Lejek sprzedażowy to jeden z najważniejszych elementów skutecznej sprzedaży w biznesie. Bardzo często nie wiemy, jak go opracować oraz zastanawiamy się: dlaczego jest on tak ważny i jak zbudować go poprawnie? Poniżej prezentujemy odpowiedzi na te pytania i podpowiadamy, w jakich krokach zbudować efektywny oraz skuteczny lejek sprzedażowy dla Twojego biznesu.
Dlaczego wykorzystanie lejka sprzedażowego jest korzystne
Lejek sprzedażowy, czyli wszystkie czynności marketingowe zmierzające do punktu sprzedaży, jest bardzo ważnym procesem sprzedaży i marketingu internetowego. Dzięki tej sprawdzonej metodzie możemy skutecznie pozyskiwać klientów i kierować ich na naszą stronę www, a nasze działania są efektywne. Co za tym idzie, możemy wydawać budżet reklamowy w lepszy sposób. Poprawne stworzenie lejka sprzedażowego dla biznesu pomaga nam również lepiej dostosować działania marketingowe dla poszczególnych odbiorców i lepiej realizować cały proces sprzedaży.
Uzyskaj szerokie grono odbiorców
Pierwszym krokiem do stworzenia lejka sprzedażowego, jest uzyskanie szerokiego grona odbiorców. Będzie polegało ono na wykorzystaniu konkretnych metod reklamowych, które sprawdzą się w przypadku naszego biznesu. Należy dobierać je odpowiednio do typu biznesu, a także celu, jaki chcemy osiągnąć. Na tym etapie będziemy mogli zatem skorzystać z takich technik reklamy internetowej, jak:
- kampanie reklamowe w Google Ads
- promocja w social mediach
- marketing szeptany
- content marketing
- pozycjonowanie strony internetowej
Zainteresuj odbiorców ofertą
Drugim krokiem budowy lejka sprzedażowego, jest zainteresowanie odbiorców ofertą. W przypadku sklepów internetowych, jeśli odwiedzili oni Twój sklep online, należy w odpowiedni sposób zaprezentować dany produkt. W tym wypadku bardzo ważne jest stworzenie poprawnej karty produktowej. Należy również używać sugestywnych wezwań CTA (Call to Action) oraz zamieszczać dokładne informacje związane z produktem w przystępny sposób, aby użytkownik mógł się nim realnie zainteresować. W przypadku stron www i sprzedaży usług, aby uzyskać leady np. adresy e-mail lub dane użytkowników i zmaterializować kontakt, możemy zaproponować zapisanie się do newslettera lub na webinarium, a także pobranie e-booka w zamian za podanie danych. Tak uzyskane kontakty, będą już konkretnymi informacjami o zainteresowanych użytkownikach.
O tworzeniu strony produktowej możesz przeczytać tutaj: Jak wygląda strona produktowa, która generuje sprzedaż?
Sklasyfikuj leady
W zależności od tego, w jaki sposób pozyskaliśmy leady, należy je sklasyfikować. Dobrym pomysłem będzie podzielenie ich na gorące, ciepłe i zimne. Leady gorące to te, w przypadku których użytkownicy wykazują realną chęć skorzystania z oferty i były pozyskiwane np. poprzez formularz zgłoszeniowy. Leady tego typu wymagają już konkretnych działań np. wysyłania oferty czy konkretnych propozycji. Leady ciepłe rokujące na przyszłość pozyskiwane np. pobraniem e-booka wymagały będą innych metod zamknięcia sprzedaży, a dział marketingowy z pewnością będzie wiedział jak zainteresować potencjalnych klientów naszym produktem. Leady zimne będą wymagały z kolei działań zachęcających do zakupu takich, jak oferowanie kodów rabatowych, recenzji produktów czy personalizacji oferty.
Skorzystaj z naszych usług
Skontaktuj się z nami, jeśli interesuje Cię tworzenie lejków sprzedażowych, czy promocja biznesu w internecie np. poprzez kampanię Google Ads. Jesteśmy doświadczoną agencją, która zatrudnia specjalistów z różnych dziedzin. Zajmujemy się różnymi metodami digital marketingu. Oferujemy też współpracę na najwyższym poziomie oraz działania marketingowe dobrane tak, aby były skuteczne i efektywne dla Twojego biznesu.