Linkbuilding to jeden z najważniejszych elementów rankingowych i proces, który w istotny sposób wpływa na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Dzięki niemu możemy w zauważalny sposób wpływać na pozycję witryny internetowej, a wykonanie linkowania podczas pozycjonowania witryny jest niezmiernie ważne.

W tym wpisie przedstawiamy dla Ciebie najważniejsze informacje o linkowaniu i jego typach, korzyściach oraz poruszamy te wszystkie kwestie, które musisz wiedzieć o linkowaniu, aby skutecznie promować swoją witrynę w wyszukiwarce Google.

Czym jest i na czym polega linkbuilding?

Linkbuilding to linkowanie naszej strony internetowej bądź sklepu. Odbywa się ono w sieci zewnętrznie kierując do naszej witryny oraz w obrębie strony poprzez odnośniki do podstron naszego serwisu. Samo linkowanie oprócz tego, iż może być wewnętrzne i zewnętrzne, jest też jednym z najważniejszych czynników rankingowych i dotyczy każdej witryny internetowej. Linki do poszczególnych podstron naszej witryny – zarówno z naszego serwisu jak i z sieci, możemy dodawać przez różne typy odnośników. Mogą być to bezpośrednie linki, odnośniki w formie aktywnych słów czy linki z grafik i zdjęć.

Linki umieszczane w internecie kierujące do naszej strony internetowej mogą posiadać dwa atrybuty – dofollow i nofollow. Atrybut dofollow zapewnia przekazanie części mocy i statystyk strony internetowej, z której pochodzi odnośnik, a atrybut nofollow nie daje żadnych wymiernych korzyści, choć wpływa pośrednio na podniesienie naturalności linkowania oraz wiarygodności witryny internetowej — o czym przypominają sami pracownicy Google.

Początkowo wyszukiwarka Google bazowała na linkowaniu, ale dzięki temu możliwa była łatwa manipulacja rankingiem strony, wykonując linkowanie odpowiednio intensywnie – co często zakrawało o manipulację i dawało pole do nadużyć. Obecnie Google w dalszym ciągu w dużej mierze kieruje się linkowaniem zewnętrznym, ale posiada już wiele algorytmów do oceny jakości linkowania.

Linkbuilding jest też procesem długotrwałym, który powinniśmy odpowiednio zaplanować. Wymaga on precyzyjnej strategii naszych działań tak, aby były one efektywne oraz przynosiły jak najlepsze efekty i były częścią całościowego planu na pozycjonowanie. Jak wygląda to u nas?

Plan linkbuildingowy określa, jak będzie przebiegał proces pozyskiwania linków. Ze względu na dużą dynamikę zmian algorytmów, odchodzi się od tworzenia sztywnych planów długoterminowych – tworzy się plany krótkoterminowe. W naszej strategii tworzymy plany krótkoterminowe, które cyklicznie i dynamicznie dostosowujemy do zmian algorytmów oraz do osiąganych efektów. Staramy się osiągać wyniki dla wszystkich przewidywanych fraz, a największą uwagę na początku poświęcamy frazom ważnym dla klientów.

Dlaczego wykonuje się linkowanie?

Linkowanie strony internetowej wykonuje się głównie w celu ułatwienia jej indeksowania. Roboty indeksujące przeszukujące internet, natrafiające na wiele linków do naszej witryny mają ułatwione zadanie, aby szybciej odnaleźć naszą stronę i sprawdzać ją częściej. Również odpowiednia struktura linków w naszym serwisie internetowym ułatwia indeksowanie poszczególnych podstron. Linkowanie świadczy też o popularności strony w oczach Google.

rodzaje-linkbuildingu

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne czyli typy linkowania

Linkowanie wewnętrzne to umieszczanie odnośników w obrębie naszej strony internetowej, które będą wzajemnie kierowały na poszczególne podstrony. Istnieje wiele strategii i typów linkowania wewnętrznego np. odzwierciedlające plaster miodu i łączący wszystkie podstrony wzajemnie czy linkowanie ze wszystkich podstron do strony głównej.

Linkowanie zewnętrzne to umieszczanie odnośników w internecie, które kierują do naszej strony internetowej i konkretnych jego podstron. Linkowanie takie jak wcześniej wspomnieliśmy ma atrybuty dofollow i nofollow oraz może być wykonywane w różnej formie linków oraz z różnych miejsc.

