Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo skuteczne działanie promocyjne w sieci, które może zapewnić dużą ilość nowych klientów. Jest także elastyczne i ma wiele innych korzyści. Wymaga ono jednak przeznaczania pewnego budżetu, a środki te często nie wynoszą kilkaset złotych miesięcznie.
Duża część osób nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń i nieskuteczności pozycjonowania strony za przysłowiowe 800 złotych, które warto poznać przed podjęciem decyzji o zleceniu taniego pozycjonowania. Poniżej przedstawiamy Ci powody, dlaczego pozycjonowanie za niskie sumy nie ma sensu i jest to strata pieniędzy.
Wartość minimalna pozycjonowania
Pierwszym powodem, dla którego przeznaczanie kilkuset złotych miesięcznie na abonament i działania pozycjonujące są stratą pieniędzy, jest fakt, iż uruchomienie całego procesu i pozycjonowania strony posiada progi minimalne. Wykonanie pewnych prac, które umożliwią pozycjonowanie, wymagają pewnych konkretnych (większych niż kilkaset złotych) nakładów, a więc niskokosztowe pozycjonowanie siłą rzeczy nie będzie kompletne. Na koszty te składają się:
- wynagrodzenie dla specjalisty
- przygotowanie kwestii dyskowych i technicznych
- koszty linków
- przygotowanie nowych treści
- niezbędne narzędzia do obsługi działań pozycjonerskich
Profesjonalne pozycjonowanie strony www wymaga już na starcie poczynienia pewnych wydatków, a samo regularne pozycjonowanie poniżej pewnej sumy nie umożliwi jego skutecznego wdrożenia. Przeznaczając zatem sumy kilkuset złotowe, agencja SEO nie będzie mogła przygotować nawet samej podstawy pozycjonowania, aby uzyskać jakiekolwiek efekty. Warto o tym pamiętać zastanawiając się nad rozpoczęciem pozycjonowania za kilkaset złotych. Przeważnie nikt nie powie Ci o tym, a agencje czy prywatni specjaliści w zamian za niski abonament dostarczą Ci taką usługę, ale nie będzie ona kompletna, kompleksowa, a co najważniejsze skuteczna.
Niska jakość wykonywanych działań
Teoretycznie możemy zlecić działania pozycjonerskie nawet w cenie 500 złotych lub w okolicach tych cen. Z pewnością znajdzie się wiele agencji SEO lub prywatnych specjalistów, którzy przyjmą takie zlecenie i rozpoczną pracę, ale… jakość wymaga odpowiedniej ceny. Prawidło to jest również obecne w branży SEO i również jeśli chcemy skutecznie pozycjonować stronę, powinniśmy wydać odpowiednią ilość środków — tak jak ma to miejsce przy zakupie dobrej czekolady, której nie można kupić w cenie dwóch złotych w sklepie spożywczym.
Działania, które otrzymamy w zamian za kilkusetzłotowy abonament, mogą dawać pewne efekty, ale nie będą one w żadnej mierze opłacalne. W przeliczeniu stosunku kosztów do efektów znacznie lepiej będzie wydać tę kwotę na inne czynności promocyjne. Bardzo często przy niedostatecznym budżecie marnujemy go całkowicie, gdyż z jednej strony nie wystarcza on nam na skuteczne pozycjonowanie, a efekty jakie daje, nie zadowalają nas w żadnej mierze. Warto zastanowić się nad tym podpisując umowę abonamentową np. roczną lub dwuletnią, gdzie zobowiązujemy się płacić abonament jedynie za wykonanie konkretnych czynności, co do których skuteczności nie mamy żadnej pewności.
