Zwiększamy ruch na Twojej stronie internetowej.
Jak
pracujemy przy
pozycjonowaniu?
Regularnie pracujemy nad pozycjami Twojej strony
Pozyskujemy wartościowe odnośniki
Dobieramy słowa kluczowe najlepsze dla Twojego biznesu
Dbamy o aspekty techniczne
Ile kosztuje usługa pozycjonowania?
Jak to działa?
Przed podjęciem działań SEO, wnikliwie analizujemy aktualny stan danej witryny. Sprawdzamy jej obecną widoczność, osiągane wyniki oraz określamy przyszły potencjał.
Przeprowadzamy również dogłębną weryfikację w poszukiwaniu błędów oraz niedociągnięć, których wyeliminowanie realnie wpłynie na jej przyszły sukces.
W ramach przeprowadzonego audytu otrzymasz od nas informację zwrotną w postaci raportu, który będzie zawierać listę usprawnień i działań optymalizacyjnych Twojego serwisu, które należałoby wprowadzić.
W kolejnym kroku, po wspólnych ustaleniach, zajmujemy się naprawą błędów wskazanych w audycie: uzupełniamy treści, przyśpieszamy działanie strony, usuwamy zbędne linki, poprawiamy adresy, kod strony oraz jej wiele innych aspektów.
Zaczynamy optymalizować Twój serwis pod kątem słów i fraz kluczowych wynikających z audytu.
Gdy wszystko działa już tak, jak powinno, przystępujemy do właściwych działań pozycjonujących. Realizujemy zaplanowaną strategię link buildingu, monitorujemy stronę i pracujemy nad utrzymaniem lub poprawą jej pozycji. W ramach naszych usług otrzymujesz od nas w pełni kompleksową obsługę Twojej firmy w zakresie pozycjonowania. Dzięki temu pozostaje Ci jedynie radość ze świetnych wyników osiąganych przez Twoją witrynę :)
Śmiało dzwoń, chętnie na wszystkie
odpowiem i doradzę!
Zadzwonię do Ciebie!
Dowiedz się więcej o usłudze SEO
Pozycjonowanie jest procesem skupionym na prowadzeniu odpowiednich działań zmierzających do generowania naturalnego ruchu z wyszukiwarek internetowych (np. Google). Ruch ten potocznie nazywa się organicznym lub też darmowym, ponieważ nie wymaga on płacenia chociażby za zasięg czy ilość kliknięć. O ile sam ruch jest bezpłatny, o tyle należy pamiętać, że działania pozwalające na jego generowanie już takie nie są. SEO jest bowiem dziedziną wymagającą nieustannej pracy skupionej zarówno na rozwoju samej strony internetowej, jak i oddziaływaniu na inne serwisy www.
Na pozycjonowanie zatem składa się optymalizacja strony i praca nad jej jakością, jak i pozyskiwanie odnośników (linków) prowadzących z innych stron – tzw. link building. Ważnym aspektem SEO jest również optymalizacja techniczna serwisu, czyli działania mające na celu jak najlepsze dostosowanie strony internetowej do wymagań zarówno samych użytkowników, ale również algorytmów wyszukiwarek. W tym obszarze kluczowe są takie zagadnienia jak: czystość kodu strony, prędkość jej ładowania, prosty design, czy intuicyjna struktura pozwalająca na łatwe nawigowanie.
Z uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google wiąże się wiele korzyści, które mogą być odczuwalne zarówno przez małe i średnie firmy, jak i przez duże przedsiębiorstwa. Wysokie wyniki w rankingu wyszukiwarki przekładają się na większy ruch na naszej stronie internetowej, co dla nas oznacza większą liczbę potencjalnych klientów. W efekcie dotarcie do szerokiego grona odbiorców może się bezpośrednio przełożyć na osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych. Odczuwalnym profitem może być dla nas nie tylko lepsza sprzedaż oferowanych przez nas usług lub produktów, ale również wykreowanie wizerunku naszej firmy w sieci i zwiększenie rozpoznawalności naszej marki. Są to korzyści długofalowe, które pozwolą nam na osiągnięcie stabilnej pozycji na rynku. W jaki sposób je uzyskać?
Kluczem do sukcesu jest nie tylko stworzenie dobrej strony internetowej, obfitującej w różnorodne i wartościowe treści, ale również istotne jest jej optymalne pozycjonowanie. Aby uzyskać możliwie najlepsze rezultaty, niezbędne jest przeprowadzenie audytu strony internetowej, za pośrednictwem którego możliwe będzie ścisłe określenie słabych i mocnych stron naszej witryny, między innym w celu dopasowania jej do wytycznych prezentowanych w zaleceniach dla webmasterów przez producentów wyszukiwarek internetowych. Podczas audytu sprawdzane są takie aspekty jak atrakcyjność zawartych na stronie treści, stopień linkowania, czas ładowania strony oraz responsywność strony, czyli przystosowanie treści witryny do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Przeprowadzenie audytu strony internetowej w efekcie pozwala na wyeliminowanie zawartych na stronie błędów, właściwą optymalizację witryny, a także jest podstawą do osiągnięcia jak najlepszych wyników w indeksacji strony i ogólnej wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.
