Inwestycja w reklamę internetową dla wielu firm jest jednym z najważniejszych wydatków, które ponosi – niezależnie od tego czy realizują małe przedsięwzięcia czy prężnie działają w branży e-commerce. Sporo osób jednak zastanawia się, co otrzyma w zamian za wydaną miesięcznie sumę i czy będą to odpowiednie korzyści — co jest zupełnie zrozumiałe. Poniżej odpowiadamy zatem, w jaki sposób zwracają się wydatki na marketing i jakie konkretnie korzyści otrzymujemy, zlecając promocję w sieci profesjonalnej agencji marketingowej.
Kwestie wizerunkowe czyli wzrost zasięgu, rozpoznawalności i wiarygodności marki
Pierwszą grupą korzyści, jaką uzyskujemy, inwestując w reklamę internetową, są kwestie wizerunkowe. Gdy promuje nas profesjonalna agencja marketingowa niezależnie od działań, jakie wykonuje, dba o to, aby nasza marka była prezentowana w sposób pozytywny i jakościowy. Agencje marketingowe mogą kłaść również nacisk tylko na te kwestie, jeśli są one Twoim głównym celem.
Efektem działań marketingowych w sieci jest przede wszystkim wzrost zasięgu marki. Promowana marka na różne sposoby dociera do szerokiego grona odbiorców, a przez to wydając środki na reklamę mamy większe szanse na to, że zostanie ona zauważona. Różnorodne kampanie promocyjne czy specjalnie ukierunkowane działania sprawiają, że nasza marka ma większą szansę na sprzedaż lub osiągnięcie wybranego celu reklamowego. Promując się w internecie, zwiększona jest także nasza rozpoznawalność oraz wiarygodność.
Wszystkie działania wdrażane są w przemyślany sposób, aby prezentować naszą markę jakościowo i profesjonalnie. Dzięki temu potencjalni klienci znając już ją i mając do niej zaufanie np. ze względu na jakościowe formy reklamy, znacznie chętniej będą wybierały naszą markę niż inne obce niesprawdzone firmy. Wydatki na marketing zwracają się zatem wizerunkowo w postaci:
- zwiększonego zasięgu marki
- zwiększonej rozpoznawalności
- profesjonalnego wizerunku
- wypracowania wiarygodności lidera branżowego
Wymierne korzyści czyli konwersja na stronach www
Drugim typem korzyści reklamowania się w sieci we współpracy z agencją marketingową są wymierne profity. To one interesują nas przeważnie najbardziej, gdyż wpływają na opłacalność reklamy i są głównym celem promocji. Jeśli działaniami marketingowymi w sieci naszej marki zajmuje się profesjonalna agencja marketingowa, możemy liczyć na zwiększenie konwersji, czyli pożądanych zachowań odbiorców stykających się z naszą marką. Zaliczamy do nich więcej przesłanych formularzy z danymi pozostawionymi przez potencjalnie zainteresowanych klientów czy nawiązywanie nowych kontaktów handlowo-biznesowych. Z każdej takiej konwersji potencjalnie możemy otrzymać spory zysk, sprzedając nasze produkty lub rozpoczynając nową współpracę. Dzieje się tak ze względu na profesjonalizm agencji marketingowej, która potrafi optymalizować wszystkie działania promocyjne pod kątem konwersji. To trudne i złożone zadanie, do wykonania którego potrzebne jest doświadczenie oraz spora wiedza. Zlecając zatem działania reklamowe agencji, nie musimy samodzielnie testować, próbować i działać często nieefektywnie, otrzymując po prostu większą liczbę konwersji.
Zwiększona sprzedaż w sklepach internetowych czyli wydatek na reklamę = zysk
Zlecając promocję sklepu internetowego agencji marketingowej, możemy z kolei liczyć na zwiększoną sprzedaż i konkretny wzrost zysków. Warto w tym celu posłużyć się dwoma czynnikami, jakimi są ROI i ROAS.
