TikTok to jedna z najnowszych i najbardziej kontrowersyjnych platform społecznościowych, która swoją siłę bierze z ilości, a nie jakości. Jest to jednak bardzo ciekawa i przede wszystkim skuteczna platforma do promowania swojej marki w internecie, a z opcji tej korzysta coraz więcej firm i topowych marek.
W tym wpisie przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje o TikToku, o prowadzeniu konta firmowego na tej platformie społecznościowej oraz podpowiadamy jakie formy reklamy mamy do wyboru, a także, dlaczego warto promować się w tej aplikacji.
Czym jest TikTok?
TikTok to aplikacja mobilna służąca do przesyłania krótkich nagrań wideo i wchodzenia w interakcje z innymi użytkownikami. Została założona w Chinach w 2016 roku, a obecnie posiada kilka miliardów użytkowników. Nagrania wideo przesyłane na tę platformę początkowo mogły mieć maksymalnie minutę długości. Teraz ten czas wzrósł do 3 minut. Filmy mogą być komentowane i polubione przez innych użytkowników tak, jak w przypadku Facebooka, czy Instagrama. TikTok jest aplikacją społecznościową, która umożliwia również kontaktowanie się dzięki wiadomościom z innymi użytkownikami. Jej znakiem rozpoznawalnym jest prostota i możliwość dowolnego przerabiania nagrań wideo dzięki wbudowanym narzędziom do montażu. To właśnie stworzenie ciekawego i interesującego nagrania – najczęściej śmiesznego – gwarantuje osiągnięcie sukcesu na tej platformie społecznościowej.
Na czym polega prowadzenie firmowego konta na TikToku?
Prowadzenie konta firmowego na TikToku? Tak to możliwe. Wbrew pozorom można połączyć luźny styl aplikacji z prowadzeniem konta firmowego na niej. Prowadzenie konta marki na tej platformie polega na stworzeniu oficjalnego profilu marki, a następnie na publikowaniu taneczno-humorystycznych nagrań powiązanych z tematyką i szeroko pojętym brandingiem naszej marki. Będzie to np. przedstawianie produktów w typowy humorystyczny sposób, a celem takich działań tak samo jak w content marketingu jest zainteresowanie odbiorców formą i zachęcenie ich, aby zapoznali się również z naszą marką. Prowadzenie konta marki na TikToku wymaga jednak dużej kreatywności i zwinnego poruszania się w specyficznym środowisku. Promocję taką możemy zlecić również agencji marketingowej, która jednak dzięki dość luźnej formie tej aplikacji może pozyskiwać dla nas konkretnych klientów.
Reklama na TikToku
TikTok jest jedną z ciekawszych platform, na których możemy emitować naszą reklamę w sieci. Oprócz posiadania bardzo dużej ilości użytkowników platforma ta wyróżnia się bardzo wysokim współczynnikiem ich aktywności, gdyż nawet ok. 80% z nich udostępnia swoje materiały, co w porównaniu z ok. kilkunastoma procentami aktywności przy innych portalach społecznościowych jest wręcz niebotycznym wynikiem. Ponad połowa użytkowników spędza również na TikToku ponad godzinę dziennie, co również jest idealnym środowiskiem do reklamowania się.
Najczęściej reklama na TikToku jest wyświetlanym video w obszarze „For You” czyli Dla Ciebie. Cele, jakie możemy osiągać z reklamą to zasięg, instalacja aplikacji, ruch, konwersje, wyświetlania wideo czy generowanie leadów. TikTok daje również możliwość rozliczania się poprzez cztery sposoby płatności takie jak PPC (płatność za kliknięcie w link), CPM (płatność za wyświetlenie 1000 reklam), oCPM (płatność za wyświetlanie 1000 reklam użytkownikom po wyborze tych optymalnych) i CPV (płatność za 1000 obejrzeń reklam wideo). Aby móc korzystać z reklamy na TikToku należy posiadać założone konto TikTok Ads Manager. Jego zakładanie wymaga jednak skontaktowania się z oddziałem TikToka i podpisania umowy. Co ciekawe wyróżniającym się elementem jest również możliwość stworzenia indywidualnej dużej kampanii reklamowej we współpracy z supportem tej platformy, co pozwala poczuć się jak VIP, a nie zwykły użytkownik systemu reklamowego. W aplikacji TikToka możemy również korzystać z różnych formatów reklamy, a są to:
- Top view (1 minutowa reklama odtwarzająca się automatycznie z dźwiękiem)
- In Feed Ads (1 minutowa reklama odtwarzająca się z dźwiękiem pozwalająca na wchodzenie w interakcje z nią)
- Branded hashtag challenge (możliwość stworzenia dedykowanego hasztagu marki i wejście w interakcje z nim przez użytkowników)
- Brand takeover (3 sekundowa reklama banerowa lub 3–5 sekundowa reklama wideo)
- Branded effects (wykorzystanie filtrów AR do promocji marki)
Przeczytaj też: Google Marketing Livestream 2021r. – sprawdź, co nowego wprowadza Google do swoich usług!
Dlaczego warto reklamować się na TikToku?
Pierwszym powodem, dla którego warto reklamować się na TikToku, jest zaangażowanie użytkowników tej platformy. Z aplikacji przede wszystkim korzystają osoby robiące to świadomie i emocjonalnie podchodzące do tego medium. Emocje, jakie wzbudza aplikacja, pomagają przywiązywać się do swoich idoli, a także marek, jakie znajdą na tej platformie. Oznacza to, że reklama na TikToku naszej marki wzbudzi większe emocje u odbiorców niż reklama banerowa na wielu innych platformach, a w konsekwencji odbiorcy będą chętniej korzystali z niej w świecie realnym.
Drugim powodem, dla którego warto reklamować się na TikToku, jest możliwość wyprzedzania konkurencji. Jest to dosyć nowa platforma z wyróżniającym się systemem reklamowym w efekcie czego duża ilość marek — również w naszej branży nie korzysta z tej platformy reklamowej. Jest to zatem dobry sposób, aby wyprzedzić pod tym względem inne marki.
Reklamowanie się na TikToku nawet jeśli nie jesteśmy jego fanami, może pomóc sprowadzać nam ruch na inne nasze kanały takie jak Facebook, Instagram, YouTube czy stronę www marki. Możemy robić to bardzo łatwo, umieszczając odpowiednie odnośniki na profilu, a TikTok może służyć nam jak każde inne miejsce do pozyskiwania wartościowego ruchu tematycznego, który może przynosić bardzo duże zyski.
Reklama na TikToku to również bardzo szeroki zasięg. Zaawansowane algorytmy systemu reklamowego pozwalają docierać do bardzo dużej grupy osób, które przejawiają zainteresowanie pewnymi tematykami, a w efekcie skutecznie zwiększać zasięg wśród jakościowych odbiorców. Skuteczność tego działania promocyjnego potwierdza również wiele topowych marek, które są obecne na TikToku.
Skorzystaj z naszych usług
Jeśli interesuje Cię reklama na platformach społecznościowych lub inna forma promocji w sieci, skontaktuj się z nami. Jesteśmy zespołem profesjonalistów, którzy na bieżąco śledzą aktualne trendy i najnowsze sposoby promowania się w internecie. Oferujemy zatem zarówno te sprawdzone i klasyczne jak np. Google Ads czy reklamę na Facebooku. Do każdej współpracy podchodzimy również w indywidualny sposób oraz oferujemy współpracę na najwyższym poziomie. Chętnie doradzamy też naszym klientom odnośnie wyboru konkretnych metod reklamowych czy opcji, a także wspieramy go w budowaniu marki. Nasi pracownicy chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.