Prowadząc firmę, na pewno każdego dnia odbierasz wiele telefonów. Jednak czy wiesz, skąd dzwoniący pobrali Twój numer telefonu? Ze strony, od znajomego czy może z baneru reklamowego? Te dane są bardzo ważne, ponieważ pomogą Ci sprawdzić skuteczność Twoich działań marketingowych.

Wiele osób mylnie twierdzi, że jego kampania reklamowa w Google Ads czy Facebook Ads słabo działa, ponieważ konwersja na stronie nie zwiększyła się diametralnie. W tym wypadku należy pamiętać, że Klienci korzystają również z telefonów, aby uzyskać interesujące ich informacje czy zamówić produkty. Mierzenie skąd Twoi Klienci mają Twój numer jest bardzo ważne.

Śledzenie połączeń – czy warto?

Pewnie nie raz spotkałeś się z tym, że właściciel firmy, czy jej pracownicy pytają, skąd dowiedziałeś się o ich produktach czy usługach i zastanawiasz się, po co im taka informacja. Jest to bardzo istotne, ponieważ mogą wtedy odpowiednio dostosować strategię marketingową, czyli między innymi reklamy.

Jeśli podczas takiej rozmowy dowiedzą się, że zobaczyłeś ich reklamę wyświetlaną na Facebook, to jest to dla nich informacja, że została ona poprawnie wykonana i trafiła do odpowiednich osób.

Innym sposobem na śledzenie skąd Twoi Klienci mają numer do Twojej firmy jest call tracking, czyli śledzenie skąd został pobrany numer. Mogło zdarzyć się tak, że użytkownik zobaczył Twoją reklamę, wszedł na stronę i pobrał do Ciebie numer oraz wykonał połączenie.

Zgodnie z tym, co monitoruje Google Analytics, użytkownik nie skorzystał z Twojej oferty tylko po prostu opuścił stronę, nie złożył zamówienia oraz nie kupił Twoich produktów czy usług. Czy jednak na pewno tak było? Niekoniecznie, mógł przecież złożyć zamówienie za pomocą kontaktu telefonicznego. Według Google Analytics reklama nie przyniosła zamierzonego skutku, jednak prawda jest całkiem inna, dlatego tak ważne jest śledzenie połączeń telefonicznych.

Co to jest Call Tracking i jak może pomóc Twojej firmie?

Dużo Klientów dzwoni do Ciebie i zamawia Twoje towary. Zastanawiasz się jednak, skąd mają numer do Twojej firmy, chcesz unikać ciągłych pytań o to?

Na rynku dostępne jest świetne rozwiązanie, które pozwoli Ci śledzić, skąd Twoi Klienci mają do Ciebie numer. Call Tracking opiera się na zastąpieniu numeru, który widzi odwiedzający stronę na inny, jednak również skierowany do Twojej firmy. Po skończonej rozmowie system sprawdza, skąd dzwoniący pobrał Twój numer, czyli źródło np. reklama, strona czy wyszukanie organiczne.

Decydując się na takie rozwiązanie, możesz sprawdzić trafność dostosowania Twoich reklam czy skuteczność pozycjonowania. Ważne, aby dokładnie zestawić te dane, z tymi które zostały przedstawione w Google Analytics. Takie działanie pozwoli Ci maksymalnie dostosować działania związane z pozycjonowaniem lub kampaniami reklamowymi.

Czy dane z Call Trackingu mogą być połączone bezpośrednio z Google Analytics?

Aby ocenić skuteczność działań w Internecie związanych z Twoją stroną (pozycjonowanie, kampanie reklamowe) należy dokładnie sprawdzić dane z każdego źródła. Możliwe jest połączenie danych z Call Trackingu z Google Analytics, wystarczy skonfigurować integrację. Wykonując to połączenie, możesz w swoich raportach otrzymać kolejny cel, a mianowicie Target Call.

Do czego mogą być przydatne metryki śledzenia połączeń?

Zbieranie i analizowanie danych jest bardzo ważne w przypadku różnych działań związanych z marketingiem internetowym. Okazuje się, że te dotyczące połączeń przychodzących do danej firmy są również bardzo ważne, mimo że większość osób nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.

Jeśli odpowiednio przeanalizujemy te dane, to będziemy mogli stwierdzić, które słowa kluczowe generują połączenia przychodzące, co sprawi, że będziemy mogli zwiększyć budżet na te frazy oraz wykluczyć te, które nie mają wpływu na konwersję. Ważne jest także sprawdzenie, która kampania reklamowa działa w danym obszarze.

Czasami zdarza się tak, że ta sama lepiej się sprawdza w danym miejscu, gdzie w innym w ogóle nie podoba się użytkownikom. Śledząc metryki połączeń, możesz także dowiedzieć się, kiedy najczęściej dzwonią do Ciebie Klienci, po analizie możesz zrozumieć, dlaczego tak się dzieje.

Prowadząc kampanię reklamową, może wydawać Ci się, że wskaźnik ROI jest niekorzystny dla Ciebie, co znaczy, że pochłania ona więcej kosztów niż daje zysków. Badając połączenia, możesz zmienić zdanie, ponieważ Google Analytics nie zawsze daje pełny obraz w tym zakresie, jeśli nie jest zintegrowany z Call Tracking.

Nie czekaj i już dziś zacznij śledzić połączenia przychodzące do Twojej firmy!

Mała konwersja na stronie, ale za to telefon ciągle dzwoni? Może to oznaczać, że Twoja kampania reklamowa oraz pozycjonowanie działa doskonale, jednak Twoi Klienci wolą rozmowę przez telefon niż zamawianie Twoich produktów czy usług bezpośrednio przez stronę internetową.

Niektóre grupy np. osoby starsze wolą kontakt telefoniczny niż kupowanie przez Internet. Badaj i analizuj, skąd pochodzą użytkownicy, którzy do Ciebie dzwonią. Zestawienie konwersji oraz Call Trackingu może dać Ci pełen obraz przedstawiający wyniki Twojej kampanii reklamowej. Jeśli ruch na Twojej stronie jest niski, to nie koniecznie musi znaczyć, że jest ona niepoprawnie przygotowana.

Chcesz sprawdzić, czy Twoje kampanie reklamowe przynoszą odpowiednie rezultaty? Nie wiesz, jak wykonać integrację Call Tracking z Google Analytics? Skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy ocenią trafność Twojej kampanii reklamowej oraz przygotują ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka