Magento to nie Magneto.
Magento nie jest największym wrogiem X- menów, tylko platformą e-commerce typu open source napisaną w PHP. Korzysta z wielu innych frameworków PHP, takich jak Laminas i Symfony. Kod źródłowy Magento jest dystrybuowany na licencji Open Software License (OSL) v3.0. Magento zostało przejęte przez Adobe Inc w maju 2018 roku za 1,68 miliarda dolarów. Oprogramowanie zostało pierwotnie opracowane przez Varien Inc., amerykańską prywatną firmę z siedzibą w Culver City w Kalifornii, z pomocą wolontariuszy i twórców oprogramowania open source. Na platformie powstało ponad 100 000 sklepów internetowych. Kod platformy został pobrany ponad 2,5 miliona razy, a w 2019 roku za pośrednictwem systemów opartych na Magento sprzedano towary o wartości 155 miliardów dolarów. W kwietniu 2021 roku Magento posiadało 2,32% udziału w rynku globalnych platform e-commerce.
Przyciąganie klientów, czyli pozycjonowanie sklepów opartych na Magento.
Pozycjonowanie sklepów internetowych to działanie mające na celu ściągnięcie ruchu organicznego na naszą witrynę, a tym samym zwiększenie sprzedaży naszych produktów bądź usług. Rynek e-commerce na całym świecie rozwija się bardzo dynamicznie. Aktualnie w polskim internecie działa już kilkadziesiąt tysięcy sklepów internetowych. Warto jednak zwrócić uwagę na raporty Senuto, które podają, że mniej niż 16% sklepów online opartych na znanych platformach prowadzi działania pozycjonerskie i generuje więcej niż 500 wejść miesięcznie.
Tworzenie przyjaznych adresów URL w Magento.
Na platformie Magento istnieje wsparcie dla przyjaznych adresów URL. Można je ustawić z poziomu panelu administratora, w sekcji SKLEPY -> Konfiguracja -> Katalog -> Katalog -> Optymalizacja dla wyszukiwarek. Należy zwrócić uwagę na opcję „Użyj ścieżek kategorii dla produktów” i zmienić ją na „NIE”, ponieważ wybranie innej opcji wydłuża i tak długie adresy URL kart produktowych. Przyjazne adresy można też konfigurować w edycji danego produktu bądź kategorii w sekcji „Search Engine Optimization” w opcjach „URL Key” i „Klucz URL”
Znaczniki meta title i description
Kolejnym z ważnych elementów optymalizacji SEO są znaczniki meta title i meta description, ponieważ mają ogromny wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania danej podstrony(meta title) i współczynnik klikalności(meta description). Oprogramowanie Magento pozwala na konfigurację meta tytułów i opisów zarówno globalnie, jak i dla każdej pojedynczej kategorii bądź produktu. Brak dodanych tytułów spowoduje, iż przeglądarka pobierze dowolną treść znajdującą się na stronie kategorii i wyświetli ją. Natomiast w przypadku braku meta opisu pobierze tekst z treści opisu produktu.
Zmiany globalne dla meta title wykonuje się w zakładce „ZAWARTOŚĆ -> Wygląd -> Konfiguracja -> Default Store View -> Inne -> Nagłówek HTML”, gdzie można zdefiniować: – Default Page Title (domyślny tytuł strony) – Page Title Prefix (prefiks meta tytułu) – Page Title Suffix (sufiks meta tytułu)
Platforma pozwala modyfikować znaczniki w edycji poszczególnych produktów lub kategorii. Istnieje również możliwość konfiguracji meta tytułów w zakładce „ZAWARTOŚĆ -> Elementy -> Strony -> Optymalizacja dla wyszukiwarek”. Meta opisy dla produktów i kategorii zmieniamy w zakładce „KATALOG -> Produkty/Kategorie - > Optymalizacja dla wyszukiwarek / Search Engine Optimization”.
Pamiętaj o nagłówkach.
Oprogramowanie Magento nie posiada poprawnie wykonanej hierarchii nagłówków. Standardowy szablon dostępny w Magento również nie wykorzystuje potencjału wykorzystania nagłówków niższego poziomu H2-H6 i poza prawidłowym rozmieszczeniem H1 nie posiada on dalszej hierarchii.
Śmiało dzwoń, chętnie na wszystkie
odpowiem i doradzę!
Zadzwonię do Ciebie!
Dodatkowe rady optymalizacyjne SEO dla sklepu na systemie Magento.
Popraw szybkość wczytywania sklepu
Sklepy na platformie Magento nie są znane z wysokich wyników szybkości ładowania, więc warto poświęcić czas na optymalizacje sklepu.
Skonfiguruj plik robots.txt
Ustal, jakie indeksujące roboty będą miały dostęp do Twojego sklepu. Używa się go głównie po to, aby witryna nie była przeciążona żądaniami.
Pozbądź się duplikatów strony głównej
Magento domyślnie tworzy kopię strony głównej. Zaleca się przekierować ją poprzez 301 na główny adres Twojego sklepu.
Uzupełnij ALTy zdjęć i obrazków
Dzięki tej funkcjonalności wzrasta możliwość wyświetlenia się produktu w Google Grafika osobie, która poszukuje danego produktu poprzez wpisanie podobnego ciągu wyrazów. Regularne nadawanie alternatywnych opisów zdjęć produktowych wspomaga pozycjonowanie sklepu.
Aby tego dokonać, należy przejść do zakładki edycji danego artykułu, wybrać opcję „Zdjęcia i filmy”, a następnie wybrać dany produkt i wprowadzić tekst w polu „Tekst alternatywny”.
Podsumowanie
Magento to duża platforma e-commerce z ogromnym zasobem możliwości, których mały sklep internetowy nie wykorzysta. Jednakże jest korzystnym rozwiązaniem dla większych sklepów, z dużą ilością artykułów i wsparciem specjalistycznym. Oprogramowanie Magento zawiera dużo gotowych rozszerzeń pomagających w działaniach SEO, jest wydajne i pozwala na nieskrępowane wprowadzanie zmian programistycznych.