Kampania SEO jest istotnym elementem strategii biznesowej firmy. Powinna być prowadzona przy użyciu odpowiednich narzędzi i technik, które doprowadzą Cię do sukcesu. Istnieje jednak wiele błędnych przekonań na temat tego, co składa się na udaną kampanię. Niewykwalifikowany profesjonalista może próbować przeforsować przestarzałą technikę lub co gorsza – potencjalnie szkodliwe taktyki, które sabotują Twoje działania! Potrzebujesz kogoś, kto rozumie Twoje potrzeby i ma doświadczenie niezbędne do wykonania pracy wysokiej jakości.
Jakość treści jest królem
Jeśli firma wykonująca pracę dla Ciebie tłumaczy, że duża ilość treści jest wystarczająca, to jest w błędzie. To, jaką treść umieścisz na swojej stronie, ma znaczący wpływ na wynik SERP. Zwiększenie ilości grafik, czy wydłużenie treści na stronie nie zawsze wystarczy. Jeśli ich ilość w żaden sposób nie łączy się z jakością to Twoja strona może wpaść w tarapaty. Zostać oznaczona jako spam.
Wybierając profesjonalistę SEO upewnij się, że jego mocne strony pokrywają się z tym, czego potrzebujesz dla swojego biznesu online. Kogoś, kto rozumie, jak ważne jest budowanie wysokiej jakości profilu linkowego. Nieodpowiednie linkowanie może poważnie zaszkodzić Twojej stronie, zamiast jej pomóc.
Jeśli widzisz, że Twój specjalista SEO stosuje przestarzałe metody pozycjonowania, takie jak spamerskie linki, wielokrotne parafrazowanie treści, umieszczanie niewidocznych treści na stronie albo – co gorsza – kopiuje cudzy content, jak najszybciej się wycofaj – to nie pomoże Twojej pozycji w przeglądarce, a jedynie jej zaszkodzi.
Kampania powinna mieć jasno określony cel
Twój specjalista SEO ciągle zapewnia Cię, że będą „jakieś wzrosty”, ale nie potrafi określić, jaki wynik można uznać za sukces? To powinno Cię zaniepokoić. Dobra kampania SEO wyznacza z góry pewien cel i pracuje w jego kierunku. Musisz stworzyć punkt odniesienia już na samym początku.
Nie chodzi nawet bezpośrednio o bezwzględną ilość wejść na Twoją stronę, warto zwrócić uwagę na takie rzeczy, jak konwersje. Co z tego, że Twoja strona zyskuje odwiedzających, skoro dana fraza nie przynosi konwersji, a sprowadza ludzi szukających informacji, a nie ofert?
Kiedy szukasz agencji, która pomoże Ci w kampanii SEO, upewnij się, że zapewni Ci ona konkretny sposób mierzenia sukcesu swoich wysiłków. Jeśli nie jest to oferowane z góry albo musisz o to prosić, to prawdopodobnie najlepiej szukać gdzie indziej.
Oprócz samych raportów wyników masz prawo wymagać, żeby cały proces został Ci wyjaśniony w klarowny sposób – dla Ciebie nie liczą się techniczne nazwy i zapożyczenia, a świadomość tego, jakie działania są wykonywane za Twoje pieniądze i to, jaki efekt mają przynieść.
Pozycjonowanie bez polotu
Agencja SEO stale realizuje plan, prowadzi linkbuilding, tworzy content na Twoją stronę a efektów dalej nie ma? Być może nie wiedzą, jak się przebić przez mur, który można napotkać próbując pozycjonować się na najpopularniejsze słowa kluczowe.
Jeśli Twoja branża jest niszowa, to faktycznie stosowanie podstawowych taktyk wystarczy, aby przyciągnąć ruch na Twoją stronę.
Jeśli Twoja branża już jest wielkim polem walki pomiędzy licznymi firmami prowadzącymi SEO, to niezbędna może się okazać kreatywność w pozycjonowaniu. Nie sama ilość treści, ale dodatkowe sposoby, które wpłyną pozytywnie na Twoje wyniki.
Wszelkiego rodzaju rozwinięcia Twojej strony o sekcje, które pozwolą ściągnąć ruch. Tworzenie treści o wysokiej jakości pozwoli przegonić konkurencję, która stara się zwalczyć Ciebie ilością.
To wyszukiwanie najnowszych popularnych fraz w internecie, których nikt jeszcze nie zagospodarował i wykorzystywanie sezonowych zmian ruchu na dane frazy.
To korzystanie z wiedzy, która znacznie wykracza poza powtarzanie słów kluczowych i linkowanie Twojej strony wszędzie, gdzie się da.
To też znajomość niuansów i stosowanie narzędzi, które pozwolą sprawdzić, gdzie powinna jeszcze znaleźć się Twoja strona dla jej dobrych wyników.
To oczywiste, że nie każdą firmę stać na olbrzymią kampanię SEO. Działania skupiające się na wysokiej jakości treści i linków pozwalają osiągnąć świetne wyniki przy kosztach niższych niż kampanie, które próbują wywindować stronę na najwyższe pozycje wykorzystując „siłę” i ilość.
SEO najlepiej smakuje z innymi metodami marketingu
Pozycjonowanie jest bardzo skuteczne, ale często postawienie tylko na nie może być nienajlepszym pomysłem. Często zdarza się, że lepsze wyniki można osiągnąć dzięki łączeniu wielu metod marketingu internetowego.
Niektóre frazy w SEO są wprost przesycone, a przebicie się nowego gracza stanowi poważne wyzwanie. Właśnie dlatego podział budżetu pomiędzy pozycjonowanie, a reklamy w Google, czy na Facebook’u jest skuteczny. Jak to działa?
Wyszukiwarka w procesie ustalania pozycji odpowiedniej dla Twojej strony sprawdza nie tylko to, co znajduje się bezpośrednio w Twojej witrynie. Sprawdza też to, jak często jest ona wspominana, jak wielu użytkowników na niej przebywa, jak długo to robią i czy nie dochodzi do „odbijania się” użytkowników od Twojej strony.
Reklamy w mediach społecznościowych mogą bardzo łatwo sprowokować wzrost ruchu na Twojej stronie, co z kolei może być dowodem dla robotów wyszukiwarki, że Twoja strona jest wartościowa, co w efekcie sprowokuje poprawę pozycji Twojej strony.
Warto też zaznaczyć, że nie powoduje to rozmycia tego, które działania realnie przynoszą wynik. Dzięki narzędziom można monitorować, jak wiele konwersji jest efektem płatnej reklamy, a jak wiele pozycjonowania. Oczywiście najwygodniejsze jest korzystanie z usług jednej agencji reklamowej dla każdej z tych usług.