przypomnieć, iż do opisania przyjaznych adresów URL można wykorzystać kategorie, do których prowadzą. Ważnym punktem jest brak możliwości wykorzystania znaków diakrytycznych, spacji i separatorów oddzielających słowa.
Kolejnym punktem w naszym krótkim spacerze po świecie pozycjonowania OpenCart będzie konfiguracja meta tytułów i meta opisów, w których zaleca się wykorzystanie fraz kluczowych. Takie działanie pozwoli na łatwiejsze wypromowanie witryny, dotarcie do klientów i w rezultacie zwiększenie sprzedaży. Pozycjonowanie sklepu OpenCart nigdy nie przyniesie pozytywnych wyników bez odpowiedniego do branży doboru słów kluczowych i wysokiej jakości unikalnych treści odbieranych przez Google jako atrakcyjne i warte pokazania użytkownikowi.
Śmiało dzwoń, chętnie na wszystkie
odpowiem i doradzę!
Zadzwonię do Ciebie!
Szczególną uwagę należy poświęcić na przemyśleniu, jakich precyzyjnych słów użyją osoby doskonale wiedzące, co chcą kupić. To one głównie wykorzystują przeglądarkę w celu znalezienia odpowiedniego sklepu online, który zaspokoi ich potrzeby. Pamiętaj, aby nigdy nie kopiować treści od producentów lub konkurencji, ponieważ przez takie działania powstaje duplikowana treść, która jest negatywnie odbierana przez algorytm Google. Unikalne i atrakcyjne według Google opisy zwiększają szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w przeglądarce i pozwalają na uniknięcie zagrożenia, jakie niesie za sobą kopiowanie opisów z witryny chronionej prawami autorskimi. Warto też prowadzić bloga, dzięki któremu łatwo nasycić sklep słowami kluczowymi i pozwoli na pozyskiwanie linków tworzących wartość dodaną do pozycjonowania.
Ostatnim punktem, o którym warto wspomnieć, są szablony na platformie OpenCart. Osoby bez wiedzy specjalistycznej i w celu oszczędności czasu często wykorzystują gotowe szablony OpenCart, a nie na wszystkich szablonach da się prowadzić skuteczne działania pozycjonerskie. Nie powinno się także wybierać starych szablonów stworzonych dzięki rozwiązaniom już nieaktualnym oraz trzeba zwrócić uwagę na rozmiary i rozszerzenia zdjęć, ponieważ grafiki w nieprawidłowych rozszerzeniach znacznie utrudniają zajęcie wysokiej pozycji w wynikach organicznych. Zignorowanie tych aspektów może doprowadzić do wolnego ładowania się i braku responsywności sklepu.
OpenCart- Dla kogo i w jakim celu?
OpenCart jest używany do tworzenia różnorodnych sklepów internetowych i trzeba mieć na uwadze, że stworzenie witryny na tym oprogramowaniu wymaga dużego nakładu pracy i posiadania zaawansowanej wiedzy programistycznej, więc trzeba poważnie zastanowić się nad kosztami samodzielnego uruchomienia i późniejszą obsługą witryny. Opisane powyżej działania związane z pozycjonowaniem to całkowite podstawy, które na pewno zaowocują lepszą pozycją w wyszukiwarce, ale nie można zapominać, iż pozycjonowanie to systematyczny proces, który wymaga ciągłego nakładu pracy i środków w celu osiągnięcia oraz utrzymania satysfakcjonującej pozycji przynoszącej ruch, który przekłada się na sprzedaż. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jakimkolwiek aspektem prowadzenia sklepu internetowego, skontaktuj się z naszym Doradcą Klienta, który szczegółowo porozmawia z Tobą o Twoich potrzebach i zaproponuje rozwiązania działające w Twojej branży.