Deep link jest to rodzaj linku, który odsyła nas do konkretnej podstrony w witrynie, z pominięciem jej strony głównej. Zapewne buszując po internecie, zdarza Ci się natrafić na różnego rodzaju linki. Klikając oczekujemy, aby odsyłały nas do konkretnego miejsca.
Często jednak, zamiast do prezentowanej oferty możemy zostać przekierowani do strony tytułowej danego sklepu. Takim odnośnikiem brakuje głębokiego linkowania czy też inaczej zwanego deep linking.
Korzystanie z sieci powinno być jak najbardziej komfortowe i intuicyjne. Chcąc zwiększyć funkcjonalność, należy wdrożyć głębokie linkowanie na swojej witrynie. Deep linking służy wpływaniu na szeroko pojęty user experience. Bez możliwości linkowania głębokiego dużo ciężej korzystałoby nam się z sieci.
Do czego wykorzystać linkowanie głębokie?
Użytkownikom przede wszystkim zależy, aby dostać informację w jak najkrótszym czasie. Zamiast więc szukać danej treści na stronie, należy ich pokierować bezpośrednio do miejsca, które ich interesuje. Deep link czyli linkowanie głębokie jest to sposób linkowania do danej podstrony na witrynie internetowej.
- Deep link to nie tylko linkowanie wewnętrzne. Należy szczególnie pamiętać o deep linkingu, tworząc kampanie reklamowe. Użytkownik chcąc kupić wyświetlony produkt powinien trafić bezpośrednio do niego, a nie kategorii produktów z nim związanych. Chcąc zwiększyć konwersję, powinniśmy klientowi jak najbardziej ułatwić zakup i przedstawić mu tym samym konkretną ofertę.
- Korzyści z deep linkingu: Pozwala to też użytkownikom na wysyłanie linków do konkretnych podstron między sobą. Linkowanie głębokie umożliwia tym samym uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarkach google, gdyż algorytm wyszukiwarki sprawdza również ilość backlinków, czyli linków kierujących do naszej strony.
Deep link, a aplikacje mobilne
Coraz większa popularność smartfonów jako urządzeń do przeglądania internetu wymusiła również stworzenie głębokiego linkowania do tego typu mediów. Mobile deep linki odsyłają nas do konkretnych ekranów w aplikacjach mobilnych.
- Jak działają mobile deep linki? Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną aplikację, następuje włączenie jej i wyświetlenie w niej interesującej nas zawartości. Jednak sprawa komplikuje się nieco, gdy internauta nie posiada danej aplikacji. W takim przypadku możemy pomyśleć, nad wdrożeniem deffered deep links. Ten rodzaj linków w pierwszej kolejności będzie odsyłał nas do sklepu Google play lub Appstore w przypadku urządzeń z IOSem. Po instalacji aplikacji zostaniemy przeniesieni w odpowiednie miejsce, do którego prowadził link.
Wsparcie specjalistów: Aby nie popełniać błędów, podczas wdrażania deep linków, a tym samym nie narazić się na utratę klientów, należy skorzystać z pomocy specjalistów. Możesz powierzyć to zadanie nam, pomagamy wdrożyć stronę internetową oraz zastosować do niej linkowanie głębokie