Audyt SEO powinien w precyzyjny sposób zawrzeć wszystkie informacje na temat naszej witryny, które mogą pomóc uzyskać wysoką zgodność z zaleceniami wyszukiwarki. Podstawą do przeprowadzenia audytu jest właściwe przygotowanie – audytor musi dokładnie sprawdzić działanie strony internetowej w celu zlokalizowania rzeczy możliwych do poprawy oraz sprawdzenia czy wszystkie podstrony witryny poprawnie się ładują i czy nie występują błędy uniemożliwiające otworzenie poszczególnych podstron. Strona jest sprawdzana także pod kątem treści, jakie są w niej umieszczone. W początkowej fazie audytu kluczową kwestią jest zweryfikowanie, jakie treści są indeksowane oraz w jaki sposób się to odbywa. W celu przeprowadzenia kompletnego audytu SEO, istotne jest zatem poddanie szczegółowej analizie dostępności witryny, określenie czy indeksacja odbywa się w sposób prawidłowy, wskazanie czynników, które wpływają na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki, a także sprawdzenie jej pod kątem konkurencyjności na tle podobnych serwisów.
Poradnik SEO.
Najczęściej popełniane błędy
Czy wiesz, że efekty pozycjonowania mogą pojawić się dopiero po kilku tygodniach prac?
Pozycjonowanie jest procesem rozłożonym w czasie, pospieszne działanie może przynieść więcej szkód niż korzyści!
Do wyszukiwania treści w Internecie używane są tak zwane roboty, czyli programy, które gromadzą informacje o stronach internetowych i indeksują ich zawartość. Widoczność strony w sieci zależy zatem od tego, czy jest ona dostępna dla robotów internetowych. Kwestia ta jest zależna przede wszystkim od konfiguracji pliku robots.txt, którego treść określa czy zawartość witryny może być indeksowana w wyszukiwarkach. Podczas analizy SEO sprawdzane jest czy roboty internetowe mogą indeksować zawartość strony, a także jakie treści są przez nie indeksowane. Dzięki właściwej konfiguracji pliku, możemy określić, które elementy strony chcemy poddać indeksowaniu, a które wolimy wykluczyć. Następnym krokiem jest zweryfikowanie czy indeksowanie strony przebiega w sposób prawidłowy. W przypadku zaistnienia nieprawidłowości na stronie, indeksowanie niektórych treści może okazać się niemożliwe. Może to wynikać z niewłaściwej technicznej struktury witryny lub złego podlinkowania podstron. Sprawdzając dostępność witryny, istotne jest zlokalizowanie błędów oraz dokładne przeanalizowanie strony pod kątem jej struktury oraz szybkości działania.
Po zweryfikowaniu dostępności strony i jej zdolności do indeksowania, należy skupić się na określeniu czynników, które mają istotne znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwarki. Krok ten skupia się na tak zwanym contencie strony, czyli jej treści wraz ze wszystkimi dodatkowymi elementami. Pierwszym czynnikiem, jaki należy poddać analizie jest adres strony głównej, ponieważ to on stanowi punkt wejścia do witryny, a także adresy podstron. Analizując adresy URL, należy zwrócić uwagę na to, czy są one przyjazne dla przeglądarki, jaka jest ich długość, czy zawarte są w nich słowa kluczowe, w jaki sposób rozdzielone są słowa, które się na nie składają, jakich parametrów używają oraz czy korzystają z subdomen, czy z subfolderów. Biorąc pod uwagę adresy URL dla wszystkich podstron, należy dodatkowo zwrócić uwagę na to, czy są odpowiednio zoptymalizowane, czy opierają się na słowach kluczowych oraz czy ich liczba jest optymalna.
Treść, jaka publikowana jest na stronie powinna z kolei spełniać określone warunki, które są zgodne ze standardami wyznaczonymi przez wyszukiwarkę. Im bardziej wartościowe i zróżnicowane treści są publikowane w serwisie, tym jest to lepiej oceniane. O wartości strony decydują takie elementy jak obecność słów kluczowych i ich kolejność, częstotliwość występowania słów kluczowych w tekście, unikalność treści i jej jakość, długość publikacji, poprawność językowa, a także wykorzystanie nagłówków. Doświadczony pozycjoner powinien ocenić jakość publikowanego contentu pod kątem pozycjonowania strony. Sytuacją niedopuszczalną jest powielanie treści, a także sztuczne wypełnianie publikacji słowami kluczowymi – stosowanie podobnych praktyk może nie tylko uznane przez przeglądarkę jako spam, ale także może wiązać się ze zbanowaniem strony.
