Jak zbierać opinie Klientów? Jaki mają wpływ na Twoją firmę?

Opinie Klientów są ważne dla każdej firmy, to one nie raz decydują o wyborze tej, a nie innej. Jak więc zbierać opinie oraz jak o nie prosić Klientów? Pozytywne opinie mają wpływ zarówno na renomę Twojej firmy, jak i na pozycjonowanie oraz zwiększenie zaufania do Twojej firmy. Sprawdź, dlaczego warto zbierać opinie Klientów.

Czemu opinie są ważne?

Szukałeś na pewno nie raz firmy, która oferowała potrzebne Ci produkty lub usługi. Przed zdecydowaniem się na wybranie tej odpowiedniej dla siebie na pewno najpierw sprawdziłeś opinie o niej. Pokazuje to, jak bardzo są one ważne. Jeśli sam prowadzisz firmę, to powinieneś zadbać o to, aby mieć jak najwięcej opinii – nie przejmuj się, jeśli znajdą się i negatywne opinie, to całkiem normalne. Ważne, aby odnieść się również do nich i spróbować wyjaśnić problem.

Plusem posiadania wielu pozytywnych opinii jest budowanie silnej i rozpoznawalnej marki. Im więcej komentarzy na temat Twojej firmy tym lepiej dla Ciebie. Możesz być pewien, że jeśli będziesz rzetelnie prowadził Profil firmy w Google oraz dbał o to, aby Twoi Klienci zostawiali opinie, to wzrośnie zaufanie do Twojej firmy, więc będzie ona częściej wybierania niż konkurencja.

Bardzo ważne jest także to, że duża ilość rzetelnych opinii jest sygnałem dla Google, że Twoja strona jest wiarygodna, a Twoje produkty i usługi najwyższej jakości. Możesz dzięki temu liczyć na umieszczenie Twojej strony wyżej niż konkurencji, chyba że ta wydaje dodatkowo pieniądze na pozycjonowane.

Opinie Klientów często dokładnie opisują Twoje produkty lub usługi. A czy wiesz, że dzięki takiemu działaniu nieświadomie wspierają Twoje pozycjonowanie? Najczęściej użytkownicy, pisząc recenzje, używają słów, na które pozycjonuje się Twoja strona, więc dzięki nim zyskujesz podwójnie.

Na jakich platformach pozyskiwać opinie?

Przede wszystkim zastanów się, gdzie chciałbyś, aby znalazły się opinie na temat Twojej firmy. Wiele platform daje wiele możliwości. Najczęściej właściciele firm dążą do pozyskiwania opinii w Wizytówce Google Moja Firma, jednak nie znaczy to, że musi ona być najważniejsza również dla Ciebie i Twojej firmy. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, to powinieneś zadbać o jak największą ilość opinii w WGMF. Warto jednak poszukać także portali branżowych i poprosić swoich Klientów o umieszczenie w nich opinii i poleceń.

Jak zbierać opinie od Klientów?

Zdecydowanie większa ilość użytkowników Internetu chętniej podzieli się negatywną niż pozytywną opinią. Osoby, które są zadowolone z usług czy produktów, czasem po prostu zapominają o dodaniu miłego i pozytywnego komentarza.

Pierwszym sposobem na pozyskanie opinii w Google czy na innej platformie jest po prostu prośba skierowana do naszego Klienta. Warto wspomnieć, że miło byłoby jeśli otrzymałbyś pozytywny wpis, który pomoże rozwijać Ci firmę. Możesz to zrobić osobiście lub podczas rozmowy telefonicznej. Osoby, które o to poprosisz, w większość dodadzą ją, ponieważ będą czuły się zobowiązane.

Niektóre firmy decydują się na inne działania, a mianowicie za pozytywną opinię oferują swoim Klientom zniżkę na kolejne zakupy. Przyczynia się to do pozyskania wielu opinii od osób, które już skorzystały z Twoich usług lub zakupiły Twoje produkty, a rabat, który zaoferujesz, przyczyni się do tego, że chętniej do Ciebie wrócą. Można powiedzieć, że masz dwie korzyści w jednym.

Bardzo ważne jest także wysłanie bezpośredniego linku, gdzie Klient może pozostawić swoją opinię. Wielu osobom nie chce się szukać miejsca, gdzie mogłyby umieścić opinię, dlatego podesłanie im bezpośredniego linku może być świetnym rozwiązaniem.

Negatywnie opinie nie muszą być złe dla Twojej firmy

Jeśli otrzymałeś negatywną opinię, to nie przejmuj się, jest to normalne. Jeśli byś ich nie otrzymywał, to byłoby to coś, co mogłoby budzić podejrzenia. Nie pozostawiaj ich jednak bez odpowiedzi. Spróbuj wyjaśnić całą sytuację, może Klient widział dany problem w inny sposób. Dążenie do rozwiązania całej sytuacji sprawi, że być może

zmieni on zdanie i inaczej spojrzy na sprawę. Jeśli była to jednak Twoja wina, to przyznaj się i przeproś oraz zaproponuj rekompensatę w postaci rabatu czy zaproszenia na obiad. Pamiętaj jednak, aby zawsze zachowywać kulturę osobistą i nie wdawać się w niepotrzebne kłótnie z Klientem, jeśli rozwiążesz problem, to pozostali zobaczą, że jesteś osobą rzetelną i profesjonalną.

Jedna z najważniejszych zasad jest szybkie odpisywanie na opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne. Nigdy nie pozostawiaj żadnej bez odpowiedzi. Klient, jeśli zobaczy, że odpisałeś na jego opinię, poczuje się doceniony i łatwiej zapamięta Twoją firmę.

Zbieraj opinie, które pomogą Twojej firmie

Dbanie o regularne dodawanie opinii przez Klientów, którzy skorzystali z Twoich usług lub zakupiły Twoje produkty jest bardzo ważne. Jest to dobre działanie zarówno dla Twoich potencjalnych Klientów, jak i Robotów Google. Wiele osób chętniej wybierze sklep, który ma wiele opinii, ponieważ będzie cieszył się on większym zaufaniem, a w przypadku Robotów Google opinie mogą mieć wpływ na pozycjonowanie Twojej strony. Zachęć więc swoich Klientów o umieszczenie komentarza na wybranej przez Ciebie platformie podczas rozmowy, a zobaczysz, jak wiele zyskasz.

Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu Wizytówki Google Moja Firma lub jej konfiguracji, to zapraszamy do MinisterstwoReklamy.pl. Możemy prowadzić Twoją wizytówkę, odpowiadając na opinie w sposób profesjonalny i rzetelny, zapraszamy.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka