Jeżeli nie wiesz, gdzie są Twoi klienci, to jesteśmy w stanie to dla Ciebie sprawdzić i do nich dotrzeć! Najlepiej zacząć od inwestycji w szereg równoległych działań. Analiza różnych źródeł ruchu na Twoją stronę pozwoli ustalić, które z nich są najbardziej optymalne.
Dlaczego równoległe prowadzenie wielu działań jest tak istotne
Możesz pozyskiwać klientów głównie z 1 źródła (dajmy tutaj na przykład Google Ads). Nie warto jednak stawiać wszystkiego na 1 kartę. Dlaczego? Ano dlatego, że warunki w sieci bywają zmienne. Skupiając się tylko na tym, co teraz przynosi Ci największe zyski możesz przegapić możliwości rozwojowe dla Twojej firmy! Zmieniają się ceny reklam, stawki, czy budżety. Twoja konkurencja też nie śpi – zapewne sami zwiększają swoje nakłady na reklamę i to w niejednym kanale komunikacji! A skoro o kanałach mowa…
Jakimi kanałami możesz dotrzeć do klienta
Każdy kanał oznacza punkty styczne – miejsca, w których klient może zetknąć się z Twoją marką. To Twoja szansa, na utrwalenie obrazu marki w jego umyśle.
Podstawową formą dotarcia do klienta jest oczywiście strona internetowa i sklep internetowy. To Twoje główne wizytówki, oczywiście zaraz obok wizytówki Google My Business. Wypełnienie jej jest koniecznością, jeśli chcesz rzucać się w oczy użytkownikom wyszukiwarki Google. Jeśli wzbogacisz jeszcze taką wizytówkę o zdjęcia, to trzeba być ślepym, żeby przeoczyć Twoją firmę!
Wracając do stron i sklepów – osadzenie ich na własnej domenie i hostingu zapewni Twojej firmie własne stabilne w sieci. Daje Ci to niezależność, która odróżnia te 2 formy od np. social mediów. Można powiedzieć że profile i strony w social media nie są do końca Twoje. Działasz w końcu na platformie innej firmy. Niech Cię to jednak nie zrazi!
Social media to miejsce, gdzie przebywa bardzo wielu Twoich klientów. Facebook i Instagram zbierają łącznie bardzo szeroką grupę – zarówno pod kątem wiekowym, jak i pod kątem zainteresowań, zachowań i danych demograficznych – to one są dla nas najbardziej wartościowe, ponieważ przy pomocy Facebook Ads możemy bardzo precyzyjnie docierać do osób zainteresowanych dokładnie tym, co oferujesz. Tutaj także warto wspomnieć, że ta reklama wyświetla się nie tylko na samym Facebooku. Twoje produkty i usługi mogą poznać także użytkownicy Instagrama, Messengera, czy sieci partnerskiej Facebooka.
Kiedy reklamujesz się już na Facebooku, to wypadałoby też wzmocnić swoją widoczność w Google. Mamy na to kilka sposobów!
Jeśli chodzi o działania doraźne, idealnie sprawdzą się kampanie reklamowe Google Ads. Przy odpowiednim zarządzaniu budżetem pozwolą one wyświetlić Ci się zaraz pod hasłem wpisanym przez użytkownika. Kampanie takie wymagają stałych doładowań budżetu. Podobnie jest z inwestycją w pozycjonowanie. Tutaj jednak środki będą przekładały się na organiczną pozycję Twojej strony.
Więcej na temat rodzajów form w Google Ads przeczytasz w naszym artykule: Jaka forma reklamy w Google Ads będzie najlepsza dla Twojej firmy?
Jak znaleźć się w tych wszystkich miejscach w sieci
Najprostsza i najbardziej optymalna droga, jaką mogę Ci zaproponować to skorzystanie z naszych pakietów promowania firm! Znajdziesz w nich wszystkie wspomniane przeze mnie formy promocji w sieci, co pozwoli nam zbadać skuteczność poszczególnych kanałów w wypadku Twojej marki, a następnie da nam podstawę do rozwijania strategii i optymalnego wydawania budżetów sprawiając, że Twoja marka stanie się jedną z najlepszych w sieci!