Thin content co to i dlaczego szkodzi Twojej stronie?
Wszelkie treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezmiernie ważne, zarówno dla użytkowników, jak i robotów, które wykonują indeksację. Mało wartościowe treści nie pozwalają użytkownikom znaleźć, to czego szukają, więc szybko zrezygnują z przeglądania danej strony internetowej.
Wprowadzone przez Google najnowsze algorytmy wyszukują strony z thin contentem i nie biorą ich pod uwagę przy indeksowaniu albo znacznie zaniżaj ich pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.
Thin content, a indeksowanie strony internetowej
Algorytm Panda ma za zadanie znajdowanie stron ze słabymi treściami. Dla Google strony, które je zawierają są mało atrakcyjne. Ma to ogromny wpływ na pozycję Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to ogromny minus dla firmy, która posiada taką stronę, ponieważ użytkownicy nawet po wpisaniu dokładniej frazy nie znajdą jej.
Dla Google ważne jest także to, aby treści znajdujące się na stronie były unikatowe oraz nie były kopią z innej strony, ponieważ wtedy doszłoby do duplicate content, co również negatywnie wpłynie na pozycję Twojej strony internetowej.
Podczas pisania tekstów należy zadbać o poprawność językową, odpowiednie oraz naturalne używanie słów kluczowych. Ważne jest, aby treści zawierały informacje niezbędne dla użytkowników, którzy odwiedzą daną witrynę.
Jak sprawdzić, czy strona nie zawiera thin contentu?
Zastanawiasz się, czy Twoja strona internetowa nie zawiera thin contentu? Jednak nie wiesz jak to sprawdzić? Możesz to wykonać na dwa sposoby – przede wszystkim możesz sam przejrzeć swoją stronę internetową i przeanalizować jej każdą podstronę sprawdzają dokładnie wszystkie treści znajdujące się na niej. Innym sposobem jest skorzystanie z dostępnych na rynku narzędzi, które pomogą Ci sprawdzić wartość treści na stronie.
Google Search Console
Pierwszym narzędziem, które pomoże sprawdzić treści na Twojej stronie pod kątem thin contentu jest Google Search Console.
Możesz dzięki niemu sprawdzić strony bez ruchu organicznego oraz takie, które mają niską ilość wyświetleń. W narzędziu tym sprawdzisz również, czy strona nie została objęta karą ze strony wyszukiwarki Google.
Screaming Frog SEO
Warto także skorzystać z Screaming Frog SEO Spider, dzięki któremu znajdziesz między innymi zduplikowane strony czy takie, na których nie ma żadnych treści. Jest on bardzo prosty w obsłudze, więc bez problemu odnajdziesz błędy, które będą miały wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej.
Siteliner
Siteliner to narzędzie, które pozwala na znalezienie zduplikowanych treści na danej witrynie. Wykorzystując go, możesz także wykonać analizę artykułów pod kątem długości treści, co również ma ogromne znaczenie podczas pozycjonowania. Narzędzie to umożliwia także wykrycie problemów dotyczących tytułów oraz meta opisów.
Co zrobić, aby thin content nie szkodził danej witrynie?
Jeśli zauważyłeś, że na Twojej witrynie znajduje się thin content, to musisz go jak najszybciej wyeliminować. Im dłużej treści słabej jakości będą na Twojej stronie, tym gorzej.
Google będzie mogło nałożyć na Ciebie kary, które spowodują, że Twoja pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania znacznie się obniży lub w ogóle nie będziesz się wyświetlał w Google.
Jeśli na Twojej stronie znajdują się zduplikowane treści, to należy je usunąć lub zastąpić nowymi. Czasami zdarza się tak, że strona jest w tak fatalnym stanie, że lepiej jest stworzyć nową niż wprowadzać poprawki na starej.
Nie pozwól odejść użytkownikom poprzez słabe treści
Jak widać thin content ma ogromne znacznie, zarówno dla użytkowników, jak i na wysokość Twojej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli na Twojej stronie będzie thin content, to musisz wiedzieć, że stracisz wielu użytkowników, którzy mogliby być Twoimi Klientami, przez słabej jakości teksty.
Takie działania sprawiają, że potencjalny Klient już do Ciebie nie wróci, a co za tym idzie, ruch na Twojej stronie się zmniejszy. Jeśli nie wiesz jak rozwiązać problem z thin contentem lub Twoja strona internetowa znajduje się nisko w rankingach Google, to warto skorzystać z pomocy specjalisty SEO, który przeprowadzi audyt Twojej strony, wprowadzi potrzebne poprawki, które zwiększą ruch na Twojej stronie internetowej. Profesjonalne firmy takie jak nasza – MinisterstwoReklamy.pl oferuje kompleksową obsługę od stworzenia strony internetowej poprzez napisanie interesujących treści po odpowiednie pozycjonowanie Twojej witryny.