IdoSell, oprogramowanie e- commerce ze Szczecina
To platforma dla profesjonalnych sklepów i hurtowni internetowych, która działa w modelu SaaS, czyli za abonament opłacany przez użytkownika usługodawca jest zobowiązany do rozwoju oprogramowania, przeprowadzania aktualizacji, dostarczeniu materiałów pomocniczych i dokumentacji technicznej oraz rozwijania bezpieczeństwa tej platformy e-commerce. IdoSell obsługuje ponad 6,5 tysiąca sklepów i korzystają z niej głównie sklepy internetowe mające ponad 200 zamówień miesięcznie. Oprogramowanie jest auto skalowalne, posiada dużą liczbę darmowych narzędzi, integracji i funkcjonalności, które wspierają cross-border. System współpracuje między innymi z firmami takimi jak: Google, Facebook, Allegro, Ebay, Shopee, InPost, DPD Polska, Wish, Frisbo, Amazon.com, Gonito, Symfonią.
Jak poprawnie zoptymalizować sklep wdrożony na IdoSell?
Na początku warto zainteresować się meta danymi Twojej witryny, czyli znacznikami, których poprawne ustawienie ma istotny wpływ zarówno na poziom zoptymalizowania, jak i na ruch. Mówi się, że idealny tytuł strony powinien mieć maksymalnie 65 znaków, a jej opis 320 znaków. Wyżej wspomniane dane dla strony głównej i stron informacyjnych, a także schematy title oraz description dla produktów, kategorii, producentów czy też wpisów blogowych, możesz ustawić w dziale Moderacja > SEO > Optymalizacja do wyszukiwarek > Domyślne meta stron.
Znaczniki dla poszczególnych kategorii zmienisz w dziale Moderacja > Menu i podstrony opisowe w masce > Menu X > edytuj ustawienia > ustawienia meta.
Jeśli w swoim serwisie prowadzisz podstrony producentów, ich sekcję HEAD ustawisz w sekcji Towary > Producenci > Edytuj ustawienia > Ustawienia meta.
Kolejnym punktem optymalizacji SEO jest odpowiednia konfiguracja nagłówków. Nie tylko pozwolą na dzielenie poszczególnych treści na sekcje, ale prawidłowo skonstruowane, mają wpływ na odbiór sklepu przez roboty indeksujące witrynę. Warto pamiętać, że nagłówek H1 jest najważniejszy w strukturze wszystkich nagłówków i powinien występować tylko raz na podstronę i można porównać go do tytułu książki.
Nie duplikuj contentu
Fundamentem skutecznego pozycjonowania są unikalne treści w obrębie serwisu, dzięki temu nasza strona zyskuje w oczach algorytmu Google. Za unikalną treść uważany jest tekst, który pojawia się tylko w jednym serwisie i na jednej podstronie. Jeśli chcemy, aby nasz tekst był unikalny, to nie możemy kopiować go z hurtowni, od której kupujemy artykuły, ani wstawiać go na aukcje Allegro.
Jeśli chcesz, by Twój sklep był poprawnie zoptymalizowany, stwórz i umieść unikalne treści na stronie głównej, na stronach kategorii i produktów. Zdajemy sobie jednak sprawę, iż wiele sklepów ma kilka, a nawet kilkanaście tysięcy artykułów i tworzenie unikalnego opisu każdego z nich jest bardzo ciężkie w realizacji, więc stwórz unikatowe opisy przedmiotów, które są dla Ciebie najważniejsze. Bardzo często to właśnie treść decyduje o tym, czy algorytm Google określi Twój sklep jako wartościowy.
Nawigacja
Następnym przystankiem w naszej podróży po świecie pozycjonowania jest nawigacja wewnętrzna sklepu, kluczowa z punktu widzenia użytkownika, który znalazł się na Twojej stronie w konkretnym celu i musi ją przeszukiwać dłuższy czas, aby znaleźć pożądany produkt. Jeśli nawigacja wewnętrzna jest skomplikowana i zajmie mu to dużo czasu w końcu się podda oraz zrezygnuje z zakupów w Twoim sklepie, więc warto zwrócić uwagę na widoczność kategorii, które powinny być widoczne z poziomu strony głównej albo były maksymalnie drugą gałęzią.
Śmiało dzwoń, chętnie na wszystkie
odpowiem i doradzę!
Zadzwonię do Ciebie!
Szybkość wczytywania strony
Algorytm Google szczególną uwagę poświęca również czynnikom, które wpływają na szybkość ładowania się Twojej witryny. Dodatkowo czasy wczytywania powyżej 5 sekund mogą skutkować porzuceniem dalszej próby przez użytkownika. Warto więc zadbać, by nasz sklep wczytywał się odpowiednio szybko. O czym należy pamiętać?
- skorzystaj z kompresji;
- systematycznie optymalizuj obrazki widoczne na stronach sklepu przy użyciu kompresji bezstratnej, która nie spowoduje uszczerbku na jakości;
- staraj się nie używać wielu zewnętrznych skryptów, które opóźniają wczytywanie sklepu;
- korzystaj z pamięci podręcznej przeglądarki;
- systematycznie zmniejszaj kod sklepu internetowego (pozbądź się nieużywanych elementów, niepotrzebnych plików CSS).
Responsywność strony
Posiadanie wersji mobilnej strony jest podstawą w optymalizacji SEO Twojej witryny, ponieważ algorytm Google nie bierze pod uwagę stron niedostosowanych pod urządzenia mobilne, więc jest to całkowita podstawa, bez której skuteczne pozycjonowanie jest niemożliwe.
Platforma IdoSell oferuje wiele więcej funkcjonalności przydatnych w pozycjonowaniu witryny takich jak:
- Przekierowania typu 301 pomiędzy domenami;
- Uruchomienie certyfikatu SSL dla całego sklepu;
- Zmiana adresu w Google Search Console;
- Statystyki Google Analytics;
- Konta w portalach społecznościowych;
- Google Rich Snippet;
- System opinii i komentarzy;
- Profil linkowania;
Podsumowanie
Dzięki funkcjonalnościom oferowanym przez IdoSell jesteś w stanie samodzielnie osiągnąć wysoką pozycję (w mało konkurencyjnej branży) w obszarze SEO, ale pozycjonowanie jest długofalowym i czasochłonnym procesem wymagającym wiedzy specjalistycznej, więc jeśli potrzebujesz pomocy ze stworzeniem oraz obsługą serwisu bądź zdobyciem oraz utrzymaniem wysokiej pozycji, skontaktuj się z naszym Doradcą Klienta, który zada Ci kilka pytań na temat aspektów Twojej działalności oraz branży i przedstawi działania, które rozwiążą Twoje bolączki.