Sprawdzamy, czy Twoje SEO działa tak, jak powinno.
Analizujemy stronę pod kątem jej zawartości
Wskazujemy, co jest ok, a co należy zmienić, aby Twoja strona była lepiej postrzegana przez wyszukiwarki.
Sprawdzamy jakość kodu i inne techniczne sprawy
Zwracamy również szczególną uwagę na to, czy Twoja strona działa w pełni na urządzeniach mobilnych. A dodatkowo badamy, czy Google klasyfikuje ją jako przyjazną dla użytkowników korzystających ze smartfonów czy tabletów.
Przekazujemy Ci informacje, co oraz w jaki sposób należy poprawić, aby Twoja strona spełniała wymagania wyszukiwarek, a dodatkowo była przyjazna wszystkim użytkownikom.
Badamy linki prowadzące do strony
Rekomendujemy, które linki warto zostawić, a których należy się pozbyć, aby nie wpływały negatywnie na Twoje SEO.
Wskazujemy nowe kierunki rozwoju
Jak to działa?
1. Audyt
2. Raport
3. Wsparcie
poprawisz błędy i zyskasz profesjonalną strategię pozycjonowania.
Czeka na Ciebie:
zawierający wszystkie najważniejsze informacje na temat SEO Twojej strony www.
dzięki którym poprawisz bieżące błędy, a także zadbasz o profesjonalne pozycjonowanie swojej witryny.
który odpowie na wszystkie Twoje pytania, a także rozwieje ewentualne wątpliwości.
Audyt SEO – weryfikacja, kontrola i rekomendacje związane z pozycjonowaniem
Audyt SEO jest działaniem, od którego powinno zaczynać się każde procesy związane z pozycjonowaniem danej witryny internetowej. Jego wyniki pozwalają ocenić kondycję badanej strony www, ilość rzeczy do poprawy, ich pracochłonność, a przede wszystkim nakreślić kompleksową strategię SEO.
Kontrola SEO, tak jak inne działania związane z budowaniem pozycji w wyszukiwarkach, opiera się na trzech głównych filarach. Są to audyt treści, audyt techniczny oraz audyt linków prowadzących do serwisu. Wynikiem audytu SEO jest kompleksowy raport, w którym wskazuje się rzeczy, które należy poprawić, sposoby ich naprawy, jak i rekomenduje się działania na przyszłość.
Profesjonalny dokument tego rodzaju zawiera absolutnie wszystko, co należy wdrożyć, aby uzyskać maksymalną korzyść z działań SEO. Muszą się w nim znajdować zarówno dokładne i czasami mocno techniczne wskazówki dotyczące optymalizacji i często rekomendacje fraz kluczowych, które należy wdrożyć na stronę.
Czym jest audyt seo
Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce ma obecnie niezwykle duże znaczenie. Czołowe miejsca pozwalają na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, co przekłada się na sukces właściciela witryny. Z tego właśnie powodu powstało wiele strategii, które mają na celu osiągniecie wysokiej pozycji przez stronę internetową. Algorytmy wyszukiwarek zmieniają się dość dynamicznie, dlatego o wysoką pozycję należy ciągle dbać. Mitem jest, że dobra pozycja uzyskana raz pozostaje taką na zawsze, wynika to nie tylko ze zmian wprowadzanych w algorytmach, ale również z działań konkurencji, która też chciałaby osiągnąć jak najwyższą pozycję. Warto zatem znaleźć słabe punkty strony i mieć pomysł w jaki sposób można je poprawić, a tym samym osiągnąć znacznie lepszą widoczność w sieci. Chcąc sprawdzić czy strona jest przyjazna użytkownikowi (a tym samym dobrze oceniana przez roboty Google) warto wykonać audyt SEO. Zanim jednak pojęcie zostanie szerzej omówione dobrze jest bliżej przyjrzeć się działaniom, które mogą bezpośrednio przełożyć się na sukces witryny.
Obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką internetową są Google, zatem wszelkie działania powiązane z pozycjonowaniem opierają się głównie na jej algorytmach. Oczywiście te algorytmy nie są jawne, jednak dzięki obserwacji zmian w wynikach wyszukiwania można z dużym prawdopodobieństwem wywnioskować co wnoszą. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że wyszukiwarki działają w podobny sposób, zatem wyższa pozycja w jednej z nich zazwyczaj oznacza wyższą w innych. Umieszczenie strony w wartościowych serwisach jest o tyle ważne, że ciężko sobie obecnie wyobrazić rozwój biznesu bez dobrej reklamy w sieci, a jedną z najlepszych reklam jest wysoka pozycja w wyszukiwarce. Z tego właśnie powodu należy się zastanowić nad poszczególnymi czynnikami, które mogą przyczynić się do lepszej oceny strony internetowej przez wyszukiwarkę.
Google stara się zadbać o to, by do frazy wpisywanej przez użytkownika były dopasowane jak najlepsze wyniki – strony internetowe mają być w końcu dla ludzi, a nie robotów. Z roku na rok wyniki wyszukiwania zbliżają się do upragnionego celu, czyli wskazywania stron, które są jak najbardziej użyteczne. Wiele czynności jest wykonywanych przez algorytmy, jednak są one tworzone w taki sposób, by nagrodzić strony, które są interesujące, wartościowe i mają prostą strukturę. Należy w tym miejscu podkreślić, że cała strona powinna być stworzona w czytelny sposób, jednymi słowy, być przyjazna w odbiorze, czyli między innymi posiadać odpowiednie linkowanie wewnętrzne, by łatwo można było odnaleźć to, czego się poszukuje.
Na optymalizację serwisu składa się wiele czynników, a wśród nich należy wyróżnić te bezpośrednio wiążące się z samą strukturą strony, między innymi jest to: kod napisany bez błędów oraz zgodnie z obowiązującymi standardami, wersje mobilne, które pozwalają na poprawne wyświetlanie się stron na smartfonach oraz przystępna nawigacja. Chcąc osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce zmiany powinno się zacząć od przeanalizowania kodu w celu znalezienia ewentualnych błędów lub braków.