Osobną kategorią jest sposób stosowania linków wewnętrznych i linków zewnętrznych w serwisie. Prawidłowe użycie linków wewnętrznych umożliwia użytkownikom strony wygodne poruszanie się w obrębie jej zawartości, wpływa na poprawę wyszukiwania określonych słów kluczowych prowadzących do podstron serwisu, a także pozwala na skuteczne indeksowanie podstron. Linkowanie wewnętrzne powinno być zatem przyjazne nie tylko dla osób odwiedzających witrynę, ale również dla robotów indeksujących. Linki powinny zostać właściwie zoptymalizowane, a także powinny umożliwiać właściwe przekierowanie do podstrony. Istotne jest wyeliminowanie odnośników prowadzących do treści, które już nie istnieją, czyli tak zwanych martwych linków. Umieszczając na stronie linki zewnętrzne, należy z kolei zadbać o to, aby prowadziły one do witryn, które są uznawane za jakościowe pod kątem SEO. Kluczowe znaczenie jeśli chodzi o linki mają również linki przychodzące do naszej witryny. Należy zweryfikować w ramach audytu czy są one naturalne, czy też są produktem działań spamerów, który to produkt może doprowadzić do zbanowania naszej strony, a przynajmniej do ograniczenia jej wyszukiwania w wyszukiwarce.
Zagadnieniem, na jakie również należy zwrócić uwagę jest analiza meta tagów, czyli znaczników opisujących, jakie treści znajdują się na stronie. Meta tagi obejmują takie elementy jak tytuł strony, opis strony, wyróżnienie słów kluczowych w tekście, nagłówki, czy alternatywne opisy obrazków. Każda podstrona powinna posiadać indywidualne meta tagi, które nie powinny się dublować. Znaczniki powinny ściśle odwoływać się do zawartości określonej podstrony, wykorzystując kluczowe frazy. Mimo, że obecnie meta znaczniki nie mają kluczowego znaczenia w kwestii pozycjonowania strony, to jednak ich istotność związana jest z prezentacją witryny w wynikach wyszukiwania. Dobry i spójny opis strony może przyczynić się do tego, że będzie ona atrakcyjna z punku widzenia użytkowników, co może przełożyć się na większą liczbę odwiedzin.
Poradnik SEO.
Za co można dostać karę od Google’a
Audyt SEO powinien zawierać szczegółowe dane na temat wszystkich wymienionych aspektów. Na jego podstawie możliwe jest wnikliwe zbadanie, które elementy strony wpływają na jej aktualną pozycję w rankingu wyszukiwarki. Dzięki informacjom pozyskanym z raportu, możliwe jest wdrożenie konkretnych działań, które będą w pełni dostosowane do potrzeb badanej witryny. Kompletny audyt SEO powinien być szczególnie stosowany w sytuacjach, związanych między innymi z tworzeniem lub zmianą strony internetowej, wprowadzaniem kluczowych zmian, eliminacją zagrożeń, czy przejęciem klienta po innym specjaliście. Przeprowadzenie audytu na etapie tworzenia strony internetowej niesie wiele korzyści, pozwalając na starcie uniknąć wielu błędów i dostosować witrynę pod kątem pozycjonowania. Jako, że audyt dotyczy strony, która dopiero powstaje, jego przebieg różni się od audytów, które opierają się na istniejących witrynach. Bazuje on głównie na dostępnych materiałach i makiecie strony, które są analizowane pod kątem SEO. W efekcie na dokumentację strony mogą zostać naniesione dodatkowe uwagi, przeznaczone dla programistów i koderów, pracujących nad tworzeniem strony. W przypadku kiedy stara strona ma zostać zastąpiona nową, należy przekierować stare linki na aktualną stronę, a także poprowadzić inne zadania wynikające z audytu w taki sposób, aby zmiana strony nie wpłynęła to na obniżenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
W większości przypadków audyt SEO dotyczy gotowych już witryn. Przeprowadzenie audytu jest najczęściej zlecane tuż po wdrożeniu strony internetowej i zgłoszeniu jej do wyszukiwarki. W tym momencie widoczne jest to, w jaki sposób strona funkcjonuje oraz jaką pozycję zajmuje w wynikach wyszukiwania. Realizacja audytu we wczesnym stadium działania strony pozwoli wyeliminować podstawowe problemy i poprawi widoczność strony w sieci. Jest to również odpowiedni czas na to, aby wesprzeć serwis stronami zapleczowymi oraz linkami zewnętrznymi. Zlecenie audytu SEO może okazać się jedynym ratunkiem w sytuacji, kiedy na witryna zostanie zbanowana przez wyszukiwarkę. Narzucona kara może być wynikiem powielania contentu, przesycania tekstu słowami kluczowymi, agresywnego linkowania do witryny, czy ukrywania linków i treści. Czasami wystarczy klika nieprzemyślanych decyzji, aby na stronę została narzucona kara.
W efekcie wszelkie działania pod kątem SEO mogą zostać zniweczone, ponieważ zbanowana strona zostanie wykluczona z serwisu wyszukiwarki. Nałożenie blokady na stronę nie jest bezpowrotne, jednak może wiązać się dla firmy z poważnymi stratami. W takiej sytuacji zrealizowanie audytu SEO pozwoli na podjęcie właściwych działań, w wyniku których możliwe będzie wyeliminowanie problemu.
Poradnik SEO.
