Drupal Commerce, z czym to się je?
Na początku wypadałoby wyjaśnić, czym jest Drupal, czyli podstawa rozszerzenia DrupalCommerce. Drupal to darmowy i otwarty system zarządzania treścią WWW (CMS) napisany w PHP i rozpowszechniany na licencji GNU General Public License. Zapewnia platformę back-end typu open source dla co najmniej 14% z 10 000 najlepszych witryn na całym świecie i 1,2% z 10 milionów najlepszych witryn — od osobistych blogów po witryny korporacyjne, polityczne i rządowe. Systemy wykorzystują również Drupala do zarządzania wiedzą i współpracy biznesowej.
Drupal Commerce to właściwie zestaw modułów, które umożliwiają korzystanie z wielu funkcji eCommerce typu open source, czyli Drupal Commerce rozszerza system zarządzania treścią Drupal. Drupal Commerce przedstawia produkty do zakupu, prowadzi klientów przez proces realizacji transakcji; śledzi faktury, paragony, zamówienia, płatności; ułatwia wysyłkę i wykonuje inne funkcje potrzebne handlowcom internetowym. Podobnie jak samego Drupala, Drupal Commerce można rozbudować o moduły dodające funkcjonalności i motywy definiujące prezentację wizualną. Istnieje ponad 300 modułów specyficznych dla Drupal Commerce dostępnych za darmo w takich kategoriach takich jak: bramki płatnicze, dostawcy usług wysyłkowych oraz narzędzia administracyjne i programistyczne. Drupal zawiera liczne funkcjonalności, które są ważne dla reklamy Twojego serwisu w internecie. Wśród nich znajduje się opcja stworzenia; newslettera, pop-upów z promocjami, forum połączonego ze sklepem, a nawet okolicznościowych wersji sklepu.
Śmiało dzwoń, chętnie na wszystkie
odpowiem i doradzę!
Zadzwonię do Ciebie!
DrupalCommerce, a pozycjonowanie
Podczas tworzenia sklepu internetowego zawsze należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu go do pozycjonowania, które pozwoli na zwiększanie ruchu na stronie dzięki osiągnięciu wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Drupal jest rozwiniętym systemem zarządzania treścią, w którym stosunkowo łatwo edytuje się elementy ważne dla SEO. Dzięki temu możesz dodać do swojego sklepu internetowego wiele dodatkowych funkcji, które pomogą w prowadzeniu działań marketingowych i pozwolą na zwiększenie wiarygodności witryny.
Moduły Drupal Commerce przydatne w pozycjonowaniu witryny
Dzięki modułowi „XML Sitemap” automatycznie stworzysz mapę strony i prześlesz ją do wyszukiwarek internetowych. Mapa strony jest istotna dla robotów indeksujących Twoją witrynę.
Następnym modułem, o którym warto wspomnieć, jest „PathAuto”, który daje możliwość automatycznego tworzenia przyjaznych adresów URL, dzięki wcześniejszemu ustaleniu wzoru. Przyjazny adres URL jest wartością dodaną do pozycjonowania, ale należy pamiętać także, że adres ten musi być czytelny dla użytkowników.
Dzięki wtyczce „Page Title” będziesz miał pełną kontrolę nad meta tytułami na wszystkich stronach Twojego serwisu. Analogicznie tak jak w module PathAuto występuje możliwość wykorzystania ustalonych w przeszłości wzorców.
Drupal CMS jest systematycznie aktualizowany przez programistów, którzy tworzą specjalne moduły dbające o bezpieczeństwo Twojego serwisu. Wszystkie moduły, które znajdują się na stronie drupal.org, są poddawane dokładnej analizie kodu, dzięki której nie musisz się martwić przykrymi niespodziankami umieszczonymi w kodzie.
Bardzo ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu jest dopasowanie sklepu internetowego do urządzeń mobilnych, czyli responsywność witryny. Wyszukiwarka Google nie indeksuje stron nieposiadających wersji mobilnej, ale dzięki funkcjom Drupala stworzenie responsywnej strony nie jest problematyczne.
Administracja Drupal Commerce
Ułatwione zarządzanie i pozycjonowanie to nie jedyne cechy , które posiada platforma Drupal. Ten system zarządzania treścią pozwala również na integrację między innymi z Google Analytics bądź Google Tag Manager , dzięki którym możesz analizować prowadzone działania marketingowe.
Podsumowanie
Drupal commerce jest darmowym, wysoce rozwiniętym systemem zarządzania treścią, który pozwala na łatwy rozwój Twojego serwisu, dlatego warto postawić na nim swój sklep internetowy . Dzięki rozbudowanym funkcjom tego CMS-a w prosty sposób usprawnisz nie tylko zarządzanie e-sklepem, ale również wszystkie prowadzone przez Ciebie działania marketingowe. Należy jednak pamiętać, że mimo tego, iż Drupal daje wiele możliwości, jednocześnie wymaga odpowiednich umiejętności programistycznych przy obsłudze sklepu, więc warto zgłosić się po pomoc do specjalisty. Jeśli potrzebujesz wsparcia z tworzeniem bądź ekspansją swojej witryny, skontaktuj się z naszym Doradcą Klienta, który odpowie na wszystkie Twoje pytania i zaproponuje adekwatne rozwiązanie Twoich problemów.