Kolejnym niezwykle ważnym czynnikiem są odpowiednie treści - co jednak należy rozumieć pod tym pojęciem? Przede wszystkim dodawane opisy i artykuły powinny być oryginalne, dostarczać wiele informacji, nie posiadać błędów, ponadto dobrze gdy są odpowiednio podzielone, oraz zawierać słowa kluczowe. Do stworzenia struktury tekstu warto wykorzystywać znaczniki HTML. Jednym z najszerzej wykorzystywanych elementów HTML jest nagłówek, który oznacza się od <h1> do <h6>. Litera h jest skrótem słowa heading, natomiast cyfry oznaczają hierarchię, przy czym nagłówek <h1> jest najważniejszy, często pełni on rolę tytułu, z kolei elementy od <h2> do <h6> zwykle są podtytułami o różnej randze. Pozwala to użytkownikowi od razu zwrócić uwagę na ważniejsze elementy, które są zwykle zapisywane większą czcionką lub w innym kolorze. Dzięki temu w łatwy sposób można znaleźć interesujący fragment tekstu. Dodając oryginalne treści można przyciągnąć na stronę wiele osób poszukujących konkretnych informacji dotyczących danego zagadnienia, jednak ciągle natykających się na jedne i te same artykuły kopiowane między stronami. Z tego właśnie powodu powinno przykładać się dużą wagę zarówno do wartości merytorycznych, jak i sposobu, w jaki są one przedstawiane. Oczywiście w każdej wykonywanej czynności powinna zostać zachowana zasada umiaru, zatem tekst nie powinien być przesycony ani nagłówkami, ani słowami kluczowymi.
Strona stanie się o wiele bardziej widoczna dla użytkownika, gdy zostanie na niej zastosowany znacznik <title>. Stanowi on krótki tekst widoczny w wynikach wyszukiwania, który informuje użytkownika o tym, co znajdzie po wejściu w konkretny adres. Dobrze, gdy tytuł strony zawiera tag lub nazwę firmy oraz kilka słów dotyczących oferowanych usług. Opis title widoczny jest w trzech różnych miejscach – w wynikach wyszukiwania, w nazwie karty w przeglądarce oraz w zakładce po dodaniu do paska ulubionych danej witryny, zaleca się, by nie przekraczał on 65 znaków. Pod tytułem oraz adresem strony w przeglądarce często można znaleźć meta description. Jest to krótki opis, który może mieć pewnego rodzaju wartość reklamową – zachęcający i chwytliwy tekst sprawi, że użytkownicy chętniej wejdą na stronę. Zarówno metaopisy jak i tytuły nie mają ograniczenia znaków, jednak dobrze jest, gdy zostają one w całości wyświetlone w wynikach wyszukiwarki, dlatego też meta description powinno zamknąć się w ok. 150-160 znakach. Należy jednak podkreślić, że wartości te zmieniają się (w zależności od tego ile linijek wyświetla wyszukiwarka), niektóre źródła mówią o zwiększaniu opisu do 3 linijek, co dawałoby już ponad 250 znaków. Warto również zadbać o to, by adres URL był czytelny dla użytkownika i opisywał to, co znajduje się w danej zakładce, dużo lepiej gdy adres posiada logiczną strukturę, taką jak .../obuwie/damskie/zimowe, niż ciąg niezrozumiałych liter, cyfr i znaków.
Obok optymalizacji strony oraz zamieszczanych treści należy również zwrócić uwagę na optymalizację grafiki. W tym celu warto między innymi przycinać obrazy tak, by była pokazana ich kluczowa część, modyfikować rozmiary oraz wykorzystywać kompresję. Dodatkowo obrazy powinny posiadać podpisy (poniżej lub powyżej). Warto skorzystać również z atrybutu „alt”, który pozwoli na pokazanie tekstu opisującego obraz, gdy nie będzie mógł on zostać wyświetlony.
Ponadto ważna jest popularność strony. Składa się na nią między innymi liczba i jakość zamieszczanych odnośników, jak i obecność w social media. Oznacza to, że nie tylko sama zawartość strony ma znaczenie, ale i pozyskiwanie linków z dobrych źródeł. Obok linkowania zewnętrznego, niezwykle ważne jest linkowanie wewnętrzne. Pozwala to na stworzenie czytelnej i logicznej struktury, która również przekłada się na ruch na stronie.
Kolejną ważną kwestią, która często stanowi prawdziwe wyzwanie podczas optymalizacji jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Ich celem ma być dotarcie do użytkowników, zatem powinny odzwierciedlać stronę, jednak nie być zbyt ogólne. Obecnie istnieje coraz więcej strategii, między innymi takich jak pozycjonowanie na długi ogon, którego celem jest dotarcie do użytkowników, którzy wpisują w wyszukiwarkę dłuższą, sprecyzowaną frazę. Często ludzie poszukując produktów wpisują w Google wszystkie swoje wymagania, stąd „buty czarne damskie 40 adidas” mogą okazać się lepszą frazą niż „buty adidas”. Doświadczona osoba jest w stanie przewidzieć jakie słowa kluczowe mogą zostać wpisane przez użytkownika, co pozwoli na łatwiejsze odszukanie konkretnej strony. Wszędzie powinna być jednak zastosowana zasada umiaru, ponieważ zbytnie przesycenie tekstu słowami kluczowymi wygląda nienaturalnie i może przynieść odwrotny niż zamierzony skutek.
Powyżej zostały wymienione tylko przykładowe sposoby na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Tak naprawdę każda strategia pozycjonowania wykonywana jest na zasadzie prób i błędów, ponieważ nikt poza pracownikami Google nie zna algorytmu wyszukiwarki. Stąd też można wyciągnąć wniosek, że najwięcej doświadczenia w branży można zdobyć na podstawie testów i obserwacji. Chcąc dowiedzieć się w jakim stopniu strona jest dostosowana do wymagań wyszukiwarek warto przeprowadzić audyt SEO. Pozwala on na wykrycie wszelkich błędów i problemów, oraz wskazanie działań, które mogą poprawić obecną sytuację. W audycie SEO mogą pojawić się również zupełnie nowe rozwiązania, które po wdrożeniu, z dużym prawdopodobieństwem przyniosą pozytywny skutek.
Audyt SEO stanowi dokument, w którego skład wchodzą treści, ilustracje oraz objaśnienia. Można powiedzieć, że przypomina on nieco książkę, której fabuła skupia się wokół pozycji danego serwisu. Nie ma wprawdzie jednego szablonu na audyt i współpracując z różnymi firmami, będą się one od siebie nieco różnić. Jeżeli jednak chodzi o zawartość dokumentu, to zwykle poszczególne punkty znajdują się w umowie i audyt zawiera to, co ustaliły ze sobą obie strony. Chcąc dowiedzieć się informacji na tematy, takie jak : „jakie są zagrożenia dla strony?”; „jaka jest widoczność strony” najlepiej wykonać audyt, który będzie stanowił kompleksową odpowiedź.
