Co to Instagram reels?
Instagram reels to popularna nazwa na wszechobecne rolki na Instagramie. Na dobie fali popularności Tiktoka również inne portale wprowadziły znany z niego format. Instagram nie pozostaje w tyle i także wprowadził odpowiednie rozwiązanie. Reelsy to więc krótkie filmy, które są edytowane za pomocą odpowiedniego dźwięku.
Tak jak treści są one odpowiednio pogrupowane i możemy wyszukać odpowiednie za pomocą użytego podkładu. Możemy przeglądać same reelsy po wciśnięciu odpowiedniej ikonki, która znajduje się na dole w naszym profilu. Ikonkę reels, która znajduje się w dolnym panelu Instagrama.
Na dobre zadomowiły się reelsy i nie wyobrażamy sobie przeglądania tego medium społecznościowego bez nich. Światowa premiera miała miejsce 5 sierpnia 2020 roku a po zakończonych testach dostępna była w Polsce 27 października 2021 roku.
Różnica pomiędzy rolką a relacją
Relacje na Instagramie służą raczej do poinformowania naszych obserwujących, co robimy w danym momencie. Po 24 godzina znika ona, chociaż istnieje możliwość jej zarchiwizowania.
Może też służyć jako zapowiedź posta, który ma się pojawić. Reelsy zachowują się jak zwyczajne posty, które zostają na naszym profilu. Jeżeli osoba zareaguje na nasze instastory, tylko my widzimy daną reakcję. Natomiast w przypadku reelsów są one umieszczane pod materiałem i dostępne dla wszystkich.
Instastories trwają do 15 sekund, w przypadku rolek dysponujemy czasem do 60 sekund. Dzięki możliwości edycji mamy tu dużo większą swobodę w tworzeniu nowych treści.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi co lepiej publikować, idealnym sposobem będzie przesyłanie treści we wszystkich dostępnych obecnie formatach. Tak więc czas wyświetlania, format i długość trwania oraz inne sposoby klasyfikowania przez algorytm, to czynniki odróżniające reelsy od rolek.
Instagram stawia na promocję tego formatu, dlatego też coraz częściej pojawia się on w naszym feedzie. Jak jednak wygląda jego walka z konkurencją w branży? Instagram znacznie dłużej jest na rynku niż Tiktok dlatego też dużo łatwiej było tu wprowadzić stosowne zmiany niż zaczynać budowę marki od zera.
Ile kosztuje reklama na Instagramie?
Jak samemu zrobić Instagram reels?
Nie jest to skomplikowana sprawa, aby samemu również zrobić odpowiedniego reelsa i umieścić go na naszym profilu. Instagram posiada specjalną bibliotekę dostępnych dźwięków, które urozmaicą naszą treść.
Później ustawiamy czas trwania naszej rolki. Nie musimy tutaj posiadać żadnych dodatkowych aplikacji ,wszystko może odbywać się w aplikacji Instagrama. Mogą być one opublikowane tylko z poziomu smartphone lub innego urządzenia mobilnego.
Pojawiło się również nowe rozwiązanie, które umożliwia kolaborację z innymi użytkownikami Instagrama. Możemy więc nagrać odpowiedź do już istniejącego filmu. Dzięki temu pojawia się możliwość dotarcia do nowych użytkowników.
Istnieje szereg możliwości, w jaki możemy edytować naszą rolkę na Instagramie poprzez dodanie hasztagów, nazw użytkowników, czy nałożenie na treść odpowiednich filtrów.
Co do ścieżki audio możemy posłużyć się już gotowymi nagraniami z biblioteki Instagrama lub dodać swoje własne.
Czy warto tworzyć reelsy na Instagramie?
Zapewne na tym etapie zastanawiamy się, czy warto publikować reelsy, odpowiedź tutaj jest jasna: oczywiście, że tak! Tworzymy przede wszystkim wizerunek marki, która zyskuje bardziej ludzką twarz. Pomoże także przyciągnąć uwagę nowych followersów.