Koszty pozycjonowania
Właściwym momentem na zlecenie audytu jest również wprowadzanie większych zmian na stronie, wiążących się najczęściej ze zmianą jej wyglądu. Wraz ze zmianą oferty firmy i jej potrzeb, modyfikacji często ulega także struktura strony internetowej. Przed wprowadzeniem ważnych zmian w serwisie, przeprowadzenie audytu SEO pozwoli na wyeliminowanie ewentualnych zagrożeń oraz pozwoli na opracowanie odpowiedniej strategii, dzięki której witryna będzie w stanie osiągnąć wysokie wyniki wyszukiwania. Warto mieć również na uwadze fakt, że niektóre rozwiązania tracą po czasie na aktualności, w związku należy zadbać o to, aby witryna była dostosowana do aktualnych standardów. Za pośrednictwem audytu SEO możliwe jest zweryfikowanie działania serwisu oraz zmodyfikowanie jego poszczególnych elementów.
Oprócz przeprowadzenia szczegółowej analizy zawartości strony, niezbędne jest usunięcie linków oraz treści, które nie są akceptowane przez wyszukiwarkę, co można zrobić na przykład poprzez przesłanie wykazu linków do narzędzia disavow tool. Poza banowaniem stron, wyszukiwarka może również nałożyć na witrynę karę w postaci filtra obniżającego jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Samodzielne zlokalizowanie źródła problemu może okazać się trudnym zadaniem, dlatego warto je zlecić specjaliście. Na podstawie przeprowadzonego audytu, możliwe będzie rozpoznanie sytuacji i podjęcie właściwych kroków, które pomogą przywrócić wysokie miejsce w rankingu wyszukiwania.
W przypadku zmiany firmy, która do tej pory zajmowała się pozycjonowaniem naszej strony i jej promocją w sieci, zlecenie audytu SEO może okazać się koniecznością. Audyt pomoże nam ocenić dotychczasową strategię ovraz pozwoli na podjęcie właściwych kroków, dzięki którym możliwe będzie dalsze promowanie strony. Zrealizowanie audytu może być także przydatne na etapie planowania pierwszych działań promocyjnych. W takiej sytuacji audyt skupia się na takich aspektach jak analiza konkurencji oraz widoczność strony w wynikach przeglądarki. Najważniejszym założeniem każdego audytu strony internetowej jest zastosowanie uwag, jakie zostały zawarte w dokumencie. Bez wdrożenia zalecanych zamian, dokument ten pozostanie bezużyteczny, dlatego nie należy tej kwestii bagatelizować. Efektem wprowadzenia zmian może być między innymi osiągnięcie wyższej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, zwiększenie ruchu na stronie, czy większa sprzedaż.
Pierwsze efekty wynikające z wdrożenia zaleceń audytu, są widoczne zwykle w ciągu pierwszych kilku tygodni po wprowadzeniu modyfikacji. Dzięki podjęciu rekomendowanych działań, możliwe jest przyjęcie odpowiedniej strategii oraz łatwiejsze promowanie strony w sieci. W efekcie nie tylko przełoży się to na większą ilość odwiedzających, ale także na wyższy współczynnik konwersji.
Poradnik SEO.
Kraje, z których przychodzi najwięcej SPAMU
Jednym z najbardziej zasadniczych zagadnień związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem serwisu internetowego jest budowanie odpowiedniego zaplecza linkowego, jak również weryfikacja już istniejącego zaplecza linkowego, a także linków wewnętrznych funkcjonujących wewnątrz tego serwisu. Jeżeli chodzi o linki wewnętrzne, należy przeanalizować czy witryna jest zbudowana w sposób hierarchiczny lub czy możliwe jest wprowadzenie porządku hierarchicznego. Dla wyszukiwarki istotnym jest, aby każda podstrona zalinkowana była przynajmniej raz w odpowiednim miejscu, należy więc zastanowić się, jakie główne kategorie powinna witryna posiadać, a następnie jakie podkategorie mają być dołączone do kategorii głównych.
Przy linkowaniu wewnętrznym warto zawrócić uwagę również na tak zwane „okruchy” (z angielskiego breadcrumbs) – są to elementy pozwalające na śledzenie, w którym miejscu na stronie użytkownik aktualnie się znajduje, umieszczone na każdej podstronie, najczęściej u góry bezpośrednio pod nazwą podstrony, za wyjątkiem strony głównej. „Okruchy” definiują w sposób hierarchiczny stosunek bieżącej podstrony do stron nadrzędnych. Ich znaczenie jest istotne dla wyszukiwarki, ponieważ dzięki nim może ona w odpowiedni sposób zbudować drzewo podstron całej witryny. Obecność „okruchów” określa również czy strona jest użyteczna dla użytkowników i czy zapewnia im odpowiednią nawigację w obrębie witryny.
Poza linkami wewnętrznymi, kluczowym tematem jest również ilość i jakość linków prowadzących do naszej strony z zewnątrz. Należy skupić się na tym, aby linki były zamieszczone w serwisach wysokiej jakości i aby w odpowiedni sposób je opisywały, to znaczy posiadały odpowiedni anchor text. W przypadku niezastosowania się do tych wytycznych, witryna może zostać zablokowana w wyszukiwarkach lub może mieć problem z uzyskaniem pożądanych dla nas wyników.
Poradnik SEO.
Najczęściej popełniane błędy
Proces linkbuildingu sprowadza się zatem do stworzenia dużej ilości wysokojakościowych linków na innych stronach. Poza zamieszczaniem ich w katalogach stron, księgach gości, itp., bardzo często osoby trudniące się linkbuildingiem przygotowują artykuły na konkretne tematy, zawierające odpowiednie dla nas linki w treści, a następnie zmierzają do tego, aby artykuł ten pojawił się w portalach branżowych, występujących pod wieloma różnymi domenami – naturalnie na każdej z tych domen powinien wystąpić inny tekst, aby działanie przyniosło oczekiwane efekty.
Obecność anchor textów posiada istotne znaczenie z punktu pozycjonowania strony, ponieważ są one dla wyszukiwarki wskaźnikiem, jakiego tematu dotyczy ta witryna. Wiąże się to z użyciem w linku określonych słów kluczowych między znacznikami A, za pośrednictwem których użytkownik może zostać skierowany do naszej witryny. Wykorzystanie słów kluczowych w anchor textach pozwala zatem na odnalezienie przez użytkowników sieci interesujących ich treści, w związku z czym umieszczanie anchor textów na stronach zewnętrznych jest pożądane dla skutecznego pozycjonowania naszej witryny. Stosowanie anchor textów jest działaniem wykorzystywanym w linkbuildingu strony, pozwalającym na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Istotne jest, aby użyta w linku fraza była logiczna, zgodna z treścią, do której prowadzi, jak również należy zadbać o to, aby każdy kolejny anchor text umieszczany w sieci, nie powielał tej samej treści.
Ciemniejszą stroną całego procesu linkbuildingu jest odnajdywanie i rekompensowanie spamerskich linków z niewłaściwymi anchor textami. Linki te często znajdują się na zagranicznych forach dyskusyjnych i w innych miejscach, które z racji dużej intensywności spamu, mogą doprowadzić do efektu odwrotnego do zamierzonego, to znaczy do spadku witryny w wynikach wyszukiwania lub całkowitego jej zniknięcia z rankingu wyszukiwarki. Najczęściej do zamieszczania tego typu linków służą specjalistyczne aplikacje, mające za zadanie zakładanie kont na forach dyskusyjnych w masowych ilościach, z których następnie fora te są spamowane. Dawniej tego typu zagrywki przynosiły oczekiwane efekty, co jednak zmieniło się na przestrzeni czasu, głównie za sprawą zamian w algorytmach wyszukiwarek – potrafią one bowiem bez większego problemu rozróżnić właściwe wartościowe linki od bezwartościowych linków spamerskich.
Poradnik SEO.
Proces pozycjonowania
Często więc przejmując stronę po innej firmie, która ją dawniej pozycjonowała, koniecznym będzie zweryfikowanie, jakie linki zostały zamieszczone dotychczas i w zależności od potrzeb, może okazać się konieczne usunięcie tych linków lub zablokowanie ich znaczenia dla naszej strony za pośrednictwem narzędzia Disavow Tool. Jest to narzędzie, za pomocą którego możliwe jest zrzekanie się linków po to, aby algorytm wyszukiwarki nie brał ich pod uwagę podczas ustalania pozycji strony w wynikach rankingu.
Dzięki linkbuildingowi jesteśmy w stanie nakierować wyszukiwarkę na słowa kluczowe, które są istotne z punktu widzenia naszej witryny. Jego wykorzystanie może przyczynić się do uzyskania wyższej pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania i zwiększenia jej widoczności. Wiąże się to z wieloma korzyściami, wśród których najważniejsze się zwiększenie ruchu na naszej stronie, co w efekcie może rzutować na poniesienie współczynnika konwersji.
Za pośrednictwem wysokojakościowych linków wewnętrznych i przychodzących, możemy skutecznie kreować wizerunek naszej marki, wzbudzając zaufanie ze strony potencjalnych klientów. Tworzenie linkbuildingu pozwala również na tworzenie relacji biznesowych z innymi stronami, działającymi w pokrewnych branżach, dzięki którym możemy skutecznie rozwijać naszą witrynę i ją promować.
Poradnik SEO.
Skąd pozyskiwać linki?
Wyszukiwarka internetowa określając istotność strony dla wyników wyszukiwania, bazuje na wielu różnych czynnikach – dzielimy je na czynniki zewnętrzne oraz czynniki zewnętrzne. Do czynników zewnętrznych zaliczamy jakość linków prowadzących do naszej strony ze stron zewnętrznych, z kolei czynniki wewnętrzne obejmują między innymi obszerność i konkretność tekstów, znajdujących się na naszych stronach. Wymienione kwestie są jednymi z tych, przy których znaczenie ma ich jakość, jak również istotne jest czy nie stanowią one spamu. Wyszukiwarka będąc narzędziem analitycznym potrafi bazować przede wszystkim na algorytmach, działających w określony sposób i oceniające teksty w oparciu o wcześniej ustalone kryteria. Zarówno na etapie przygotowywania treści na naszą stronę, jak i podczas przygotowywania tekstów z linkami, które do niej prowadza i są zamieszczane na innych stronach, powinniśmy skupić się na tym, aby teksty te były obszerne i zawierały słowa kluczowe, które są dla nas ważne – jest to podstawowy wskaźnik jakościowy dla Google, ale również dla naszego odbiorcy.
Dobierając słowa kluczowe możemy posługiwać się narzędziami, które mogą nam to ułatwić, jednakże możemy również przeanalizować je metodami empirycznymi, na podstawie przewidywania, co wpisałby potencjalny zainteresowany w wyszukiwarkę, aby dotrzeć do produktów i usług świadczonych przez naszą firmę. Zastosowanie odnalezionych fraz w tekstach, które będziemy przygotowywać do publikacji, jest kwestią kluczową, jak również istotne jest podlinkowanie wymienionych fraz kluczowych do odpowiednich podstron, znajdujących się w naszym serwisie. Dodatkowo, algorytmy wyszukiwarek potrafią przeanalizować jakość znajdującego się na naszej witrynie tekstu, a także jego obszerności, stąd też przygotowywanie dużej ilości merytorycznej treści na naszą stronę internetową, jest kwestią obligatoryjną dla osiągnięcia pożądanych rezultatów w wynikach wyszukiwania.
Jeżeli zamierzamy publikować wiele podstron na konkretne, zawężone zagadnienia, będące elementami oferty naszego serwisu internetowego lub sklepu, możemy te artykuły wykorzystać do tak zwanego pozycjonowania typu długi ogon (z angielskiego long tail). Metoda ta ma zastosowanie szczególnie w sytuacjach, gdy chcielibyśmy wypromować nasz serwis na bardzo dużo mniej popularnych fraz kluczowych lub na przykład wtedy, gdy nasza oferta świadczona jest w wielu regionach kraju. Wprowadzając long tail powinniśmy tworzyć treści, które będą opisywały zawężone zagadnienia na poszczególnych pojedynczych podstronach w taki sposób, aby można było pozycjonować tą konkretną podstronę na wiele słów, które mógłby wpisać nasz potencjalny klient. Ten rodzaj pozycjonowania ma także szczególne znaczenie przy sklepach internetowych oraz rozbudowanych serwisach – w takich przypadkach każdej z kategorii sklepu możemy przypisać określone słowa kluczowe, na bazie których przygotujemy odpowiednie teksty, wpływające w znaczący sposób na rezultaty pozycjonowania.
Poradnik SEO.
Przyczyny niezaindeksowania strony
Wykorzystanie fraz z długiego ogona, niekoniecznie musi przekładać się na większą ilość wejść na stronę, jednak wiąże się przede wszystkim z możliwością uzyskania wyższego poziomu konwersji – jesteśmy wówczas w stanie dotrzeć do klientów poszukujących konkretnego produktu i usługi, którego nie da się określić w ramach ogólnych fraz kluczowych. W praktyce oznacza to, że mniejsza ilość użytkowników może trafić na naszą witrynę za pośrednictwem wyszukiwarki, jednak większość z tych osób znajdzie na naszej stronie dokładnie to, czego poszukuje. Przy wyborze odpowiednich słów kluczowych, warto wziąć pod uwagę takie aspekty jak liczba wyszukiwań danego słowa, liczbę firm pozycjonujących interesującą nas frazę oraz trafność słowa kluczowego. Im lepiej frazy kluczowe są dopasowane produktów lub usług, oferowanych przez naszą firmę, tym większe prawdopodobieństwo, że osoby odwiedzające naszą witrynę będą faktycznie zainteresowane, znajdującą się na niej ofertą.
Niezależnie od tego czy stosujemy ogóle frazy czy słowa kluczowe z długiego ogona, należy zadbać o to, aby zostały one właściwie rozmieszczone w tekście. Należy unikać przesadnego zagęszczenia słów kluczowych w treści artykułu, ponieważ przygotowany w ten sposób tekst będzie nie tylko straci na jakości, ale również może być postrzegany jako spam. Liczbę słów kluczowych, warto ograniczyć do dwóch lub trzech fraz, których kilkukrotnie użyjemy w treści artykułu i wpleciemy je w taki sposób, aby wyglądało to naturalnie. Powinny być one rozmieszczone w różnych miejscach tekstu, począwszy od tytułu, przez śródtytuły, po właściwą treść. Zamiast powielania tych samych haseł, warto stosować wyrazy bliskoznaczne, dzięki którym unikniemy wielokrotnego wplatania słów kluczowych w treść tekstu i sprawimy, że będzie się go lepiej czytało.
Tworząc publikację na stronę, warto wzbogacić ją o interesujący tytuł, który przykuje uwagę potencjalnych odbiorców i zachęci ich do zapoznania się z treścią całego artykułu. Tytuł powinien być nie tylko ciekawy, angażujący i względnie krótki, ale również powinien zawierać interesujące nas słowo kluczowe, które będzie bezpośrednio związane z treścią publikacji. Pisząc tekst na potrzeby SEO, warto postawić na długie i rozbudowane artykuły, w których wykorzystamy kluczowe frazy. Dzięki tworzeniu obszernych treści jesteśmy w stanie użyć większą ilość fraz kluczowych i słów z długiego ogona, jak również możemy wykorzystać linkowanie wewnętrzne, za pomocą którego możemy odesłać czytelników do powiązanych tematycznie artykułów. Dodatkowo możemy w ten sposób zaspokoić potrzeby informacyjne naszych odbiorców. Tworząc publikacje na naszą stronę, powinniśmy zadbać zatem o przygotowanie wysokojakościowych i merytorycznych tekstów, dzięki którym odbiorca będzie mógł postrzegać nas jako profesjonalistów, posiadających wiedzę w określonym temacie.
Poradnik SEO.
Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce
Długość tekstu na stronie powinna być dostosowana przede wszystkim do naszych potrzeb oraz specyfiki prowadzonej witryny. W celu zaangażowania potencjalnych odbiorców i dostarczenia im istotnych informacji na określony temat, najlepiej sprawdzą obszerne publikacje, za pomocą których możemy szczegółowo opisać interesujące nas zagadnienie. Publikowanie obszernych i merytorycznych artykułów umożliwi nam na zdobycie zaufania ze strony użytkowników naszej strony, co w efekcie może przełożyć się na wyższą konwersję. Z kolei dzięki wykorzystaniu krótszych tekstów, możemy zwrócić uwagę szerokiego grona odbiorców, zachęcając ich do zapoznania się z treścią naszej publikacji oraz podjęcia określonych działań. Tego typu teksty mogą sprawdzić się w formie wpisu na bloga lub jako opis produktu.
Bez względu na długość artykułów, jakie zdecydujemy się umieścić na naszej witrynie, należy pamiętać o tym, że każdy tekst powinien być przygotowany z myślą o użytkownikach, a nie o wyszukiwarce. Jeżeli nasze publikacje przeznaczone są dla specjalistów z określonej branży, możemy wówczas zdecydować się na używanie fachowej terminologii, jednak w innym wypadku warto postawić na proste i zrozumiałe słownictwo. Istotne jest, aby stworzony artykuł był przejrzysty pod względem konstrukcji, czytelny, logiczny, użyteczny, a także poprawny językowo. Kluczową kwestią z punktu widzenia SEO jest unikalność każdego tekstu, jaki publikujemy. Kopiowanie cudzych artykułów jest nie tylko niedopuszczalne ze względu na prawa autorskie, ale również może wiązać się obniżeniem naszej pozycji w wynikach wyszukiwarki czy narzuceniem bana na naszą stronę. W tym calu należy także unikać powielania tekstu w obrębie naszej witryny oraz na stronach zewnętrznych.
Prowadzenie kampanii SEO wiąże się z realizacją określonych przez nas celów, które są kluczowe dla istnienia naszej witryny. Jednym z podstawowych założeń działań SEO jest przede wszystkim skuteczne pozycjonowanie strony, dzięki któremu będzie ona w stanie osiągnąć topową pozycję w rankingu wyszukiwania. Poza spełnieniem wymienionego założenia i zwiększeniem ruchu na stronie, istotne jest także, aby wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania mogła bezpośrednio przełożyć się na większą sprzedaż oferowanych usług lub produktów.
Poradnik SEO.
Źródła danych do analizy efektów pozycjonowania
Wdrażając określone działania z zakresu SEO, często nie jesteśmy w stanie zauważyć ich rezultatów szybciej, niż w ciągu kilku tygodni. Czas, po jakim możemy zauważyć pierwsze efekty, jest zależny od wielu różnych czynników, takich jak konkurencyjność pozycjonowanych słów kluczowych, jakość treści znajdujących się na stronie, optymalizacji strony, linkbuildingu, czy wiek domeny. Szybkość pojawienia się oczekiwanych rezultatów jest zatem kwestią bardzo indywidualną, trudną do jednoznacznego określenia – zawsze trzeba założyć, że efekt nie pojawi się niezwłocznie. Poza aspektem czasu, jaki będziemy musieli czekać na następstwa prowadzonej kampanii SEO, efektywność wdrożonych rozwiązań jest parametrem w dużej części mierzalnym. Rezultaty prowadzonych działań SEO można zwykle oszacować w oparciu o wyniki w wyszukiwarce, które dodatkowo możemy mierzyć w sposób masowy, za pomocą odpowiednich narzędzi. W sieci dostępne są również odpowiednie narzędzia analityczne, dzięki którym jesteśmy w stanie określić skuteczność prowadzonych działań SEO na innych płaszczyznach.