Zwykle w skład audytu witryny wchodzą najistotniejsze z punktu widzenia wyszukiwarek czynniki, takie jak struktura semantyczna serwisu, linkowanie wewnętrzne czy czas ładowania strony. Są to informacje, które powinny być cenne dla każdego właściciela serwisu internetowego, istnieje jednak wiele sytuacji, w których zagłębienie się w szczegóły dotyczące strony jest szczególnie istotne. Audyt SEO jest polecany szczególnie w sytuacjach, w których strona internetowa jest dopiero tworzona, zostały wprowadzone kluczowe zmiany lub też nagle, z niewiadomej przyczyny w znacznym stopniu spadł ruch.
Zastosowanie nowoczesnego oprogramowania pozwala szybko wskazać gdzie znajdują się problemy na stronie, lub co można poprawić, by pojawiła się ona wyżej w wyszukiwarce. Dokładne badania umożliwiają stworzenie pewnego rodzaju planu, dzięki któremu uzyska się odpowiedź na pytanie „co dalej robić?”. Wykrycie błędu i jak najszybsze rozpoczęcie działań pozwala uniknąć konsekwencji powiązanych z niską pozycją w wyszukiwarce.
Internet stanowi obecnie podstawę dobrej reklamy. Wiele osób odeszło od poszukiwania produktów lub usług w konwencjonalny sposób, tylko wszystko wykonuje za pośrednictwem sieci. Sukces strony w internecie często oznacza również sukces całej firmy, dlatego zadbanie o wysoką pozycję w wyszukiwarce często nie stanowi jedynie dodatku do rozwoju, a jego podstawę. Należy zatroszczyć się o to, by strona na bieżąco była widoczna oraz łatwo dostępna, dlatego w razie wykrycia jakichkolwiek problemów należy jak najszybciej je usunąć. Zdarzają się sytuacje, w których strona nagle spada na dużo gorszą pozycję lub też w ogóle znika z indeksu wyszukiwarki. Warto dowiedzieć się, skąd mogą wynikać problemy, by w razie czego wiedzieć, co należy poprawić, lub profilaktycznie wprowadzić zmiany, zanim nieprawidłowości zostaną wykryte przez roboty wyszukiwarek.
Google poza nagradzaniem wartościowych i dobrze prezentujących się stron stosuje również kary, które dostają witryny próbujące osiągnąć wysoką pozycję w nieuczciwy sposób. Może zdarzyć się sytuacja, w której pozycja strony została powierzona w czyjeś ręce i rzeczywiście udało się osiągnąć satysfakcjonujące efekty, jednak potem nastąpił drastyczny spadek. Może być to wynik nałożenia filtra ręcznego lub algorytmicznego, przez próbę oszustwa wyszukiwarki, np. spamując, ukrywając treści, stosując cloaking czy też pozyskując linki ze stron o słabej reputacji. Algorytmy Google mają niezwykle duży wpływ na nakładanie kar. Warto poznać najbardziej popularne z nich, by wiedzieć w jaki sposób wyszukiwarka karze i nagradza.
Jednym z najbardziej znanych jest algorytm Panda, którego celem jest ograniczenie widoczności serwisów posiadających mało wartościowe czy też zduplikowane treści. Jego wpływ można było zobaczyć już w 2010 roku. Dzięki niemu tak zwane „farmy treści” przestały pojawiać się wysoko w wyszukiwarkach. Nagradzane zostały strony, które prezentowały interesujące, aktualne i poprawnie zapisane informacje. Od tego momentu zawartość strony zaczęła odgrywać niezwykle dużą rolę, ponieważ nawet zbyt duża ilość banerów oraz reklam, która utrudniała widoczność treści, była powodem do obniżenia pozycji strony. Dzięki temu algorytmowi strony dbające o zamieszczany content stają na szczycie wyszukiwarki, ponieważ stanowią bardzo przydatne źródło wiedzy. Aktualizowanie bloga, poradników, dodawanie certyfikatów oraz dokładne opisywanie wszystkich dostępnych usług jest stale promowane przez Google i traktowane jako działania z grupy „white hat SEO”. Oczywiście algorytm ciągle ulegał zmianom i prawdopodobnie nadal im ulega, jednak jego idea pozostaje stale taka sama.
Kolejnym algorytmem, który ma znaczny wpływ na nakładanie kar, jest algorytm Pingwin. Pojawił się on na początku 2012 roku i przede wszystkim zajął się tematyką linkowania. Jego głównym celem było ukaranie serwisów, do których prowadzą linki o słabej jakości. Na pozycje strony bardzo duży wpływ mają linki, które do niej kierują. Należało jednak sprawić, by linki nie były pozyskiwane masowo ze stron kompletnie niepowiązanych z treścią, ponieważ prowadziło to jedynie do sztucznego podnoszenia pozycji strony, które często nie prezentowały niczego interesującego. Algorytm Pingwin, podobnie zresztą jak Panda, karał zarówno podstrony jak i całe serwisy, dlatego w wielu przypadkach „karma wróciła” i strony, które były pozycjonowane w nieuczciwy sposób spadły w wynikach wyszukiwarki. Pingwin sprawdzał między innymi przyrost linków w czasie, co pozwoliło zbadać, czy linki do strony są naturalne czy też nabywanie sztucznie. Jeżeli w jednym momencie do strony zaczęła prowadzić duża liczba linków, to mogło to świadczyć o pewnej nieuczciwości. Równie istotna dla Google jest jakość odnośników, dlatego większość linków, które pochodzą z katalogów niskiej jakości, otoczonych spamerskimi treściami czy też powielanych wiele razy w sieci, powodują obniżenie wartości rankingu strony. W sytuacji, w której istnieje podejrzenie, że powodem nałożenia kary jest nieodpowiednie linkowanie zewnętrzne, można skorzystać narzędzia do zrzekania się linków – Disavow Tool. Mimo wszystko powrót do pierwotnego staniu może być bardzo czasochłonny, dlatego też warto dobrze przemyśleć strategię pozycjonowania.
Wyżej opisane algorytmy nie są oczywiście jedynymi, jednak stanowiły krok milowy do uzyskiwania wartościowych wyników wyszukiwania. Obok nich występuje algorytm koliber ułatwiający odczytywanie fraz, gołąb pozwalający na uzyskiwanie wyników w zależności od lokalizacji czy też pirat usuwający strony, które udostępniają materiały chronione prawami autorskimi. Mimo wszystko to właśnie Pingwin i Panda są zwykle źródłem nałożenia kar, dlatego warto dowiedzieć się co zrobić w razie nagłego spadku ruchu na stronie, a w tym może pomóc specjalista SEO.
Również w przypadku nałożenia kary audyt SEO może okazać się bardzo wartościowym źródłem wiedzy. Jest to zwykle obszerny dokument, w którym mogą zostać przeanalizowane wszystkie ze wcześniej wymienionych działań powiązanych z pozycjonowaniem. Audyt SEO stanowi kompleksowy zbiór informacji, który może być niezwykle cenną wskazówką dla właściciela strony. Po przekazaniu ich programistom oraz osobom odpowiedzialnym za zamieszczaną treść istnieje duża szansa na poprawę pozycji w wyszukiwarce.
W jakim celu wykonuje się audyt SEO
Pozycjonowanie jest niezwykle szerokim procesem i składa się na niego wiele czynności, które umożliwiają osiągnięcie satysfakcjonującego efektu. Z tego właśnie powodu audyt SEO może stanowić bardzo duże ułatwienie, będące kompleksową analizą obecnej sytuacji. Każda osoba zajmująca się tematyką SEO z pewnością wie, jak bardzo jest to rozległe zagadnienie i ile różnych kwestii należy wziąć pod uwagę, by ocenić jakość serwisu. Nasuwać się z tego może jeden wniosek - audyt SEO powinien być wykonany raz na jakiś czas na każdej stronie, której właścicielowi zależy na wysokiej pozycji. Są jednak pewne sytuacje, w których należy wyjątkowo dokładnie przyjrzeć się wszelkim parametrom, dlatego warto je sobie uzmysłowić.
Choć dla wielu osób pomysł ten może brzmieć abstrakcyjnie, to audyt SEO warto wykonać już podczas procesu tworzenia strony internetowej. Pokazując projekt specjaliście, można liczyć się z słusznymi sugestiami, które będą użyteczne dla programistów i koderów. W ten sposób można usunąć błędy, które w przyszłości mogłyby stanowić problem. Google w dużej mierze stawia na prostotę, dlatego ważne, by strona była skonstruowana w przyjazny dla użytkownika sposób. Na tym etapie warto zwrócić uwagę na objętość kodu oraz wagę grafiki, ponieważ oba te czynniki mogą mieć wpływ na szybkość wyświetlania się strony. Nie należy ponadto pomijać hierarchii nagłówków języka HTML, meta description czy tytułu, ponieważ każdy z tych czynników może wpływać na łatwiejsze wyszukanie serwisu przez użytkownika. Kolejną niezwykle istotną kwestią jest zgodność ze standardem W3C, co pozwala na poprawne wyświetlanie się strony w przeglądarce internetowej. Umożliwia on dotarcie do większej ilości użytkowników, ponieważ poprawnie skonstruowana strona wyświetli się dobrze na komputerach ludzi z nietypowymi ustawieniami, między innymi osób niepełnosprawnych. Chcąc sprawdzić czy strona spełnia założenia standardów warto skorzystać z walidatorów HTML i CSS. Dla strony, która nie została jeszcze dodana do katalogu audyt SEO jest trudniejszy do wykonania. Przez brak pewnych narzędzi, które stanowią zwykle podstawę optymalizacji należy opierać się głównie na komercyjnych programach lub zlecić wykonanie audytu. Analiza taka często jest jednak bardzo wartościowa i pomaga ustrzec się przed błędami, które na późniejszym etapie mogłyby się okazać dużo bardziej uciążliwe.
Po utworzeniu strony internetowej wiele osób zgłasza się o pomoc z wykonaniem audytu SEO. Zwykle jednak audyt tego typu zawiera głównie sugestie dotyczące kwestii technicznych, ewentualnie propozycje dotyczące promocji w Internecie. Na początku warto jednak dobrze przemyśleć strategię pozycjonowania lub zlecić to zadanie wykwalifikowanej firmie. Dopiero pewne działania są w stanie przynieść skutki, które z pewnością będą widoczne w Google Search Console. Prawidłowo skonstruowana strona to dopiero część sukcesu, należy dołożyć wszelkich starań, by zawierała ona ponadto interesującą i unikatową treść oraz zadbać o prawidłowy profil linków. Wyszukiwarka stara się „nagradzać” strony, które oferują ciekawy content, dlatego też wysoka pozycja jest ciągłą pracą. Należy nie tylko tworzyć interesujące artykuły, ale i umiejętnie dobierać słowa kluczowe. Audyt SEO na etapie utworzenia strony może również zostać wykonany samodzielnie. Jeżeli nie wykazuje żadnych nieprawidłowości, można dalej wdrażać własną strategie pozycjonowania.
Kolejną sytuacją, w której warto przeprowadzić audyt SEO jest moment, w którym na stronę zostaje nałożona kara. Filtr ręczny zwykle nie stanowi problemu dla właściciela strony, ponieważ powód jego nałożenia jest widoczny w Google Search Console. Dużo większym problemem jest filtr algorytmiczny, który powoduje znaczny spadek w wynikach wyszukiwarki, a tym samym w ruchu na stronie, jednak bez podania konkretnej przyczyny, lub jakiejkolwiek informacji w panelu Google. Przeprowadzenie audytu SEO pozwala na znalezienie źródła nałożenia filtra algorytmicznego, a tym samym na szybsze rozwiązanie problemu. Dzięki kompleksowym badaniom możliwe jest przejście do działań, których głównym celem jest zlikwidowanie błędów. Często wychodzenie z filtra jest bardzo czasochłonnym procesem, dlatego należy uzbroić się cierpliwość, jednak usuwając źródła problemów strona wróci na swoją pozycję, należy jednak poczekać na ponową indeksację przez Robota Google. Są jednak pozytywy takiej sytuacji, ponieważ poszukując źródła kary algorytmicznej cały serwis może ulec poprawie. Przegląd artykułów, ocena słów kluczowych czy też poszukiwanie ukrytej treści może pomóc „oczyścić stronę internetową”. Oczywiście zawsze lepiej zapobiegać podobnym sytuacjom i nie doprowadzać do nałożenia kary, jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Należy pamiętać o tym, że w sytuacji, gdy prowadzi się sklep internetowy, to nagły spadek spowodowany nieprawidłowymi działaniami SEO nie jest problemem tylko i wyłącznie w ilości odwiedzin, ale i w liczbie osób dokonujących zakupu. Po przeliczeniu straty mogą być naprawdę ogromne, dlatego warto jak najszybciej pozbyć się przyczyny zaistniałego problemu.
