Biznes z pewnością jest tym sektorem który najbardziej ucierpiał przez pandemię koronawirusa. Wiele firm dotkniętych obostrzeniami stanęło w obliczu złej sytuacji finansowej i było zmuszonych ciąć koszty. Bardzo często objawia się to poprzez ucinanie budżetu na reklamę lub całkowite zaprzestanie reklamowania się.
Czy wiesz, że nie jest to najlepsze rozwiązanie i może doprowadzić do jeszcze większych problemów marki? Sprawdź dlaczego w pandemii rezygnacja z działań reklamowych jest błędem i dlaczego szczególnie teraz warto zadbać o ten element promocji marki w sieci.
Regularne nakłady są szczególnie ważne w marketingu internetowym
Internet to specyficzny rynek, z którego pozyskujesz klientów i który rządzi się swoimi prawami. Jest to pierwszy powód dla którego rezygnacja z działań reklamowych jest sporym błędem. Zaprzestanie działań promocyjnych marki w sieci jest bardzo łatwe. Trudniej jednak wrócić na dany poziom sprzed przerwania inwestycji w reklamę, a często poprzez takie działanie firmy muszą wydać więcej środków, aby powrócić np. na silną pozycję lidera branżowego.
Dzieje się tak z dwóch powodów. Pierwszym z nich jest większa trudność napędzania działań promocyjnych, aniżeli ich utrzymywania, a drugim są konkurencyjne marki które nie zawahają się wykorzystać luki po naszej firmie na rynku internetowym. Powrócić na niego, zbudować taką samą pozycję i pozyskiwać klientów w takiej samej liczbie jak przed porzuceniem działań promocyjnych będzie zatem bardzo trudno. Ucinanie budżetów reklamowych jest szczególnie złym rozwiązaniem w branży marketingu sieciowego, gdzie liczy się regularność i wypracowana pozycja w branży, a rozwijanie marki marketingowo jest dużo łatwiejsze od pierwotnego budowania. Oszczędności będą jedynie pozorne i początkowe, a brak działań marketingowych bardzo szybko odbije się poprzez mniejsze zainteresowanie marką. Sieć to niezwykle istotne, a obecnie już podstawowe miejsce gdzie promujemy nasze marki, więc nie powinno się zaniedbywać promocji internetowej.
W trudnej sytuacji przetrwają tylko najsilniejsi (najlepiej wypromowani)
Powodem, dla którego warto utrzymywać budżety reklamowe na takim samym poziomie, jest też zwykła rzeczywistość. Przy każdego rodzaju kryzysie w pierwszej kolejności negatywne skutki odczuwają najmniejsi gracze i to oni w pierwszej kolejności są wchłaniani przez rynek. Jedyną radą w czasie tak trudnej sytuacji jest uciekanie do przodu i stawanie się jeszcze silniejszym. Dzięki temu nawet generując porównywalne dochody przy większych obrotach, a będąc większą marką na rynku, lepiej poradzisz sobie z kryzysem mając np. więcej możliwości obrony. Reinwestowanie środków w reklamę internetową powinno być zatem priorytetem. Rozwijanie się w taki sposób, a nie inwestowanie środków w inne części biznesu pozwoli przetrwać Ci pandemię najbezpieczniej.
Trudna sytuacja w branży to szansa dla Ciebie
W kryzysie nie rób tego co wszyscy a idź w przeciwnym kierunku i kupuj! To odważna prawda, którą potwierdzają najbogatsi ludzie świata, którzy na biznesie dorabiali się fortun i to nie przez przypadek. Zastanawiając się nad cięciem budżetu w firmie, warto spojrzeć na temat bardziej kompleksowo i szeroko oraz zasugerować się zdaniem np. miliardera Warrena Buffetta, który hołduje tej zasadzie. Działa ona również w przypadku kryzysu i mniejszych biznesów. Choć pandemia koronawirusa nie jest łatwym biznesowym doświadczeniem, dzięki niej otwierają się przed nami nowe możliwości. W tym czasie — czasie zmian mamy możliwość zmienić swoje miejsce w hierarchii branży i pojawić się na jej wysokich pozycjach — inwestując w reklamę. To ona jest nazywana nie bez przyczyny dźwignią handlu i jako nieliczny element podnosi obroty również w czasie pandemii.
Wychodząc z kryzysu silniejszym, będziesz po nim na samym szczycie, mając za sobą marki, które zrezygnowały z przeznaczania i utrzymywania dużych środków na promocję. W trakcie pandemii możemy niższym kosztem lub za takie same sumy zyskiwać więcej, gdyż dużo marek i firm ogranicza się i doprowadza z powodu braku wiedzy do autodestrukcji. Chcesz zatem zostać liderem branżowym? Atakuj właśnie teraz!
O tym, jak promować się w czasie pandemii dowiesz się z naszego wpisu: Marketing w czasach pandemicznych. Działania i budżet na reklamę – jak je przygotować na 2021 rok?
Dlaczego warto zainwestować w reklamę właśnie teraz?
Obecnie, warto inwestować w reklamę internetową z kilku powodów. Pierwszym jest fakt, iż wiele marek rezygnuje z działań promocyjnych w sieci. Chwilowy mniejszy popyt na usługi digital marketingowe to też niższe stawki. Wydając zatem taką samą sumę dziś, osiągniemy więcej korzyści niż przed pandemią. Na rynku jest też się obecnie łatwiej wybić, gdyż nie mamy do czynienia z tak dużą konkurencją pod względem promowania się — a na rynku pozostała dokładnie taka sama ilość odbiorców. Utrzymanie lub zwiększenie nakładów reklamowych jest też dobrą inwestycją, która zaprocentuje w przyszłości. Jeśli więc możemy promować się w sieci, warto robić to właśnie teraz. Podsumowując, utrzymanie lub zwiększenie nakładów na reklamę internetową to takie korzyści jak:
- możliwość przetrwania kryzysu
- możliwość rozwoju marki
- inwestowanie w przyszłość
- odniesienie większej ilości korzyści niż przy dużym popycie na reklamę
- większa skuteczność reklamy internetowej niż przy dobrej koniunkturze rynku
- łatwość w zleceniu działań promocyjnych
Wykorzystaj tę szansę z nami!
Rozumiemy, że trudna sytuacja związana z covid-19 wymaga oszczędności i są one szukane na każdym polu, ale robienie tego z reklamą internetową nie jest najlepszym pomysłem. Skorzystaj z naszej pomocy szczególnie teraz. Jesteśmy grupą specjalistów, którzy posiadają szerokie doświadczenie i duże możliwości. Doskonale wiemy jak efektywnie wykorzystywać budżet i w jakich segmentach promocji możesz pozwolić sobie na oszczędności.
Skontaktuj się z nami pod podanym numerem telefonu lub e-mailowo, a my przeanalizujemy Twoją sytuację i podpowiemy Ci jak skutecznie reklamować się w czasach koronawirua. Jako agencja oferujemy też poprowadzenie Twoich działań promocyjnych i atrakcyjne stawki, które pomogą Ci rozwijać biznes efektywnie oraz pozyskiwać nowych klientów.