Jednym z narzędzi analitycznych, z jakiego możemy skorzystać w celu zmierzenia efektów pozycjonowania naszej strony, jest Google Analytics. Za pomocą wymienionego narzędzia jesteśmy w stanie przeanalizować takie aspekty, jak między innymi generowany ruch na stronie, popularność słów kluczowych, czy ilość odwiedzin na określonych podstronach. Na podstawie uzyskanych informacji możemy oszacować, które z używanych przez nas fraz są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników, jak również, które podstrony naszego serwisu są najchętniej odwiedzane. Analizując Google Analytics, warto zwrócić szczególną uwagę na takie wskaźniki jak liczba wejść z organicznych wyników wyszukiwania, frazy kluczowe oraz współczynnik konwersji. Podczas sprawdzania słów kluczowych, możemy w łatwy sposób przeanalizować frazy, za pośrednictwem których odwiedzający trafili na naszą stronę. Z treści fraz wpisywanych w wyszukiwarkę, możemy zweryfikować czy użytkownicy używali do wyszukiwania ogólnych słów kluczowych, czy były to sprecyzowane frazy, odnoszące się do konkretnych usług lub produktów.
Na podstawie współczynnika konwersji, możemy z kolei zmierzyć efektywność naszej strony docelowej. Podstawą generowania konwersji na stronie, jest wykonanie przez użytkowników określonych działań, które pozwalają na realizację celu istnienia serwisu. Podjęcie przez użytkowników pożądanych dla nas akcji, może się sprowadzać do różnych czynności, takich jak na przykład dokonanie rejestracji na stronie, zapisanie się do newslettera, dokonanie zakupu na określoną kwotę, kliknięcie w banner reklamowy, czy wyświetlenie określonej ilości podstron. Każda strona internetowa powinna realizować określone przez właściciela cele, które mogą być odmienne w zależności od tego, co planuje on osiągnąć oraz od specyfiki tej witryny. Z tego powodu zagadnienie konwersji może być stosowane do definiowania różnych działań, skutkujących wykonaniem przez użytkowników pożądanej akcji. Osiągnięcie wysokiego współczynnika konwersji może przełożyć się dla nas na wymierne zyski, na przykład w postaci zwiększonej sprzedaży.
Innym narzędziem analitycznym od Google, za pomocą którego możliwe jest mierzenie efektywności kampanii SEO i monitorowanie witryny w wynikach wyszukiwania, jest Google Search Console. Narzędzie to dedykowane jest nie tylko programistom, specjalistom SEO czy marketingowcom, ale jest przeznaczone również dla osób początkujących. Na podstawie wymienionego narzędzia jesteśmy w stanie przeanalizować frazy, po wpisaniu których użytkownicy trafili na naszą witrynę, które zapytania wygenerowały największy ruch na stronie, a także które strony zewnętrzne prowadzą do naszej witryny.
Dodatkowo dostępne są również płatne narzędzia analityczne, pozwalające na śledzenie pozycji witryny pod kątem określonych słów kluczowych. W celu zweryfikowania rezultatów działań SEO, warto przede wszystkim skupić się na ruchu organicznym do naszej strony internetowej i statystykach kluczowych fraz, które wpływają na pozycję naszej witryny w rankingu wyszukiwarki. Możliwe jest także porównanie widoczności naszego serwisu na tle konkurencyjnych stron. Niektóre z dostępnych narzędzi analitycznych, skupiają się na analizie poszczególnych elementów, znajdujących się na stronie, które wpływają na pozycjonowanie witryny. Narzędzie Page Locus pozwala na przeprowadzenie szybkiej analizy naszej strony wraz z oceną punktową poszczególnych jej elementów, takich jak optymalizacja strony, szybkość działania, popularność w social mediach i autorytet strony. Każdy segment raportu można dodatkowo rozwinąć, w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat poszczególnych elementów, które złożyły się na jego ocenę.
Korzystając z takich narzędzi jak Majestic, możemy z kolei przeanalizować zaplecze linkowe naszej strony. Za pośrednictwem wymienionego narzędzia, możliwa jest kompleksowa analiza linków, począwszy od linków zwrotnych, po linki odsyłające do naszej domeny. Dzięki zawartym w programie wykresom, jesteśmy w stanie ocenić przyrost linków we wskazanych ramach czasowych, rozkład linków oraz anchor textów.
Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania jest jednym z zasadniczych założeń, które powinna realizować kampania SEO. Warto jednak pamiętać o tym, że zajęcie wysokiego miejsca w rankingu nie zawsze przyczynia się do osiągnięcia wymiernych korzyści. Najważniejszym czynnikiem, który decyduje o efektywności działań SEO jest współczynnik konwersji, ponieważ to on przekłada się na osiągnięcie określonych przez nas celów biznesowych. Należy mieć świadomość, że efekty kampanii nigdy nie następuję natychmiastowo i mogą być zauważalne dopiero po upływie kilku tygodni, czy nawet kilku miesięcy od momentu wdrożenia. Innym aspektem, który warto mieć na uwadze, jest możliwość w zawirowaniach rankingu wyszukiwania, co może wiązać się między innymi ze zmieniającymi się na rynku trendami, sezonowością branży, czy aktualizacją algorytmów wyszukiwarki.