Landing page, LP lub po polsku, po prostu strona lądowania (wersja angielska jednak brzmi trochę lepiej, co nie ??). Jest to bardzo charakterystyczny rodzaj stron internetowych, tworzonych po to, aby konwertować. Oczywiście, w zależności od specyfiki samej firmy, jak i celu, jaki chce osiągnąć – konwersja ta może przyjmować inną postać. Można ją określać w liczbie pobranych e-booków, pozostawionych danych kontaktowych (tzw. leadów) lub najbardziej klasycznie, czyli w liczbie sprzedanych usług bądź produktów.
Z której strony by nie patrzeć – landing page służy do tego, by konwertował, a w tym artykule podpowiem Ci, o jakie elementy dotyczące jego treści musisz zadbać, aby ta konwersja była naprawdę imponująca ?. No to zapraszam do lektury!
Struktura, czyli ułóż tekst tak, aby chciało się go czytać
Najczęściej powtarzanym mitem jest to, że tekst na LP powinien być krótki “bo nikt go nie przeczyta”. Pamiętaj, że nawet najobszerniejszy tekst nie przestraszy Twojego odbiorcy, jeśli zostanie ułożony w czytelny i atrakcyjny sposób.
Stosuj nagłówki, akapity, pogrubienia i wypunktowania. Dodatkowo, “przecinaj” treść za pomocą grafik, ikonek i innych elementów.
Landing page stanie się przez to nieco dłuższy, jednak odbiorca odniesie wrażenie, że tekstu jest po prostu mniej ?.
Przykład?
Język korzyści, czyli przekaż odbiorcy, co zyska dzięki skorzystaniu z Twojej oferty
Jedyną drogą na skuteczne promowanie LP i przyciąganie nowych odbiorców jest płatna reklama za pomocą różnych kanałów dotarcia (Google, YouTube, Facebook, Instagram itp.). Każde wejście na www jest dla Ciebie również realnym kosztem. Dlatego nie pozwól sobie na marnowanie pieniędzy, zapychając stronę treściami, które nie przekażą informacji o zaletach Twojego rozwiązania, i które nie ukażą najważniejszych korzyści płynących z wyboru właśnie Twojej oferty.
Dokładnie opisz swoją ofertę, nie tylko wskazując jej zalety, ale przede wszystkim skupiając się na tym, w jaki sposób Twój odbiorca na niej skorzysta.
Przykład? Załóżmy, że chcesz przekazać wartość polegającą na oszczędności czasu.
Zamiast pisać:
“Nasz produkt / usługa zapewni Ci oszczędność czasu” albo jeszcze gorzej “Nasz produkt to oszczędność czasu”,
możesz skonstruować opis w ten sposób:
“Dzięki nam oszczędzisz czas – i zyskasz nawet 15 minut każdego dnia!
Wartościowa treść, czyli zadbaj o to, aby tekst przekazywał konkretne informacje
Poza mówieniem o wartościach Twojego rozwiązania, pamiętaj także o tym, aby w maksymalny sposób przekazać wszystkie cenne informacje.
• Proces zakupowy składa się z kilku etapów? – opisz je na swoim LP, aby każdy odbiorca wiedział, co go czeka.
• Twój produkt lub usługa są trudne w obsłudze? – pokaż krótką instrukcję, dzięki której staną się bardziej zrozumiałe.
• Istnieje kilka wariantów cenowych? – zaprezentuj je na stronie wraz z informacją, co zawiera się w każdym z poszczególnych pakietów.
I tak dalej ?!
Prostota i intuicyjność, czyli napisz tekst w taki sposób, aby nikt nie miał żadnych problemów z jego zrozumieniem
Nie zapominaj także o zasadach UX writingu mówiących o tym, aby treść była maksymalnie prosta. Jeżeli nie jest to konieczne – nie stosuj skomplikowanego branżowego sloganu. Unikaj “zbyt elokwentnego” języka oraz długich, wielokrotnie złożonych zdań, właśnie takich jak to, w których pogubiłby się nawet najznamienitszy, doświadczony wieloletnią praktyką polonista ?.
Pisz krótko i na temat, nie gubiąc przy tym faktycznej wartości i wszystkich wiadomości, które powinny dotrzeć do Twojego odbiorcy.
Treści na landing page – podsumowanie
Optymalna struktura, język korzyści, a do tego wartościowa treść stworzona w oparciu o zasady UX writingu. Podążaj za tymi wskazówkami, a daję Ci gwarancję, że teksty na Twojej stronie lądowania będą naprawdę skuteczne i istotnie wpłyną na podniesienie poziomu konwersji ?!
Jeżeli potrzebujesz więcej porad na temat copywritingu – kliknij. Znajdziesz tam blog, a na nim wiele ciekawych wskazówek, które ułatwią Ci przygotowywanie treści na potrzeby stron typu landing page, sklepów internetowych, jak i innych serwisów www.