Kolejną sytuacją, w której audyt SEO może mieć duże znaczenie jest zmiana firmy odpowiedzialnej za pozycjonowanie. Zwykle niezbędna jest weryfikacja wprowadzonych działań, należy sprawdzić, czy dotychczasowa strategia pozycjonowania była dobra i czy może być w dalszym ciągu kontynuowana. Warto tutaj zaznaczyć, że strategie pozycjonowania dzielą się na dwa rodzaje: black hat SEO oraz white hat SEO. Często zdarza się, że firmy pozycjonujące strony obiecują wysokie pozycje w bardzo krótkim czasie. Efekt takiego pozycjonowania zwykle nie będą jednak trwał zbyt długo, ponieważ wybrana strategia nie jest zgodna z wytycznymi wyszukiwarek. Istnieje kilka technik, które po wykryciu przez Google mogą doprowadzić nawet do wykluczenia strony z indeksu wyszukiwarek. Wśród działań Black Hat SEO (BHS) można wyróżnić między innymi Cloaking, który polega na przedstawieniu robotom Google innej struktury, niż ta, którą widzi użytkownik odwiedzający stronę. Inne przykłady kar wynikają głównie z algorytmów Pingwin oraz Panda i dotyczą między innymi upychania słów kluczowych w nieodpowiedni sposób (czasami są one wpisane w formie listy bez żadnego przecinka i nie mają żadnego związku z prezentowaną treścią). W pewnych przypadkach powstaje tak zwany thin content, który krótko mówiąc jest stroną bez wartości. Znajdują się na nim jedynie słowa kluczowe, jednak nie ma żadnych interesujących tekstów. Ukrywanie treści również jest praktyką, która może przynieść negatywny skutek. Ukrywanie treści pod obrazkiem, stosowanie białych tekstów na białym tle czy też teksty poza marginesami to wszystko próby manipulacji, które mogą w konsekwencji doprowadzić do ukarania strony. Tworzenie złośliwych stron, których celem jest pobieranie plików na komputer użytkownika zwykle często jest szybko lokalizowane, a strona przed uruchomieniem zostaje określona jako niebezpieczna. W przypadku, gdy jedna z wyżej wymienionych strategii była używana przez uprzednio zatrudnioną firmę, konieczna może stać się całkowita zmiana działań i naprawa problemów, które pojawiły się przez nieuczciwe czynności. Audyt SEO w sytuacji zmiany specjalisty powinien być wykonany kompleksowo. W jego skład wchodzić powinna analiza konkurencji, analiza widoczności oraz badanie samej strony. Pozwoli to na wykrycie wszelkich nieprawidłowości i bezproblemową pracę nowych specjalistów.
Aspekty, które może poruszać audyt SEO są zwykle dostosowane do potrzeb klienta, jednak wśród nich znaleźć mogą się zagadnienia takie jak:
- Aspekty techniczne powiązane z analizą kodu, odpowiednim umieszczaniem znaczników,
- Analiza linków przychodzących oraz linkowania wewnętrznego,
- Analiza ruchu na stronie, sprawdzenie kiedy i dlaczego wystąpiły ewentualne spadki,
- Analiza pracy serwera,
- Analiza trafności treści oraz jej optymalizacja.
Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule, można powiedzieć, że audyt SEO wykonuje się po prostu po to, by osiągnąć jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. To właśnie poprawa słabych punktów strony stanowi drogę do uzyskania zamierzonej pozycji. Działania można wspomóc między innymi reklamą płatną, content marketingiem oraz pojawianiu się w social media. Dzięki odpowiednim działaniom możemy mieć niemalże pewność, że użytkownik po wpisaniu odpowiedniej frazy trafi na naszą stronę internetową.
Korzyści z dobrze wykonanego audytu
Niemal każde działanie, które jest wykonywane na stronie internetowej ma pewne znaczenie. Nawet niewielkie zmiany takie jak title czy meta description mogą bezpośrednio przełożyć się na ilość odwiedzin. Istnieje wiele czynności, które mogą mieć bezpośredni wpływ na widoczność strony. Warto pamiętać o tym, że optymalizacja stron to bardzo dynamiczny temat – stare algorytmy są często aktualizowane, lub wprowadzane są zupełnie nowe. Należy być ciągle na bieżąco i orientować się w obowiązujących trendach.
Firma Google została założona w roku 1998 przez Larry'ego Page'a oraz Siergieja Briana. Ich najbardziej popularnym produktem jest wyszukiwarka internetowa, która powstała jako projekt studencki w 1996 roku. Pierwotnie w wyszukiwarce wykorzystywany był tak zwany PageRank. Algorytm opierał swoje działanie na ilości witryn, które powoływały się na stronę. Obecnie algorytm ten nie jest już w ogóle wykorzystywany, choć wiele osób nadal oferuje usługi powołując się PageRank. Już od samego początku znajdowały się osoby, które sztucznie chciały podnieść pozycję strony w wyszukiwarce. Początkowo było to wykonywane przy pomocy tagów meta, które przez nadużywanie również szybko przestały być brane pod uwagę. Jak widać na podstawie tego krótkiego rysu historycznego, algorytmy Google są dynamiczne i to, co wcześniej było istotne, obecnie nie ma dużego znaczenia, lub w ogóle przestało mieć znaczenie podczas indeksowania strony. Można z tego wysunąć wniosek, że jedynie osoba będąca na bieżąco w temacie SEO jest w stanie udzielić cennych wskazówek. Żeby jednak móc wprowadzić jakiekolwiek zmiany, najpierw trzeba zlokalizować problemy, które występują na stronie internetowej.
Współpraca z firmą oferującą usługi w zakresie SEO zwykle rozpoczyna się od wykonania audytu. Nie bez powodu jest on jedną z pierwszych czynności, którą wykonują specjaliści – pozwala ocenić w jakim stanie jest obecnie strona. Żeby jednak zrozumieć dlaczego jest on tak bardzo potrzebny należy zapoznać się ze wszelkimi szczegółami, które się z nim wiążą.
Każdemu właścicielowi strony zależy na tym, by poprawić pozycję strony WWW w wyszukiwarkach. Często zdarza się nawet, że płaci się dużą sumę pieniędzy za wykonanie profesjonalnej strony, jednak nadal nie generuje ona zamierzonych korzyści. Wielu właścicieli serwisów zapomina lub nie wie o tym, że o pozycję trzeba dbać na bieżąco. Należy pamiętać o tym, że konkurencja również nie śpi i na wielu stronach są ciągle wdrażane działania, których celem jest osiągnięcie wysokiej pozycji. Poszukując odpowiedzi na pytania dotyczące małego ruchu na stronie warto wykonać audyt SEO. W ten sposób można sprawdzić, czy strona zawiera pewne błędy, które wymagają korekty. Często zdarza się, że nawet niewielka zmiana potrafi w dużym stopniu wpłynąć na otrzymany efekt, należy jednak dowiedzieć się gdzie znajduje się źródło problemu. Jakie są jednak realne korzyści z przeprowadzenia audytu?
Finalnym efektem przeprowadzenia audytu ma być wzrost odwiedzin oraz lepsze indeksowanie w wyszukiwarce. Dzięki temu istnieje realna szansa na zdobycie przewagi nad konkurencyjnymi stronami. Ładnie prezentująca się oraz sprawnie działająca strona ma również wpływ na większą ilość odwiedzin. Wolno wczytująca się strona często zniechęca potencjalne osoby do dalszego przeglądania, ponieważ nikt nie lubi długiego oczekiwania na treść. W obecnych czasach ludzie nie lubią czekać na ładowanie filmów czy obrazków, dlatego warto zoptymalizować serwis w taki sposób, by zapewnić użytkownikom maksymalny komfort podczas przeglądania. Należy zadbać ponadto o wersje mobilne strony internetowej, ponieważ ma to bezpośredni wpływ na wyższą pozycję w wyszukiwarce. Docieranie do dużej liczby osób ma szczególne znacznie w przypadku sklepów internetowych. Ilość odwiedzin to nie tylko ilość osób przeglądających artykuły lecz również potencjalnych klientów, którzy mogą dokonać zakupu. Warto dołożyć wszelkich starań, by zakupy te okazały się bezproblemowe. Z pewnością większości z nas choć raz przydarzyła się sytuacja, w której trafiliśmy na stronę z bardzo słabą nawigacją. Użytkownik nie lubi się domyślać co powinien dalej wykonać, tylko chce mieć prosty dostęp do wszystkich podstron. Projektując własną stronę internetową warto zadbać o to, by była ona przyjazna i pokazywała krok po kroku co zrobić, jak założyć konto i jak w razie czego dokonać zakupu. Należy wziąć pod uwagę fakt, że internet jest miejscem, w którym przebywają młodzi ludzie będący na bieżąco z nowinkami technologicznymi, jak i starsze osoby, dla których internet nie jest już tak prosty i czytelny. Warto zadbać, by zaprojektowana strona była odpowiednia dla każdego, a ewentualne nieprawidłowości pozwala wskazać audyt SEO.
Każda osoba planująca audyt strony chce, by był on wykonany dobrze. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że audyty różnią się pomiędzy sobą i nie ma jednego schematu, który jest wykorzystywany za każdym razem. Osoba, której zostanie zlecona usługa może wykonać go pobieżnie, biorąc pod uwagę tylko podstawowe parametry, które równie dobrze każdy jest w stanie sprawdzić sobie samemu. Oczywiście każdy chciałby, by zlecony audyt był wykonany szczegółowo, wraz z odpowiednimi wnioskami i zaleceniami dotyczącymi działań.
Wykonanie audytu jest doskonałą metodą, która stanowi pomoc zarówno dla osób, które borykają się ze spadkami w wynikach wyszukiwarki, jak i dla tych, które dopiero planują otworzyć stronę internetową. Dokładne sprawdzenie wszelkich parametrów oraz poprawności strony może bardzo dobrze wpłynąć na lepszy start. Pozwala to na ocenę, czy strona aby na pewno jest odpowiednio zoptymalizowana. Można w tym celu skorzystać z wykwalifikowanych firm lub też spróbować własnych sił, jak jednak można go wykonać? Analizując krok po kroku czynności, które należy przeprowadzić w audycie można dowiedzieć się, jakie płyną zalety z jego wykonania.
Audyt SEO dobrze jest rozpocząć od sprawdzenia pozycji w wyszukiwarce. Wpisując hasło dotyczące własnej witryny z dużym prawdopodobieństwem pojawi się ona wysoko, ponieważ Google personalizuje wyniki pod kątem lokalizacji oraz zachowania w sieci. Istnieje wiele komercyjnych rozwiązań, które ułatwiają to zadanie, jednak zawsze można skorzystać z darmowej alternatywy, co umożliwia monitor pozycji fraz, takich jak Cmonitor. Jeżeli strona w ogóle nie pojawia się w wynikach wyszukiwarki, należy rozważyć kilka możliwości, które to powodują. Może być to między innymi wcześniej wspomniane nałożenie kary, która w najgorszej sytuacji prowadzi do całkowitego wyindeksowania (ban) lub też znacznie bardziej trywialna przyczyna, taka jak zablokowanie indeksowania w pliku robots.txt. Kolejną prostą przyczyną może być wprowadzenie znaczników robots w kodzie HTML. Warto mu się przyjrzeć, by sprawdzić, czy istnieje linijka rozpoczynająca się od <meta name=”robots” content=”index, follow” /> oraz kolejne zapisy jak noindex oraz nofollow, które mogą stanowić źródło problemu. Jeżeli strona została niedawno dodana do katalogu warto poczekać, ponieważ być może nie została jeszcze w ogóle zaindeksowana. W sytuacji, gdy istnieją twarde przypuszczenia, że problem tkwi w banie, najlepiej jest skontaktować się ze specjalistami, którzy pomogą zlokalizować źródło problemu oraz doradzą jak można mu zaradzić. Gdy strona wyświetla się już w wyszukiwarce warto jest sprawdzić tytuł oraz metaopis. Dobrze jest skorzystać w tym celu z operatora site:adresstrony, by przyjrzeć się od razu wszystkim tytułom oraz meta description.
Kolejnym krokiem, który warto wykonać jest sprawdzenie strony przy pomocy Google Search Console. Narzędzie jest proste w obsłudze i przeprowadza użytkownika krok po kroku. System przetworzy dane oraz zgłosi, gdy znajdzie błędy. Na bieżąco należy obserwować, czy na stronie nie pojawiają się problemy jak „błąd 404”. Pozwoli to na lepsze funkcjonowanie serwisu, ponieważ nie zdarzy się sytuacja, w której użytkownik zostaje przeniesiony na nieistniejącą podstronę.
Bardzo przydatnym narzędziem ułatwiającym badanie strony jest analityka wyszukiwania. Pozwala ona sprawdzić po wpisaniu jakich fraz strona pojawia się w wynikach wyszukiwarki. W łatwy sposób można dowiedzieć się z jakich fraz domena jest najczęściej odwiedzana i na jakiej średniej pozycji się znajduje. Obok analityki Google należy wyróżnić sekcję z błędami indeksowania – w sytuacji, w której wszystko jest zaznaczone na zielono nie ma się czym martwić, w przeciwnym razie warto jest skontaktować się z ekspertem. W sekcji map witryny dostępne są informacje dotyczące plików *.XML, których celem jest stworzenie listy wszystkich podstron dostępnych dla botów Google – nie jest to wymagane, jednak często, szczególnie w przypadku złożonych serwisów bardzo użyteczne.