Możesz stracić nie tylko pieniądze ale i witrynę
Oprócz niskiej jakości, którą otrzymasz przy pozycjonowaniu za kilkaset złotych miesięcznie i braku zadowalających efektów grozi Ci również coś dużo bardziej niebezpiecznego. Są to filtry, kary czy blokady nałożone na witrynę przez Google. Często osoby podejmujące się pozycjonowania za taką kwotę — osoby prywatne lub agencje SEO chcąc zrealizować dane obietnice, działają na pograniczu Black Hat SEO, czyli działań niedozwolonych czy przekraczają tę granicę. Jest to często jedyna możliwość wywiązania się z tak niskokosztowego pozycjonowania, ale jest to skrajnie niebezpieczne działanie. Agencje i specjaliści nie mając możliwość wypozycjonowania strony zgodnie z zasadami posuwają się zatem do działań, które mogą być karane np. obniżeniem rankingu czy wykluczeniem strony. Może być to linkowanie dodawane automatycznie, kopiowanie treści czy sztuczne kreowanie ruchu. Takie filtry i kary jest następnie bardzo trudno zdjąć, a wiąże się to z jeszcze większymi kosztami. Czy zatem rzeczywiście, warto ryzykować wydanie środków i stracenie witryny? Musisz odpowiedzieć sobie na to pytanie, choć odpowiedź wydaje się być oczywista.
Wysoka konkurencja to konieczność wyższych nakładów
Pozycjonowanie za 800 złotych miesięcznie nie ma sensu z jeszcze jednego względu. Obecnie promocja w internecie — w szczególności pozycjonowanie jest bardzo popularne, a trend też regularnie się rozwija. Oznacza to bardzo dużą konkurencję na rynku już nawet w branżach niszowych. Wzrost rynku e-commerce i większe zyski w handlu internetowym przyciągają coraz więcej konkurencji i jest to naturalne zjawisko. Naturalnym jest także konieczność przeznaczania coraz większych środków, aby móc wybić się w danej branży i zacząć uzyskiwać zadowalające efekty. Przeznaczanie małych sum na pozycjonowanie obecnie nie ma większego sensu, gdyż będziemy je jedynie tracili miesięcznie bez uzyskiwania satysfakcjonujących nas efektów.
Lepiej odłóż środki lub zamów inną usługę
Chcesz otrzymać szczerą radę? Jeśli masz miesięcznie przeznaczyć na pozycjonowanie kilkaset złotych, odłóż te środki na inną formę reklamy, która jest porównywalnie skuteczna przy wydawaniu różnych sum — niezależnie od ich wielkości. Uzyskasz wtedy dobre efekty na mniejszą skalę, a wykorzystując efektywnie budżet reklamowy, nie stracisz środków, wydając je poniżej granicy skuteczności. Takimi sposobami reklamy może być np.: influencer marketing czy reklama w Google Ads, gdzie płacimy taką samą sumę za pozyskanie użytkownika na naszą stronę www niezależnie od tego czy wydajemy kilkaset złotych czy kilka milionów.
Tutaj przeczytasz jeszcze więcej o ciekawych sposobach promocji w sieci: Sprawdź 7 najpopularniejszych działań, poprzez które możesz reklamować się w internecie!
Skorzystaj z naszych usług
Rozumiemy, że pozycjonowanie to proces wymagający przeznaczenia pewnych nakładów. Jako doświadczona agencja marketingowa oferujemy Ci kompleksową pomoc i analizę Twojej sytuacji. Z chęcią oszacujemy i podpowiemy Ci, jaki budżet przyniesie pozytywne efekty w przypadku Twojej witryny oraz zaproponujemy różne rozwiązania. Nasi specjaliści dzięki swoim kompetencjom zapewniają też efektywne ceny pozycjonowania czyli najlepsze wykorzystanie każdej złotówki, a co za tym idzie najniższe progi minimalne opłacalności SEO.
Jeśli nie dysponujesz odpowiednią suma, zaproponujemy Ci alternatywne rozwiązania i podpowiemy inne możliwości skutecznej reklamy w sieci. Skontaktuj się z nami, a chętnie podzielimy się z Tobą swoim doświadczeniem, profesjonalizmem i skutecznością!