Dietetyk to w obecnych czasach bardzo ważny zawód. Czasy pandemii pogorszyły nasz standard życia. Wiele osób pracując zdalnie, jadło byle co i byle jak. Do tego doszły problemy z ruchem, a co za tym idzie także z wagą. Dlatego potrzebnych jest wielu specjalistów w tej dziedzinie. Nie każdy umie sobie poradzić z tym sam, nie wie jaką dietę wybrać czy jak liczyć kalorie.
Jeżeli już jesteś dietetykiem, postaram się Ci pomóc zaistnieć tak, aby to Ciebie wybierały osoby, które potrzebują pomocy osoby znającej się na odpowiednim żywieniu.
Zbuduj swoją osobistą markę
Zaczynając prace jako dietetyk, warto zbudować osobistą markę, która będzie się z Tobą kojarzyć. Co to takiego? Są to wszelkie działania, które mają kojarzyć się z Twoją osobą. Najważniejsze jest tu Twoje imię i nazwisko, nazwa firmy schodzi już na dalszy plan.
Strona internetowa – pokaż siebie
Tworząc stronę internetową to Ty masz być jej twarzą. Klienci mają Cię z niej zapamiętać. Kolejną bardzo ważną rzeczą jest zakładka „o mnie”. Przedstaw się w niej, opowiedz jakie studia i kursy skończyłaś, ale uwaga, nie ograniczaj się tylko do spraw związanych z dietetyką. Opowiedz także co lubisz robić po pracy, jak spędzasz wolne chwile czy jakie masz pasje. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy stworzeniu strony, skontaktuj się z naszą firmą, a na pewno razem coś stworzymy. Tworząc czy edytując stronę pamiętaj, że ludzie lubią mieć potwierdzenie Twoich słów, dlatego dodaj zdjęcia zdobytych certyfikatów i dyplomów. Wskaż także opinie innych osób, które już skorzystały z Twoich usług.
Specjalistyczny blog – pokaż, że jesteś ekspertem
Ludzie często szukają informacji na temat żywienia oraz diet w Internecie, pozwól, żeby znaleźli je u Ciebie. Zacznij prowadzić interesującego bloga, w którym będziesz opisywać najważniejsze rzeczy w dietetyce. Pisz co można, a czego nie. Nie bój się, że przez to stracisz klientów, bo przeczytali już coś na ten temat to po co mają przyjść do specjalisty. Otóż nie. Osoba, która przeczyta tekst, który ją zainteresuje, na pewno będzie bardziej skłonna przyjść do Ciebie, ponieważ będzie wiedzieć, że masz fachową wiedzę. Na blogu możesz także, pod jakimś wpisem, dodać, że każdy, kto się do Ciebie zgłosi po przeczytaniu tego materiału, może skorzystać z bezpłatnej porady. Klient, który odwiedzi Cię raz, na pewno wróci już na wizytę, za którą zapłaci.
Przy okazji tworzenia bloga warto wspomnieć o wpisach gościnnych. Poproś kogoś z branży, żeby napisał dla Ciebie tekst, który zamieścisz na swoim blogu i vice versa, napisz tekst na jego bloga, który zostanie podpisany Twoim nazwiskiem. Będzie to dla Ciebie doskonała reklama, a dodatkowo pokażesz, że potrafisz współpracować i nie boisz się konkurencji.
Nawiąż współpracę
Zaczynając swoją pracę jako dietetyk, warto nawiązać współpracę z firmą, która zajmuje się cateringiem. Dieta pudełkowa, która ostatnio jest tak bardzo modna, to doskonałe rozwiązanie dla Twoich klientów. Możesz zostawić swoje ulotki w takiej firmie, a ona u Ciebie. Dodatkowo możecie zrobić promocję, -10% z ulotką. Klienci firmy cateringowej dostaną bonus korzystając z Twoich usług, a Twoi klienci otrzymają rabat zakupując dietę pudełkową. Dzięki współpracy z taką firmą możesz dodawać ciekawe zdjęcia ich dań, oznaczając ich. Jest to doskonała reklama zarówno dla Ciebie, jak i dla nich.
A może współpraca z trenerem personalnym?
Wiele osób, które się do Ciebie zgłoszą, będą chciały zmienić coś w swoim wyglądzie. Doskonała opcją w tym wypadku jest nawiązanie współpracy z trenerem personalnym. Dzięki odpowiedniemu dobraniu diety przez Ciebie oraz ćwiczeń wybranych i wykonywanych pod okiem trenera personalnego efekty będzie widać bardzo szybko. Zadowolony klient na pewno poleci Twój gabinet swoim przyjaciołom.
A może TikTok?