Jeżeli na naszą stronę nie została nałożona żadna kara, to i tak warto sprawdzić czy jej pozycjonowanie nie opiera się na niedozwolonych praktykach. Szczególną uwagę warto zwrócić na ukrytą treść oraz linki, nadmierne używanie jednej i tej samej frazy, wiele podstron ubogich w treść oraz kopiowanie z innych stron. Istnieją narzędzia, które są w stanie wspomóc te zadania, a jednym z nich jest copyscape. Szybka reakcja na błędy pozwala uniknąć potencjalnych problemów. Spadek ruchu na stronie często wiąże się bezpośrednio z dużymi stratami dla właściciela, dlatego odpowiednia analiza, zarówno samej strony, jak i zamieszczanych obrazków i artykułów powinna być regularnie przeprowadzana. Ponadto należy pamiętać o stosowaniu opisanych wcześniej nagłówków, które również mogą przełożyć się widoczność strony. Tworząc artykuły należy pamiętać o tym, by słowa kluczowe były umieszczane naturalnie oraz by strona nie była nimi przesycona.
Oczywiście na tym nie kończą się zadania, które należy wykonywać, by strona działała sprawnie. Warto przywiązywać dużą wagę do informacji, które otrzymuje się z Google Analytics, jak i badać linki zewnętrzne. Google Analytics pozwala wskazać momenty, które wymagają szczególnej uwagi (mogą sugerować między innymi zmiany algorytmów). Badanie linków z kolei zwykle opiera się na dodatkowych narzędziach, takich jak Majestic. Warto zwrócić uwagę na najważniejsze parametry, takie jak Trust Flow, który pozwala sprawdzić w jakim stopniu strona jest warta zaufania. Kolejnym ważnym parametrem jest Citation Flow, który sprawdza jakość linków przychodzących. Zarówno Trust Flow i Citation Flow powinny osiągać jak najwyższe wyniki, jeżeli ich wartość jest niska, to jest to znak, że powinno się wykonać działania, które pozwolą na pozyskanie linków o lepszej jakości. Należy pamiętać również o linkach wewnętrznych, które ułatwiają nawigację na stronie internetowej. Zarówno dla robotów Google, jak i dla użytkowników internetu atutem jest, gdy strona jest prosta i zrozumiała. Warto dbać o to, by ilość linków wewnętrznych również nie była zbyt duża, dodatkowo dobrze jest przykładać wagę do tego, by strona posiadała unikatowy anchor text, to znaczy zamiast powtarzającego się „kliknij aby dowiedzieć się więcej”, każdy z linków prowadzących do podstrony charakteryzować się unikalnością.
Nie należy zapominać o pozostałych czynnikach wpływających na ruch na stronie, takich jak szybkość ładowania, działanie z wyłączonym JavaScriptem, jak i dostosowana wersja mobilna. Ponadto dobrze jest przeprowadzić analizę konkurencji, dzięki czemu można w łatwy sposób sprawdzić jak strona stoi względem niej. W tym celu przydatne może okazać się narzędzie jak Senuto, które między innymi ułatwia znalezienie wspólnych słów kluczowych.
Na optymalizację strony internetowej ma wpływ bardzo duża liczba czynników, z których wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy, jest to między innymi nazwa domeny, konstrukcja strony, jak i rozmieszczenie słów kluczowych oraz adresy URL. Warto mieć świadomość błędów, które pojawiają się na stronie, a najlepiej ich unikać, analizując poszczególne czynniki na bieżąco. Z tego właśnie powodu audyt SEO powinien być wykonywany cyklicznie, ponieważ może stanowić doskonałe źródło informacji.
Należy podkreślić, że każda strona powinna być modyfikowana, szczególnie gdy funkcjonuje już dobrych kilka lat. Zarówno treści, jak i rozwiązania mogły ulec przedawnieniu, co właśnie pozwala wykryć poprawnie zrobiony audyt SEO. Dodatkowo powinno unikać się stosowania JavaScript, który w wielu przypadkach prowadzi do niepoprawnego wyświetlania się serwisu.
Bardzo wiele czynności może zostać wykonanych samodzielnie, zdarza się jednak, że pomoc specjalisty okazuje się być niezastąpiona. Oczywiście samodzielna praca nie jest niemożliwa, jednak często bardzo trudna. Ekspert jest w stanie szybko zlokalizować źródła problemu i od razu podać gotowe rozwiązania, które stanowią prostą drogę do optymalizacji serwisu, dlatego w sytuacji, w której po rutynowej analizie napotykamy się na problem, warto porozmawiać z osobą, która na co dzień zajmuje się tematyką SEO i szybko skojarzy skąd mogą wynikać pojawiające się utrudnienia. Już nawet wykonanie podstawowego audytu pozwala na zlokalizowanie pewnych problemów i wprowadzenie ewentualnych poprawek. Kompleksowo wykonany audyt, uwzględniający szczegółowe informacje dotyczące witryny jest w stanie „powiedzieć” znacznie więcej, a tym samym wskazać wiele sposobów na usprawnienie serwisu.
Wdrożenie zaleceń wynikających z audytu
Audyt SEO stanowi raport dotyczący analizy strony internetowej. Pozwala on na wskazanie mocnych i słabych stron oraz na opracowanie cennych wskazówek, które należy wdrożyć. Ponadto audyt SEO w znacznym stopniu ułatwia korektę błędów na stronie internetowej. Opracowanie zawiera punkty takie jak: analiza widoczności strony, tytułu strony i meta description, zgodność ze standardami sieciowymi W3C, konstrukcja adresu URL, nazwa domeny, linki wewnętrzne, linki przychodzące, obsługa błędów 303, szybkość strony, zamieszczana treść, dobrane słowa kluczowe i wiele innych parametrów, które mogą być istotne ze względu na widoczność strony internetowej. Dobrze wykonany audyt posiada wiele informacji, które często są bardzo trudne lub wręcz niemożliwe do uzyskania bez pomocy nowoczesnego oprogramowania, stanowią jednak doskonałą wskazówką dla osób pracujących nad stroną internetową.