Należy przy tym zadbać by było to zaprezentowane w sposób, jak najbardziej naturalny. Jedynymi ograniczeniami pozostają treści nagrywane w niskiej rozdzielczości oraz naruszające ogólnie przyjęte zasady serwisu.
Mogą to być porady, instrukcje, reakcje osób, które otrzymały dany produkt. Przede wszystkim jest to kolejna forma mająca na celu zaangażowanie użytkowników w odpowiednie działania.
Należy śledzić, jakie aktualnie są najpopularniejsze formaty reelsów i dopasować je do naszego feedu. Rolki możemy znaleźć zarówno w zakładce eksploruj, jak i zakładce rolki. Dzięki temu mamy możliwość dotarcia do innych reelsów stworzonych przez użytkowników.
Jak działa algorytm reelsów?
Algorytm Instagrama działa tu tak jak w przypadku innych treści publikowanych na tej platformie.
Nagradzane będą tu treści najbardziej angażujące, z którymi inni użytkownicy weszli w interakcję. Będzie więc brana tu pod uwagę ilość polubień oraz to czy dana rolka została obejrzana do końca, liczbę komentarzy, a także ilość udostępnień.
Należy tym samym wystrzegać się publikowania materiałów poruszających kontrowersyjne treści. Czyli na celowniku jest tu nagość, przemoc oraz tematy polityczne. Im większe zaangażowanie tym nasz Instagram reels może być pokazany szerszej widowni.
W zależności od tego, w jaką interakcję weszliśmy z daną rolką, Instagram będzie podsuwał nam materiały wideo o podobnej tematyce. Brane są tu pod uwagę nie tylko nasze publiczne reakcje, ale również to jakie treści wysyłamy w wiadomościach prywatnych i tym samym dzielimy się z najbliższymi użytkownikami.
Jeżeli dana rolka posiada znak wodny innej aplikacji, jak chociażby Tiktoka musimy się liczyć z tym, że taka rolka będzie posiadać gorsze zasięgi.
Reklamy na Instagram reels
Oprócz treści wrzucanych przez prywatnych użytkowników mamy możliwość również reklamowania się za pomocą rolek na Instagramie.
Materiał reklamowy musi przypominać organiczne treści w formie rolek, filmik nie może być dłuższy niż 60 sekund, dodana do niego powinna być odpowiednia ścieżka dźwiękowa, która umożliwi wypozycjonowanie reelsów wśród innych treści. W ten sposób wypromowane rolki będą pojawiały się w aktualnościach i relacjach.
Aby móc tworzyć reklamy w postaci rolek przydatne okaże się tutaj posiadanie profilu firmowego. A zastosowanie tego da nam możliwość dostępu do szeregu statystyk, w których możemy chociażby ustawić cele kampanii reklamowej, jakie oczekujemy od reelsa. Wśród dostępnych opcji mamy tutaj Rozpoznawalność marki, Konwersje, Zasięg, Ruch, Wyświetlenia filmu, Instalacje aplikacji.
Istnieje więc możliwość określenia celu kampanii danej rolki oraz wybrania miejsca, do którego użytkownicy zostaną przeniesieni, kiedy klikną w reklamę.
Dzięki ich stosowaniu możemy dotrzeć do nowych obserwujących. Nakłaniamy tymczasem posiadanych już followersów do aktywności. Tak jak w przypadku postów należy zadbać tu o odpowiednią jakość rolek, te w lepszej rozdzielczości będą chętniej pokazywane przez algorytm.
Nie możesz pozostać w tyle! Aby dotrzeć do klienta, ważne jest, żeby wybrać jak najwięcej kanałów komunikacji dlatego, jeżeli chcesz promować się za pomocą rolek na Instagramie to MinisterstwoReklamy.pl zadba o Twoje social media!