Wiele osób, które mało korzystało z TikToka, myśli, że jest to aplikacja, w której nie znajdzie nic ciekawego, a zarazem wartościowego. Nic bardziej mylnego! Można tam znaleźć wiele przydatnych w życiu rad. Dlatego warto być jego użytkownikiem i dodawać swoje filmy. Pokaż jak przygotować szybkie i zdrowe posiłki. Ludzie szukają inspiracji na potrawy i chcą, by były one pełnowartościowe i korzystnie wpływały na samopoczucie.
Udział w konferencjach, który podniesie Twoje kompetencje
Warto wybrać się na ciekawe konferencje i szkolenia. Biorąc w nich udział, nie tylko uczysz się czegoś nowego, ale również zdobywasz nowe kontakty. W takiej branży jak Twoja są one ważne. Możesz je wykorzystać do wspólnego nagrywania ciekawych webinarium. Biorąc udział w konferencjach, poszerzasz swoją wiedzę, którą musisz ciągle aktualizować. Pamiętasz, jak nasze babcie mówiły, że cukier jest zdrowy, dodaje nam siły i krzepi. No właśnie, dziś specjaliści już wiedzą, że wcale tak nie jest, a wręcz przeciwnie, dlatego tak ważne, żeby mieć bieżącą wiedzę z zakresu żywienia.
Pozycjonowanie lokalne – działanie, które warto podjąć
Prowadząc swój gabinet dietetyczny, warto zastanowić się nad opcją pozycjonowania lokalnego. Co to takiego? Pozycjonowanie lokalne jest niczym innym jak zwiększeniu widoczności Twojej firmy w Internecie. Dzięki temu zyskasz więcej klientów, bo więcej osób Cię zobaczy. Warto wybrać tę formę marketingu, ponieważ będąc dietetykiem, działasz na lokalnym rynku. Niektórzy dietetycy prowadzą spotkania online, jednak myślę, że jest to nie do końca dobre działanie, ponieważ podczas spotkań w gabinecie możesz dokonać potrzebnych pomiarów, co nie jest możliwe podczas rozmowy online. Nasza firma pomoże Ci wspiąć się na sam szczyt.
Nasi specjaliści wykonają pozycjonowanie lokalne tak, żeby Twój gabinet był widoczny w wyszukiwarce jako jeden z pierwszych. Kluczem do sukcesu jest znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwań. Ludzie rzadko kiedy szukają interesujących ich rzeczy na kolejnych stronach. Pozycjonowanie jest procesem, który potrzebuje czasu, więc musisz wiedzieć, że efekty będą widoczne dopiero po jakimś czasie, ale możemy obiecać, że będziesz zadowolony z wyników przeprowadzonych przez nas działań.
Reklamy Google Ads – przyciągnij nowych klientów
Jeżeli jesteś niezadowolony z ilości klientów w Twoim gabinecie i chcesz coś zmienić, to warto zastanowić się nad reklamą Google Ads. Dzięki takiej formie promocji możesz przyciągnąć nowe grono klientów. Reklama Google Ads pomaga zwiększyć ilość klientów jednak tylko pod kilkoma warunkami:
• reklama przyciąga uwagę, ciekawe hasło, które zwróci uwagę klienta;
• odpowiedni wybór grupy odbiorców;
• dobór odpowiednich fraz.
Wszystkie te czynniki wpływają na skuteczność reklamy Google Ads, a co za tym idzie zwiększony ruch na Twojej stronie.
Jak to robimy?
Przede wszystkim, nasze działania, rozpoczynani od rozmowy, podczas której ustalamy budżet. Jeżeli chcesz wiedzieć, jaki jest koszt takich działań, to zapraszamy po bezpłatną wycenę. Kolejnym krokiem jest zbadanie rynku, dzięki czemu możemy wybrać odpowiednie słowa kluczowe oraz grupę odbiorców reklamy. Czas na napisanie tekstu do reklamy, jednak nie może to być zwykły tekst. Nasi specjaliści tworzą go tak, aby przyciągnął jak największą uwagę. Następnie wdrażamy kampanię reklamową. Jednak to nie koniec, nasi pracownicy cały czas czuwają nad jej przebiegiem. Analizują, przyglądają się i optymalizują jeśli jest to konieczne. Dzięki temu możesz być pewien, że Twoja kampania reklamowa jest w rękach specjalistów, którzy o nią dbają cały czas, co przełoży się na większą ilość klientów.
Wizytówka Google – przedstaw się swoim klientom
Wizytówka Google jest niezbędna w przypadku prowadzenia firmy. Dzięki niej klienci łatwiej Cię znajdą oraz poznają takie informacje jak lokalizacja czy dane kontaktowe. Ważne, żeby wszystkie dane były poprawne i aktualne. Jeżeli nie wiesz, jak założyć wizytówkę Google to zapraszamy na naszą stronę, gdzie krok po kroku przeprowadzimy Cię przez ten proces.