ROI to współczynnik opłacalności działań marketingowych, jakie prowadzimy. Jest on zestawieniem kosztów całkowitych, jakie przeznaczamy na reklamę do zysków netto. Określa on realne zyski, jakie otrzymujemy z działań marketingowych. Czynnik ten może być liczony miesięcznie lub rocznie i jest ogólną odpowiedzią na pytanie: jak duże zyski otrzymujemy z wydanej sumy na promocję internetową. Dzięki czynnikowi ROI dowiadujemy się zatem, ile złotych zysku wygenerowaliśmy z każdej złotówki przeznaczonej na marketing.
ROAS to z kolei współczynnik mierzący zwrot inwestycji konkretnej kampanii reklamowej lub reklamy. ROAS bierze pod uwagę jednak jedynie koszt budżetu reklamowego bez wszystkich innych kosztów i zysk wygenerowany z uruchomienia danej reklamy. Dzięki temu czynnikowi możemy zatem określić rentowność i jej poziom czy efektywność danej reklamy internetowej.
Dość trudno określić jaki współczynnik – zwrotu reklamy lub kampanii reklamowej jest odpowiedni, gdyż zależy on od branży i warunków panujących w danej sytuacji czy oczekiwań konkretnej marki. Trudno również powiedzieć którego czynnika używać do obliczenia zysku działań marketingowych w sieci, choć oba współczynniki dają bardzo cenne informacje.
W zdecydowanej większości przypadków powierzenie działań promocyjnych agencji marketingowej będzie przekładało się na wielokrotne zyski z każdej wydanej złotówki. Dzieje się tak dzięki dużym możliwościom agencji marketingowych, kompetencjom specjalistów, doświadczeniu czy podążaniu za aktualnymi trendami i skutecznemu wdrażaniu różnych strategii marketingowych. Zlecenie marketingu agencji będzie zatem wpływało na zwiększoną sprzedaż, gdzie w takich sytuacjach będziemy zarabiali więcej oraz będziemy mogli skupić się na rozwijaniu naszego biznesu, a nie samodzielnym wdrażaniu działań promocyjnych, na których przeważnie nie do końca się znamy.
A o tym jak powinna wyglądać strona produktowa w Twoim sklepie przeczytasz tutaj: Jak wygląda strona produktowa, która generuje sprzedaż?
Doświadczone wsparcie merytoryczne
Jeśli zlecamy promocję agencji marketingowej, otrzymywać będziemy też wsparcie merytoryczne specjalistów. Jest to wbrew pozorom bardzo duża korzyść, która często pomaga wybierać odpowiednie drogi rozwoju marki czy odpowiednie metody promocji. Profesjonalne doradztwo doświadczonej kadry na każdym etapie sprawia, że dużo szybciej będziemy rozwijali naszą markę oraz będziemy mogli robić to łatwiej bez popełnienia wielu błędów czy nietrafionych decyzji. Agencja marketingowa wykorzystuje również jedynie sprawdzone i skuteczne rozwiązania, które niemalże z automatu przynoszą wszystkie wyżej wymienione korzyści i zyski. Przeznaczając zatem dany budżet na promowanie marki, otrzymujemy jako wartość dodaną wsparcie profesjonalistów z agencji marketingowej, którzy pomagają nam skutecznie promować się w sieci.
Skorzystaj z naszych usług
Jeśli chcesz rozpocząć promowanie się w internecie, skorzystaj z naszych usług i skontaktuj się z nami. Jesteśmy doświadczoną oraz profesjonalną agencją marketingową zatrudniającą wielu specjalistów z różnych dziedzin. Zajmujemy się różnymi typami promocji, a także oferujemy skuteczne i jakościowe działania reklamowe. Do każdej współpracy podchodzimy w indywidualny sposób, uzyskując najlepsze możliwe wyniki. Nasi doradcy z chęcią odpowiedzą na wszystkie pytania i pomogą wybrać najlepszą drogę promocji internetowej. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!