Quick.Cart to obecnie jeden z najpopularniejszych CMS-ów na rynku, charakteryzujący się bardzo prostym interfejsem, dużą wydajnością i wieloma darmowymi dodatkami. Sam skrypt do obsługi sklepów jest polskim wydawnictwem, ponadto jego podstawowa wersja jest całkowicie bezpłatna. Jest też banalny w instalacji. Jak zająć się pozycjonowaniem sklepu Quick.Cart?
Jak pozycjonować sklep Quick.Cart? Czy system zarządzania treścią ma na nie wpływ?
Pozycjonowanie sklepu internetowego, niezależnie od tego, na jakim CMS zostało oparte, polega na dokładnie tym samym. Pierwszym podstawowym krokiem jest zawsze zadbanie o optymalizację samej strony. Odpowiednią formę linków, meta opisy stron, produktów i skonstruowane zgodnie z zasadami SEO opisów na stronę. Kolejnymi wyzwaniami jest budowanie odpowiedniego profilu linkowego. To też tworzenie contentu.
Jedyną różnicą, która pojawi się przy pozycjonowaniu sklepu, w zależności od CMS-u, jest wydajność. Prędkość wczytywania strony ma bardzo duże znaczenie, a wydajność różnych systemów zarządzania treścią różni się. Quick.Cart jest bardzo szybki – pod warunkiem, że nie masz zbyt dużej ilości produktów.
Zalety Quick.Cart
Quick.Cart cechuje przede wszystkim lekkość i prostota, to właśnie z nich wynikają wszystkie zalety systemu:
- Prosta instalacja – skrypt jest dostępny do darmowego pobrania na stronie producenta. Jest bardzo lekki. Fakt, że jest dostępny w formie plików płaskich, sprawia, że cały proces ogranicza się do przerzucenia plików na serwer i jego odświeżenia.
- Wysoka wydajność – skrypt dzięki swojej prostocie i lekkości nie wpływa w żaden sposób negatywnie na prędkość ładowania się Twojej strony internetowej, ma to duże znaczenie, wielu użytkowników uznaje, że strona nie działa, kiedy ładowanie trwa dłużej niż chwilę. Ponadto ta cecha pozwala na stosowanie stosunkowo niedrogich hostingów albo niezbyt mocnej maszyny serwerowej, co nie powinno skutkować utratą wydajności.
- Duże możliwości personalizacji witryny sklepu – Quick.Cart jest dostępny na licencji typu open, dzięki temu można go modyfikować do swoich potrzeb, znając jedynie podstawy PHP, czy HTML. Łatwo można nadać stronie atrakcyjny wygląd (domyślne szablony niestety są już mocno przestarzałe).
- Mało skomplikowana obsługa – sklepy oparte na skrypcie Quick.Cart są czytelne, zarówno z poziomu administratora, jak i użytkownika. Dodawanie produktów na stronę albo do koszyka jest intuicyjne i przyjemne.
- Duża popularność – Quick.Cart-owi udało się zgromadzić pokaźną społeczność, która udziela się na forach, istnieją też liczne poradniki dotyczące tego oprogramowania. Otwartość skryptu sprawia też, że istnieje spora szansa, że znajdziemy dodatkowe darmowe rozwiązania na naszą stronę, jak szablony czy dodatki.
Jeśli dopiero chcesz rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą w internecie, Quick.Cart to idealne rozwiązanie. Poradzisz sobie z całą pewnością, przynajmniej z podstawową konfiguracją sklepu. Oczywiście skorzystanie z usług profesjonalistów jest jeszcze szybszym i skuteczniejszym rozwiązaniem. Prosta implementacja oznacza niższą cenę samej usługi.
Nasi specjaliści wytłumaczą też Tobie albo Twojemu administratorowi, jak obsługiwać panel administratora, dodać nowe produkty i nowe kategorie. Jeśli chcesz pozostawić całą stronę naszemu nadzorowi, aby uzyskać jak najlepsze efekty, to również jest dostępna taka opcja.
Negatywne cechy systemu Quick.Cart
Nie ma rozwiązań idealnych – dotyczy to też CMS-ów. Lekkość i prostota Quick.Carta wynika z tego, jak podstawowym jest narzędziem. Możliwości w porównaniu do rozwiązań konkurencyjnych są dość ograniczone.
Płatna wersja Quick.Cart.Ext poprawia wiele braków występujących względem konkurencyjnych PrestaShop i Shopper, nie oznacza to jednak, że są na równym poziomie. Jest zdecydowanie mniej szablonów, mniej dodatkowych wtyczek i mniej bazowo dostępnych funkcji.
Wydajność Quick.Cart przewyższa konkurencję, ale tylko pod pewnymi warunkami. Liczba produktów i podstron nie może przekraczać pewnego ograniczonego poziomu.
Sklep, ze zbyt dużą bazą produktów znacznie straci na prędkości wczytywań i płynności działania, ponadto pojawią się liczne błędy utrudniające zakupy i obsługę. Dla projektów na większą skalę korzystniejszym rozwiązaniem będą inne systemy.
Quick.Cart sprawdzi się najlepiej dla małych i średnich sklepów, które planują rozbudowę dopiero w przyszłości. Jeśli planujesz od razu zacząć z wysokiego pułapu, lepiej skierować się w stronę innych rozwiązań. Jeśli nie jesteś pewien, to skontaktuj się z nami, znajdziemy wspólnie rozwiązanie, odpowiednie dla Twojej firmy.
Podstawowe zabiegi dla pozycjonowania sklepu Quick.Cart
Przy stosunkowo niewielkiej ilości pracy Quick.Cart pozwala na zbudowanie dobrze wyglądającego wizualnie sklepu i na szybkie wprowadzenie produktów do oferty. Niestety, jak wielu początkujących na rynku e-commerce się przekonało, działająca strona to nie wszystko.
Liczy się jej optymalizacja, która sprawi, że ktoś ją zobaczy. Podstawowe działania związane z optymalizacją jesteś w stanie przeprowadzić samodzielnie, będzie miało to bardzo duży wpływ na naturalne pojawianie się klientów na Twojej stronie.
CMS Quick.Cart sprawi, że część żmudnych procesów będzie można dokonać automatycznie z panelu zarządzania, ale niektóre czynności po prostu nie będą możliwe do pominięcia, o ile nie posiadasz bardzo dużych programistycznych umiejętności, albo nie zatrudnisz samego programisty.
Uzupełnianie treści opisów, które będą przyjazne dla robotów wyszukiwarki też nie jest tak proste, jak się wydaję. Wróćmy jednak do początku. Co faktycznie możesz zrobić sam?
Odpowiednie formy linków
Dobrze skonstruowany link sprawia, że nawet po jego przeczytaniu jasne jest, czego dotyczy dana podstrona. Adresy stron sklepów internetowych najczęściej są budowane w następujący sposób: https://nazwasklepu.pl/kategoria/podkategoria/nazwa-produktu.
Taka konstrukcja adresu pozwala umieścić w nim dodatkowe słowa kluczowe, które pozytywnie wpłyną na pozycję wyszukiwań. Postaraj się też uniknąć cyfr w linku. Nie wzbudzą one zaufania wśród Twoich potencjalnych klientów.
Certyfikaty, cookies, reklamy
Bardzo ważnym czynnikiem, wpływającym na to, czy uda Ci się uzyskać konwersje, jest zaufanie, które powinna budzić strona. Zadbaj o to, aby przy pasku adresu Twojego sklepu była ikona kłódki. Wielu użytkowników od razu zwraca na to uwagę.
Nie umieszczaj też przesadnej ilości autoreklam i paneli, które potencjalny klient będzie musiał najpierw przeklikać, aby zobaczyć stronę tytułową. Na takie działania mogą sobie pozwolić duże sklepy mające stałych klientów. Jeżeli jesteś na początku swojej sprzedażowej kariery, to nie chcesz nikogo odstraszyć.
Meta dane
Odpowiednio skonstruowane opisy stron, które będą pojawiać się w przeglądarce nie są konieczne, żeby Twój sklep zjawił się wysoko w wyszukiwarce, natomiast zgrabny, krótki opis z całą pewnością może sprawić, że ktoś kliknie właśnie w Twój adres, a nie ten wyżej w wyszukiwarce.
Każdy opis powinien być konkretny i oddawać możliwie dokładnie to, co jest na stronie, aby klient nie poczuł się oszukany. Dotyczy to zarówno stron głównych, jak i podkategorii i stron pojedynczych produktów. Zignorowanie tego może negatywnie wpłynąć na ilość konwersji.
Treści na stronie, opisy produktów, kategorii
Największe wyszukiwarki internetowe, w tym najpopularniejszy w Polsce Google, są oparte na analizie treści na stronach. Na podstawie treści i kilku innych, pomniejszych czynników, determinowana jest pozycja w wyszukiwarce. Bycie poza pierwszą stroną wyników praktycznie niweluje szanse odwiedzin przez użytkownika.
Właśnie z tego powodu niezbędne jest tworzenie opisów, kategorii i produktów wysokiej jakości, nasyconych słowami kluczowymi, nagłówkami i innymi formatami treści, które wpłyną na wysoką pozycję. Quick.Cart pozwala dodać dwa rodzaje opisów:
• krótki, który najczęściej przyjmuje formę kilku zdań i listy.
• pełny, w którym warto zawrzeć wielorakie informacje związane z produktem.
Podsumowanie
Choć „jakaś” optymalizacja jest lepsza niż żadna, to prawdziwe efekty i znaczną poprawę widoczności strony, ilości konwersji i odwiedzin strony przyniesie tylko profesjonalna optymalizacja strony pod każdym kątem.
Odpowiednio dobrane grafiki, stabilny serwer, prawidłowa administracja strony, optymalizacja SEO i opisy przyciągające uwagę żywego użytkownika zagwarantują Twojej stronie i Twojej firmie wielki sukces.
Niestety to tak zróżnicowane działania, że jeden człowiek zwyczajnie nie ma prawa sobie z tym poradzić. Pozostają trzy opcje:
• zgodzić się na niski ruch na stronie.
• zbudować cały dział związany z Twoim sklepem internetowym w swojej firmie.
albo
• skorzystać z pomocy specjalistów z branży sprzedaży i marketingu.
Według doświadczeń naszych i wielu z naszych partnerów, trzecia opcja jest najskuteczniejsza. Ministerstwo Reklamy to czołowy gracz na rynku działań marketingowych. Możemy zająć się kompleksowo każdym aspektem Twojego sklepu internetowego.
Czy jest jeszcze na co czekać? Skontaktuj się z nami, a wspólnie zastanowimy się, czy CMS Quick.Cart jest najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie i pomożemy Ci z całym procesem – od początku, aż do wystrzału popularności Twojego sklepu. A wszystko to w konkurencyjnej cenie, od najlepszych na rynku.