Ciekawostka: Wśród typów linkowania wyróżniamy również trzeci typ – linkowanie wychodzące. Jest to najmniej popularny sposób linkowania, ale który również daje kilka korzyści. Jest to umieszczanie linków wychodzących na naszej stronie internetowej, kierujących do innych stron www. Zadaniem tych odnośników jest oferowanie dodatkowej wiedzy naszym użytkownikom, a linkowanie takie jest korzystnie oceniane przez Google. To dla Ciebie nowość, prawda? Generalnie linkowanie rzetelnych źródeł informacji może pomóc w niewielkim stopniu, pod warunkiem, że jest to sprytnie rozwiązane w taki sposób, by nie zaszkodzić swojej witrynie.

Skąd możemy pozyskiwać linki zwrotne do naszej strony?

Linki do naszej strony internetowej możemy pozyskiwać z kilku miejsc. Są to katalogi stron www i marek, fora internetowe czy media społecznościowe. Linki zwrotne do naszej strony internetowej możemy pozyskiwać również z innych witryn internetowych. Możemy umieszczać je w komentarzach na blogach lub wykupywać artykuły sponsorowane, które dają możliwość dodania w tekście odnośnika do naszej witryny.

Przeczytaj także: Jak sprawdzić ile osób odwiedza stronę www lub e-sklep, jakiej jakości jest to ruch i jak te dane mogą pomóc?

Jak dobrze wykonywać linkbuilding?

Istnieje kilka wskazówek oraz podpowiedzi, jak powinniśmy dobrze wykonywać linkbuilding. Przede wszystkim powinien być on wykonywany naturalnie tj. w odpowiednich odstępach czasowych. Pozwoli uniknąć to podejrzeń o manipulacje. Linki powinny być dodawane ze zróżnicowanych stron internetowych o różnych atrybutach i kontekstach. Linkowanie powinno być też przeprowadzane z jakościowych witryn, gdyż zdecydowanie bardziej liczą się linki z zadbanych serwisów niż wiele bezwartościowych odnośników np. z obumarłych forów. Linkowanie zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne powinno posiadać świadomą strategię i być wykonywane według konkretnego planu. Powinniśmy unikać automatycznych programów i narzędzi, dodających nienaturalnie duże ilości niskojakościowych odnośników, które bardziej będą szkodziły naszej witrynie, aniżeli jej pomagały. Dobrą podpowiedzią jest też wybranie doświadczonej agencji SEO, która wykona dla nas tę czynność w efektywny, skuteczny i jakościowy sposób.

Jakie korzyści daje linkowanie?

Linkowanie strony internetowej to przede wszystkim łatwiejsze indeksowanie witryny internetowej oraz ułatwienie poruszania się po stronie robotom Google. Dzięki temu nasza strona będzie indeksowana szybciej, efektywniej i dokładniej. Linkowanie umożliwia również pozyskiwanie ruchu z internetu, gdyż poprzez zamieszczone linki w sieci będą na naszą witrynę przechodzili żywi użytkownicy. Odpowiednio linkowana wewnętrznie strona internetowa będzie też przyjaźniejsza dla użytkowników, którzy będą pozostawali na niej dłużej i odwiedzali więcej naszych podstron. Linkowanie strony internetowej to zatem:

  • Bezpośrednie zwiększenie statystyk i oceny strony w indeksie Google
  • Łatwiejsze i szybsze indeksowanie naszej strony internetowej
  • Pozyskiwanie ruchu z internetu
  • Optymalizacja witryny pod kątem UX ułatwiająca korzystanie ze strony

Skorzystaj z naszych usług

Jeśli chcesz zadbać o linkowanie swojej strony internetowej, skontaktuj się z nami. Jesteśmy doświadczoną agencją, która posiada szerokie kompetencje oraz doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych. Grupa naszych specjalistów indywidualnie podchodzi do każdego klienta, wybierając najkorzystniejsze rozwiązania, a także oferuje wykonanie usługi na najwyższym poziomie. Z chęcią odpowiemy na wszystkie pytania i przedstawimy konkretną ofertę związaną z linkowaniem lub pozycjonowaniem strony internetowej. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna