Prowadząc swoją działalność w internecie, należy wziąć pod uwagę, że nasza strona jest częścią czegoś większego i nie istnieje jako osobny byt. Niektórzy użytkownicy nie są nawet świadomi istnienia naszej witryny. By nie przepadła ona jednak w odmętach internetu, warto rozważyć inwestycję w pozycjonowanie SEO.
Co to pozycjonowanie?
Termin pozycjonowanie strony, szczególnie kojarzony jest przez specjalistów od marketingu internetowego. Osoby prywatne, które posiadają własną witrynę często mogą nawet nie być świadome występowania tego terminu.
Dlaczego jest on jednak tak ważny z perspektywy zwiększenia zasięgu i sukcesu firmy?
Samą optymalizację SEO wykonuje się w określonym celu, a mianowicie zwiększenia swojej pozycji podczas wyszukiwania w Google. Ma to za zadanie poprawę widoczności naszej witryny w sieci. Dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO strona podczas wyszukiwania przez innych użytkowników zapewnienia uzyskanie jak najwyższej lokaty, wśród otrzymanych wyników.
Ponad połowa ruchu na stronach jest generowana przez wyszukiwanie organiczne, czyli wpisywanie ręcznie interesujących nas fraz co ściśle powiązane jest z SEO. Samo wdrożenie pozycjonowania SEO wymaga dużej wiedzy w tym zakresie i jest bardzo czasochłonne. Działania specjalistów SEO mogą w znaczny sposób poprawić ilość ruchu na stronie, co może skutkować większym sukcesem marketingowym i znalezieniem nowych klientów.
By pomóc Ci podjąć decyzję przedstawimy najważniejsze zalety i wady wynikające z inwestowania w pozycjonowanie.
Zalety pozycjonowania SEO
Pozycjonowanie SEO jest to wspaniałya sposób sam w sobie, aby zwiększyć widoczność w internecie, ale większy efekt przyniesie, gdy będzie również wspierane przez inne elementy kampanii marketingowej. Jeżeli jednak nie chcesz ponosić dodatkowych kosztów, sama optymalizacja SEO może znacznie pomóc Ci w biznesie.
Możliwość dotarcia do nowej bazy klientów
Dzięki odpowiednio zoptymalizowanej stronie nasze szanse na dotarcie do nowej bazy klientów i odwiedzających diametralnie wzrastają. Warto tu uwzględnić, że użytkownicy często wpisują całe frazy i nie każdy z nich korzysta z geolokalizacji. Szczególnie małe firmy działające na wybranym obszarze, mogą uważać pozycjonowanie lokalne za swoją szansę w dotarciu do klientów.
Użytkownicy często korzystają z wyszukiwarki, wpisując tzw. long taile, czyli frazy z „długim ogonem” zawierające w sobie nawet kilka kluczowych słów naraz. Odpowiednio dopasowane słowa kluczowe uwzględniające dany problem oraz podające miejsce, gdzie akurat znajduje się nasza firma, mogą w znaczny sposób poprawić nasze wyniki sprzedażowe.
Należy też tu zwrócić uwagę, w jaki sposób korzystamy z wyszukiwarki Google i czy proponowane przez nas rozwiązanie miałoby szansę, aby zostać odpowiednim wynikiem dla nurtującej nas frazy. Dzięki pozycjonowaniu możemy poznać preferencje klientów, co wyszukują i czego oczekują od naszej witryny. Dzięki temu możemy na bieżąco wprowadzać odpowiednie zmiany.
Tworzenie rozpoznawalności i pozycji danej marki
Ludzie zazwyczaj oczekują konkretnych wyników i chcą je otrzymać w możliwie najkrótszym czasie. Wysoka pozycja naszej witryny może świadczyć, że dużo użytkowników wcześniej z niej korzystało i nasze usługi są dobrej jakości.
Podświadomie tworzymy tu więc renomę naszej marki, która zakorzenia się w umysłach potencjalnych odbiorców. Użytkownicy, chcąc nas polecić znajomym, mogą zaproponować bezpośrednie odwiedzenie naszej witryny. Budujemy w ten sposób zaufanie do marki i tworzymy sieć naturalnych linków.
Z marką o ugruntowanej pozycji, ludzie dużo chętniej wchodzą w interakcję poprzez wystawianie ocen i komentarzy. Możemy tu skrócić dystans, między użytkownikiem a firmą. Zamiast niechcianej reklamy zaproponować pozycjonowanie SEO, przedsiębiorstwo w ten sposób może stać się jeszcze bardziej przyjazne dla klienta.
Brak niechcianej treści-nowa forma reklamy
Pozycjonowanie możemy samo w sobie uznać za sposób reklamowania treści w internecie. Zamiast więc skupiać się na stworzeniu odpowiedniej kampanii mailingowej, warto się przyjrzeć, co proponuje sama nasza strona. Trafiając do masowego odbiorcy, musi zawierać interesujące go elementy.
Niektórzy wrogo reagują na wysyłane im newslettery i kampanie marketingowe. Zdarza się, że ludzie celowo je ignorują, gdyż bywają zbyt nachalne w swojej formie. Nie docierają do nich także reklamy promowane na social mediach, gdyż nie każdy internauta z nich korzysta.
Największy ruch generowany jest zazwyczaj organicznie, czyli przez wejście bezpośrednio na daną stronę bądź wpisanie interesującej nas frazy w wyszukiwarce. W takim wypadku skuteczną reklamą samą w sobie będzie odpowiednio zoptymalizowana strona, która pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie SEO charakteryzuje się również większym współczynnikiem ROI Return Of Investement, w stosunku do innych form reklamy.
Wady inwestowania w pozycjonowania
Żadna metoda promowania się w internecie nie jest pozbawiona wad. Należy się jednak zastanowić czy przedstawione mankamenty mogą przysłonić wymierne korzyści płynące z inwestowania w pozycjonowanie.
Przede wszystkim nie mamy tu pewności, że inwestycja ta w pełni nam się zwróci i osiągnie przewidywane przez z nas rezultaty. Wiąże się to z pewnego rodzaju ryzykiem, ale póki co rynek nie gwarantuje rozwiązania, które będzie w 100% pewne.
Inwestycja czasu i pieniędzy
Oprócz tego, że oczywiście pozycjonowanie SEO wymaga nakładów finansowych, to potrzebuje jeszcze jednej waluty, a mianowicie czasu. Zamiast myśleć o nim jak o sprincie, należy pomyśleć tutaj raczej jak o maratonie.
Nie jest to metoda, która ma za zadanie w jak najkrótszym czasie przynieść mierzalne efekty. Żeby nasza strona w ogóle była widzialna dla wyszukiwarki Google, może minąć od kilku do kilkudziesięciu dni. Należy tu wziąć pod uwagę, że w obrębie wyszukiwarek cały czas się coś zmienia i należy dopasować treść odpowiednio pod algorytm Google.
Warto więc rozważyć kompleksową usługę, która oprócz wdrożenia będzie zajmowała się monitorowaniem strony i możliwie moderowała ją do nowo powstałych warunków. Jednak z upływem czasu możemy liczyć, że również efekty naszej kampanii będą długofalowe.
Poważna konkurencja
Konkurenci nie śpią i może już od dłuższego czasu realizują tę strategię marketingową. Usprawniony algorytm Google coraz trudniej zadowolić. Często by się przebić, musimy konkurować z wielkimi markami lub stronami rządowymi, które zazwyczaj mają pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania.
Nie ma pewności, że przyciągnie się klientów
Pozycjonowanie na pewno wpłynie na popularność danej witryny, ale nie daje 100% pewności czy wśród nowych odwiedzających znajdą się również potencjalni klienci.
Nawet najlepiej wypozycjonowana strona z asortymentem, który nie interesuje klientów, skazana jest na fiasko.
Rozważając różne aspekty i możliwości warto zaryzykować i spróbować tego sposobu. Jeżeli nie chcesz przepuścić okazji do pozyskania nowych odwiedzających, to warto zainwestować w pozycjonowanie SEO. Proponujemy skorzystać tu z pomocy specjalistów naszej firmy.