Pisząc teksty jako copywriter musisz ciągle uważać, czy Twoje teksty są czytelne oraz poprawne ortograficznie i stylistycznie. Czasem ciężko jest samodzielnie wychwycić błędy i zrozumieć co robi się nie tak. Na szczęście istnieje szereg narzędzi, które usprawnią naszą pracę jako copywritera.
Wybór narzędzi dla copywritera
Obecnie w internecie możemy znaleźć szereg programów, które pomagają nam wykonywać naszą pracę. Nie musimy jednak wydawać przy tym dużej ilości pieniędzy, gdyż niektóre rozwiązania są proponowane za darmo. Chcąc uzyskać większą dokładność, możemy zdecydować się na zakup programu lub dokonania płatnej subskrypcji, która będzie umożliwiała korzystanie z niego. Oprócz więc standardowego edytora tekstu Microsoftu lub innej firmy powinniśmy rozważyć korzystanie również z innych pomocy dostępnych w internecie.
Narzędzia do sprawdzania SEO
Głównym celem pisania artykułów przez copywriterów jest stworzenie odpowiedniej treści, żeby potencjalni odwiedzający mogli na nią trafić konieczne jest aby wyświetliła im się ona w wyszukiwarce.
Należy więc w swoim tekście umieścić słowa kluczowe, dzięki którym algorytmy Google umieszczą naszą stronę na wyższej pozycji podczas wyszukiwania.
Do samodzielnego sprawdzania, czy nasz tekst spełnia te założenia możemy skorzystać z niżej wymienionych narzędzi. Na pozycjonowanie wpływa szereg zmiennych na stronie nie tylko odpowiednie
Google keyword planer to narzędzie szczególnie przydatne podczas wybierania słów kluczowych dzięki, którym nasza strona może być bardziej widoczna. Wyświetla ono słowa kluczowe i proponuje, jakich fraz użyć, aby wyszukiwarka Google umieściła go, jak najwyżej w swoim rankingu wyszukiwania.
SEO Content Editor analizuje nasz tekst nie tylko pod względem poprawności SEO, ale również czy wszystkie składowe zostały odpowiednio napisane.
Ubersuggest to narzędzie, przydatne w badaniu i dobieraniu odpowiednich słów kluczowych. Możemy za jego pomocą przeanalizować nasze własne słowa kluczowe powiązane z nimi frazy oraz, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się nasza konkurencja. Poza tym mamy tu również podany wskaźnik CPC cost per click. Jest to wskaźnik, który określa efektywność danej kampanii reklamowej. Jest to stosunek kosztów danej reklamy do współczynnika kliknięcia w nią.
Semstorm poza analizowaniem naszych statystyk odnośnie popularności naszej strony, posiada tu również kreator kontentu. Jest to kompleksowe narzędzie dzięki, któremu możemy sprawdzić, gdzie i w jakiej ilości umieścić słowa kluczowe, a także sprawdzi, czy nasz tekst jest poprawny pod względem stylistycznym i przejrzysty dla potencjalnego czytelnika.
Google search console jest to darmowe narzędzie, które zostało udostępnione przez Google. Pozwala nam na monitorowanie ruchu organicznego na naszej stronie, analizę linków wewnętrznych i zewnętrznych, jak również pomóc w wyeliminowaniu niedziałających linków. Narzędzie to szczególnie przydatne jest w branży e-commerce, umożliwia nam śledzenie indeksowania naszej witryny oraz jak ją zoptymalizować by była bardziej widoczna. Dzieki temu mamy informacje, czy wybrane przez nas słowa kluczowe są prawidłowe i wpływają na odpowiednią pozycje strony.
Pomoce w sprawdzaniu poprawności tekstu
Warto zadbać o to, aby nasz tekst był unikatowy, czytelny oraz przejrzysty. Jest to aspekt ważny zarówno dla czytelników, jak i wyszukiwarek Google.
Stworzone zostały tu nawet współczynniki, które służą określeniu tego, czy nasz tekst jest czytelny dla każdego. Nie zawsze jednak należy się nim sugerować, ponieważ w przypadku treści specjalistycznych czynnik FOG może być bardzo wysoki, co mogłoby oznaczać, że został napisany niepoprawnie.
Nic bardziej mylnego, należy się przygotować na to, że w niektórych tekstach współczynnik ten będzie wysoki co nie będzie błędem i w żadnym stopniu nie wpłynie na pozycjonowanie i odbiór przez użytkowników. Teksty specjalistyczne są inkluzywne i zrozumiałe dla osób, które są zaznajomione z danym tematem.
Synonim.pl, narzędzie to przydaje się, gdy pisząc dany tekst, zauważamy wciąż powtórzenia danego wyrazu. Może to przyczynić się do tego, że nasz tekst stanie się dużo mniej czytelny. Jeżeli mamy sami problem ze znalezieniem zamienników, należy wpisać dane słowo i otrzymujemy tym samym listę wyrażeń, którymi może być ono zastąpione.
Ortograf.pl
Nikt nie jest nieomylny. Pisząc znaczne ilości tekstów, możemy nieświadomie popełnić błąd lub literówkę. Ortograf.pl jest to narzędzie w pełni bezpłatne, które analizuje nasz tekst pod względem poprawności ortograficznej, interpunkcyjnej i stylistycznej. Jest dostępny w witrynie, jak i na urządzeniach przenośnych i obsługuje, aż 28 języków.
Wordcounter, dzięki jego pomocy możemy określić ile słów posiada nasz tekst. Jest on o tyle przydatny, gdyż oprócz tego dodatkowo oszacowuje czas czytania danego tekstu i pokazuje znajdujące się w nim powtórzenia. Co prawda dostępny jest tylko w wersji angielskiej, nie mniej jednak sprawdzi się również do sprawdzenia tekstów pisanych po polsku.
Skąd brać grafiki do tekstów?
Bardzo dobrą praktyką jest opatrzyć swoje teksty odpowiednimi grafikami pasującymi do treści. Sprawi to, że czytelnicy chętniej przeczytają taką treść, niż na stronach gdzie znajduje się tylko i wyłącznie ściana słów. Nie każdy może liczyć na pomoc fotografów, czy grafików. Na szczęście są również inne sposoby, aby umieścić grafikę nie naruszając przy tym żadnych praw autorskich
Pixabay obecnie jeden z największych banków z dostępnymi zdjęciami w internecie. Istnieje tu możliwość skontaktowania się z twórcami i odwdzięczenia się im za okazaną pracę. Za pomocą specjalnej wyszukiwarki możemy wyszukiwać grafiki do dobranych przez nas fraz zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Bank na chwilę obecną posiada ponad 1,5 miliona dostępnych grafik.
Pexels to kolejny bank zdjęć stockowych, potrafi on znaleźć odpowiednie zdjęcie dla nawet bardziej skomplikowanych fraz.
Gotowe pomysły na tematy tekstów
Każdemu może przydarzyć się chwilowy brak weny. Aby przełamać kryzys twórczy, należy odpocząć od tekstu i ponownie do niego wrócić. Jeżeli jednak wciąż brak nam pomysłów, na to też istnieją odpowiednie sposoby. Możemy skorzystać tu z pomocy opcji dostępnych w internecie.
Google trends służy głównie temu, aby wszystkie najważniejsze informacje ze świata trafiały jak najszybciej do nas. Dzięki temu możemy stworzyć odpowiednie artykuły na tematy, które obecnie królują w wyszukiwarce Google. Narzędzie to szczególnie przydaje się w pracy przy portalach informacyjnych, gdzie liczy się zasada kto pierwszy ten lepszy. Możemy tym samym napisać artykuły, któe będą generowały ruch na naszej stronie.
AnswerThePublic- dzięki niemu możemy stworzyć odpowiedni temat. Po wpisaniu interesującej nas frazy pojawia się szereg tematów w postaci słońca, gdzie każda z odnóg stanowi osobny pomysł na tekst. Aby w pełni wykorzystać możliwości tego narzędzia, konieczne jest wykupienie płatnej subskrypcji.
Jak możemy zauważyć, możliwości jest mnóstwo jeżeli chodzi o wybór odpowiedniego narzędzia, które będzie pomocne w naszej pracy. Możemy więc spróbować naszych sił w pisaniu treści na naszą stronę internetową. Jeżeli jednak zależy Ci na prawidłowo wykonanych usługach copywriterskich, polecamy skorzystanie z usług agencji reklamowej i doświadczonych copywriterów. Pomożemy Ci napisać opisy produktów, kategorii, a także wpisy na bloga. Wszystko to w oparciu o zasady SEO.