Tik Tok jest to stosunkowo młode medium. Niemniej jednak w krótkim czasie potrafił zaskarbić sobie przychylność dużej ilości użytkowników. Platforma została stworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016. Jest ona dostępna w kilkudziesięciu wersjach językowych to również najczęściej pobierana aplikacja na świecie. Aktualnie plasuje się na szóstym miejscu wśród mediów, które zgromadziły największą liczbę użytkowników.

Do czego służy TikTok?

Za jej pośrednictwem publikowane są krótkie treści wideo, które nie przekraczają 10 minut, a zazwyczaj trwają od minuty do trzech. Tik Tok zyskał swoją popularność ze względu na możliwość dodawania odpowiednich elementów dźwiękowych, do filmów. Wykorzystuje on znane piosenki, czy też cytaty z filmów.

Za jego pośrednictwem powstają również wszelkiej maści trendy czy challange polegające np. na wykonaniu odpowiedniego tańca, czy zainscenizowaniu odpowiedniej sytuacji. Niestety krótko trwające filmiki, łączą się z krótką żywotnością danego trendu, coś, co było popularne, za miesiąc może zostać już uznane za przestarzałe.

Samo dodanie treści na TikToka jest niezwykle proste nie potrzeba nam zazwyczaj innych narzędzi niż telefon i zainstalowana na nim aplikacja. TikTok to nie tylko treści, które służą rozrywce, znajdują się na nim również profile, które promują wiedzę z określonego tematu.

Branża marketingowa upatruje ten portal jako okazję do zwiększenia popularności marek i przyciągnięcie potencjalnych klientów. TikTok kierowany jest głównie do pokolenia najmłodszych odbiorców w przedziale 16-24. Jeżeli chodzi o kwestie marketingowe najlepiej na tym polu radzą sobie na tym polu influencerzy, którzy posiadają często opiewające na znaczną kwotę współprace ze znanymi markami.

Marketing w obliczu nowych możliwości

TikTok to nie tylko platforma do dzielenia się krótkimi filmikami, ale również potężne narzędzie marketingowe. W obliczu nowych możliwości, jakie oferuje, warto zastanowić się, jak wykorzystać jej potencjał w promocji swojego biznesu. To także świetne dopełnienie reklamy np. na Facebooku.

Dlaczego warto zainteresować się TikTokiem?

Nie można zaprzeczyć, że TikTok przyciąga uwagę milionów użytkowników na całym świecie. Dlatego warto zastanowić się, czy nie warto spróbować swoich sił w reklamie na tej platformie. W końcu, jeśli konkurencja jeszcze tam nie jest, to idealny moment, by zyskać przewagę.

Jak działa reklama na TikToku?

Sama aplikacja stworzyła narzędzia wspierające reklamodawców. Wprowadziła jasne zasady dotyczące promocji, określając m.in. minimalny budżet na post reklamowy. W 2021 roku pojawiła się usługa TikTok Ads, wzorowana na rozwiązaniach takich jak Google Ads czy Facebook Ads. Dzięki niej, nawet osoby prywatne mogą zdecydować się na promocję w TikToku.

TikTok Ads Manager to narzędzie, które pozwala śledzić wyniki kampanii reklamowej. Dzięki niemu można sprawdzić, czy cele reklamowe zostały osiągnięte, jakie tagi przyniosły najlepsze efekty, a także monitorować takie parametry jak zasięg, ruch na stronie, instalacje aplikacji czy konwersję.

Ważne jest, by reklamy na TikToku były spójne z charakterem platformy. Nie chodzi tu o tradycyjne banery czy nachalne komunikaty. Najlepsze efekty przynoszą te, które przypominają naturalne treści tworzone przez użytkowników.

Przeczytaj też: Jak reklamować się na FB za darmo?

Jakie są korzyści z reklamy na TikToku?

Decydując się na promocję w TikToku, można liczyć na wiele korzyści. Przede wszystkim, jest to okazja do skrócenia dystansu między marką a odbiorcą. Reklamy na TikToku są bardziej „ludzkie”, bardziej autentyczne. Zamiast tradycyjnych, sztywnych form reklamowych, można stworzyć coś, co naprawdę przyciągnie uwagę odbiorców. Krótkie, dynamiczne filmiki potrafią przekazać wiele w zaledwie kilka sekund, wzbudzając ciekawość i zachęcając do dalszego poznawania oferty.

Reklamy na TikToku- jakie opcje są dostępne?

Jeżeli coraz bardziej interesuje Cię możliwość promowania swoich treści na platformie, warto przyjrzeć się jak opcje reklamowe posiada TikTok

  • TopView- jest to format, reklama w formie wideo, która trwa maksymalnie 60 sekund, a podczas trwania automatycznie włączany jest dźwięk;
  • Brand Takeover- „przerwa na reklamę” są to treści prezentowane od 3 do 5 sekund, mogą mieć format wideo lub obrazu JPG. Wyświetlają się użytkownikom w sekcji „Dla Ciebie”;
  • Brabnded Hashtag Challange- możliwość stworzenia hashtagu do kampanii reklamowej oraz zaproszenie do udziału w wyzwaniu innych użytkowników
  • In-Feed Ads- to reklamy, które pojawiają się w strumieniu „Dla Ciebie”,format filmu, który odtwarza się wraz z dźwiękiem
  • Branded Effect- format w którym firma tworzy filtr 2D, który jest interaktywny i reaguje na ruch użytkownika. W ten sposób wzmacnia się rozpoznawalność danej marki.

Nasza firma również zajmuje się tym zagadnieniem, jeżeli więc zależy Ci na dotarciu do odbiorców za pomocą TikToka, zapraszamy do współpracy.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Bartosz Madej