Decydując się na współpracę ze specjalistą SEO warto przygotować sobie pewne pytania, które należy zadać, by dowiedzieć się, jakie elementy strony zostaną zbadane. Dobrze jest dogadać się jaki jest zakres wykonywanej usługi oraz jakie elementy mają zostać zbadane. Można również wskazać elementy, na których sprawdzeniu szczególnie nam zależy. Należy w tym miejscu podkreślić, że zmiany wynikające z optymalizacji strony to proces długotrwały, nie należy się zatem niecierpliwić, jeżeli początkowo nie występuje żadna poprawa. Nie ma żadnych tricków, które nagle pozwolą znaleźć się na topowej pozycji. Żeby móc zaobserwować efekty zwykle należy odczekać od 4 do 12 miesięcy. Należy stosować strategie będące zgodne z White Hat SEO, którego celem jest budowanie witryny o wysokiej reputacji oraz zwiększenie jej widoczności. Warto regularnie dodawać na stronę długie i rzetelnie wykonane artykuły oraz dbać o to, by charakteryzowały się one unikalną treścią. Ciekawy content często prowadzi do powstawania naturalnych linków, ponieważ wielu ludzi chce się podzielić z innymi zamieszczonymi informacjami. Obok treści warto zadbać również o grafikę (np. ikonografiki), która w znaczny sposób ułatwi przekazywanie informacji. Są to powolne działania, które jednak nie niosą ryzyka otrzymania kary od wyszukiwarki. Pozwalają stworzyć doskonałe zaplecze merytoryczne, które nie tylko pomaga wybić stronę na wyższą pozycję, ale i przyciągnie osoby poszukujące interesujących informacji w konkretnym temacie.
Wykonując audyt SEO i wprowadzając zmiany, które są przez niego sugerowane, można dowiedzieć się, że nawet małe poprawki mogą mieć duży wpływ na widoczność strony w sieci. Można powiedzieć, że pozycjonowanie to zbiór małych rzeczy pozwalających na osiągniecie sukcesu w postaci topowej pozycji w wyszukiwarce. Regularna analiza jest oczywiście bardzo ważna i powinna być wykonywana przez każdego właściciela strony internetowej, jeszcze ważniejsze jednak są dobre nawyki, które dają pewność wyróżnienia przez wyszukiwarkę.
Wskazanie mocnych i słabych punktów serwisu oraz przygotowanie gotowych wskazówek odnoszących się do dalszej poprawy strony ma ogromne znaczenie w jej funkcjonowaniu. Dobrze zoptymalizowany serwis jest pozytywnie odbierany przez roboty wyszukiwarki Google, ponieważ jednym z jej głównych celów jest promowanie przyjaznych stron. Chcąc osiągnąć jak najlepsze wyniki warto przystosować się do najnowszych trendów użyteczności, o których można dowiedzieć się z dobrze wykonanego audytu. Dokument z dokładnymi opisami, przekazujący wiele konstruktywnych danych, jest podstawą do dalszej pracy wszystkich osób odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie strony. Informacje zebrane z audytu SEO są wykorzystywane przez grono ludzi: zarówno przez programistów zajmujących się przede wszystkim kodem strony, jak i redakcję, która stara się wprowadzić poprawki, zaktualizować informacje. Cały zespół ludzi na podstawie audytu jest w stanie sprawnie wykonać działania dążące do poprawy wyników, ponieważ posiada gotowy „przepis” na to, co należy wykonać.
Audyt powdrożeniowy - czy warto?
Współpraca z firmą oferującą usługi w zakresie SEO zwykle rozpoczyna się od wykonania audytu. Nie bez powodu jest on jedną z pierwszych czynności, którą robią specjaliści – pozwala ocenić w jakim stanie jest obecnie strona. Czy jest on jednak dobrą metodą pozwalającą na sprawdzenie efektów, jakie dają wdrożone zmiany?
Wykonywanie audytów jest bardzo istotne nie tylko przed rozpoczęciem pracy, ale również po jej zakończeniu. Dzięki niemu można ocenić skuteczność taktyki pozycjonowania i w razie uzyskania niezadowalających wyników wprowadzić zmiany. Wyciąganie wniosków jest niezwykle istotne w branży SEO, ponieważ cała procedura pozycjonowania opiera się głównie na metodach prób i błędów.
Audyt powdrożeniowy jest jednym z najczęściej wykonywanych audytów SEO. Badania tego typu są robione przede wszystkim po wprowadzeniu kluczowych zmian, jednak w gruncie rzeczy mogą być przeprowadzane dowolną ilość razy. Audyt SEO może być więc bardzo pomocny w sytuacji, w której na stronie zostają wprowadzone jakiekolwiek zmiany. By go wykonać należy zbadać witrynę zanim wprowadzi się modyfikacje, a następnie po ich wprowadzeniu. Taki zabieg pozwala sprawdzić jakie efekty zostały otrzymane. Często audyty tego typu są wykonywane podczas zmiany wyglądu strony. Jak już zostało wspomniane odpowiednia struktura ma znacznie dla robotów Google, stąd też modyfikacje na bardziej przystępną wersje często przynoszą pozytywne skutki. Innym przykładem jest zmiana domeny czy też połączenie kilku serwisów. Warto podkreślić, że strony przyjazne dla urządzeń mobilnych mają wpływ na SEO. W 2015 roku Google potwierdziło, że dostosowanie strony do urządzeń mobilnych będzie miało wpływ na ocenę serwisu. Warto zadbać o responsywność, ponieważ dzięki niej strona będzie dobrze wyglądać nie tylko na standardowych komputerach, ale też innych, powszechnie wykorzystywanych urządzeniach. Dzięki wykorzystaniu Media Queries można ustalić rozmiary ekranu, na których strona będzie wyświetlać się w odpowiedni sposób. Po wprowadzeniu większych zmian warto skorzystać z walidatorów, dzięki czemu możliwe jest wychwycenie błędów w strukturze. Zwykle audyt SEO w takich przypadkach opiera się na analizie konkretnej części strony, która ulega zmienia, nie jest to jednak regułą i zawsze można wykonać kompleksową ocenę.
Jak widać na podstawie przytoczonych przykładów audyt SEO powinien być wykonywany w wielu różnych sytuacjach. Strona internetowa stanowi obecnie podstawę biznesu, dlatego warto zadbać o to, by jej widoczność w sieci ciągle pozostała niezakłócona. W każdej sytuacji, w której klient potrzebuje sprawdzić stan witryny, powinien wykonać właśnie audyt SEO, w którym zawierają się nie tylko wykresy i opisy, ale i potencjalne rozwiązania. Pozwala to na zlokalizowanie wszelkich zagrożeń, a wprowadzenie sugerowanych zmian niweluje ryzyko wykluczenia z indeksu wyszukiwarki, pozwala poprawić funkcjonalność oraz treści.
Dziękujemy.
Twoja wiadomość została wysłana poprawnie
Twoja wiadomość nie została wysłana.
Wypełnij pola wymagane..