Wyszukujesz często coś w Internecie? Jestem pewna, że wybierasz interesujący Cię wynik z pierwsze, góra drugiej strony. Każdy właściciel strony lub sklepu internetowego dąży do tego, aby znaleźć się właśnie tam. Jak to jednak zrobić? Jak wykorzystać elementy off-site do pozycjonowania stron i sklepów? Dowiedz się więcej, czytając ten artykuł.
Off site – co to znaczy?
Na pewno nie raz spotkałeś się z określeniem off site. Jednak zastanawiasz się co to takiego i jak działania z nim związane mogą pomóc Twojej stronie się rozwinąć? Off site to wszelkie działania, które odbywają się poza Twoją witryną. Możemy do nich zaliczyć przede wszystkim linkowanie zewnętrzne, czyli umieszczeniu linków prowadzących do Twojej strony internetowej na innych stronach. Należy jednak pamiętać o odpowiednim zaplanowaniu linkowania, ponieważ nie każdy link prowadzący do Twojej witryny będzie wartościowy oraz przyczyni się do pozycjonowania Twojej strony internetowej. Ważne, aby zamieszczać linki na stronach powiązanych bezpośrednio z Twoją branżą. Im większa pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania danej strony, tym lepiej dla Ciebie i Twojej strony.
Linki dofollow i nofollow oraz ich rola w SEO
Tworząc link building, należy pamiętać, że linki dzielą się na dofollow oraz nofollow. Te pierwsze informują zarówno użytkowników, jak i Boty Google, aby odwiedziły Twoją stronę. Specjaliści SEO twierdzą, że te linki przynoszą najwięcej korzyści podczas procesu pozycjonowania Twojej strony. Co jednak z rolą lików nofollow? Atrybut nofollow jest automatycznie dodawany do linków w komentarzach na różnych blogach, postach czy forach. Dzieje się tak, aby wyeliminować możliwość manipulacji poprzez zamieszczanie dużej ilości linków właśnie w tych miejscach. Linki nofollow nie są brane pod uwagę przez Boty Google. Czy to jednak oznacza, że są bezużyteczne? Zdecydowanie nie! Jeśli będziesz udzielał się na forach czy blogach, dając użytkownikowi cenne wskazówki czy rady, to zwiększysz szansę na to, że odwiedzi on Twoją witrynę, ponieważ zyskasz miano specjalisty w swojej dziedzinie.
Wizytówka Profil firmy w Google a działania off site
Jeśli prowadzisz firmę i chcesz być odnajdywanym w Internecie, to Wizytówka Google Moja Firma jest pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać. Poprawne jej uzupełnienie sprawi, że zaistniejesz w sieci. Dbaj o dodawanie nowych, wartościowych treści i zapoznaj się z pełną gamą jej możliwości. W przypadku prowadzenia Wizytówki Google Moja Firma ważna jest systematyczność, staraj się chociaż raz na tydzień dodać nowy wpis, który będzie informował użytkowników o zmianach w Twojej firmie czy trwającej promocji. Działania te znacznie przyczynią się do większego ruchu na Twojej stronie.
Pozycjonowanie strony, a działania off site
Działania off site na Twojej stronie są bardzo ważne dla pozycjonowania. Mają dość duży wpływ na jej pozycję. Pamiętaj jednak, że aby znajdowała się ona wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, to należy również przeprowadzać działania on site, czyli bezpośrednio na Twojej witrynie. Połączenie jednego i drugiego przyniesie Twojej stronie najwięcej korzyści. Zdobywaj wartościowe linki, które przyczynią się do wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania oraz zadbaj o odpowiednie działanie Twojej strony i treści, które się na niej znajdą, a możesz być pewien, że Twoja pozycja znacznie się poprawi.
Chcesz zbudować link building, który pozytywnie wpłynie na Twoją stronę internetową? Interesują Cię ciekawe i atrakcyjne treści, które będą nie tylko pozycjonować, ale również zachęcać do zakupów? Napisz do naszych Doradców Klienta, którzy po przeprowadzeniu briefu przygotują odpowiednią ofertę dla Ciebie.