Największą zaletą Google Ads jest zdecydowanie możliwość dostosowania reklam z systemu do swoich potrzeb. Chociażby przez rozszerzenia reklam tekstowych. Poznaj ich rodzaje, możliwości i dowiedz się, które wybrać. Zapraszamy do lektury.

Czym są rozszerzenia reklamy tekstowej Google Ads?

Rozszerzenia reklamy Google Ads dotyczą przede wszystkim reklamy tekstowej, choć możliwe jest także rozszerzenie reklamy w serwisie YouTube. Celem rozszerzeń reklam jest dodanie dodatkowych informacji do Twojej reklamy tekstowej.

Sama nazwa strony w połączeniu z krótką notką na temat Twojej firmy/sklepu nie zawsze wystarczy, żeby przekonać użytkownika wyszukiwarki do kliknięcia.

Dodatkowo „gołe reklamy” Google Ads często osiągają gorsze wyniki niż te z rozszerzeniami. Dzięki rozszerzeniom klient może dowiedzieć się od razu więcej o Twojej ofercie.

Możesz, chociażby zaprowadzić użytkownika od razu dalej niż tylko na Twój landing page. Rozszerzenia reklamy Ads pozwalają Ci zwiększyć trafność reklamy, co często znacznie zwiększa CTR (czyli to jak wielu „świadków” Twojej reklamy faktycznie ją klika).

Zatem czym są rozszerzenia reklamy?

W największym skrócie, dodatkowym informacjami, linkami, czy funkcjami umieszczanymi bezpośrednio pod Twoją reklamą.

Rozszerzenia mogą być dodawane automatycznie przez Google, inne należy skonfigurować ręcznie przy pomocy panelu Google Ads.

Dodatkowe funkcje dostępne dzięki rozszerzeniom nie są płatne, więc nie przyjdzie Ci płacić więcej niż za zwykłą reklamę tekstową w wyszukiwarce.

Jeszcze jedną wielką zaletą rozszerzeń jest to, że zwiększają rozmiar Twojej reklamy. Dzięki temu przestają być linkiem z krótką adnotacją. Stają się duże i nie jest aż tak łatwo je zignorować.

Rodzaje rozszerzeń reklamy Google Ads

Rozszerzeń reklamy jest kilkanaście, niestety, ale nie jest możliwe zaimplementowanie ich wszystkich na raz. Ograniczyć trzeba się do kilku. Warto też wiedzieć, że Google nie ma przymusu wyświetlić wszystkiego.

To algorytm i pozycja Twojej reklamy decyduje o tym, jak wiele rozszerzeń i czy w ogóle zostaną one pokazane. Trzecia reklama na górze SERPów najczęściej może już liczyć tylko na ograniczoną ilość rozszerzeń, bądź na te zajmujące mniej przestrzeni.

Z kolei pierwszy wynik (więc i zwycięzca licytacji) może liczyć na największą szansę wyświetlenia się właśnie tego, czego chce. Maksymalna ilość rozszerzeń wynosi 4.

Warto też dodać, że w przypadku, gdy użytkownik kliknie rozszerzenie, a nie w link reklamy, to zostanie pobrana opłata za kliknięcie równa tej głównej części reklamy. Wyjątkiem jest rozszerzenie reklamy z opiniami, za którego kliknięcie Google nie pobiera opłaty.

Rozszerzenie produktowe

Rozpoczynamy listę od rozszerzenia Google Ads, które wyświetli kilka Twoich produktów. Dobór produktów jest automatyczny, zostaną wybrane przez algorytm. Można liczyć na zdjęcie produktu, wraz z opisem i ceną.

Wymaganiem jest podpięcie swojego sklepu do systemu Google Merchant, o którym niedawno pisaliśmy w tym wpisie.

To dobry sposób na zwiększenie widoczności reklamy i swojego rodzaju alternatywa dla reklamy produktowej. Warto przy tym jednak pamiętać, że nie ma gwarancji wyświetlenia się tego elementu.

Mimo wszystko, jeśli, tak czy siak, korzystasz z Google Merchant, to warto dodać to rozszerzenie. Jego wpływ na ilość konwersji może być bardzo pozytywny. Szczególnie w połączeniu z agresywnymi cięciami cen.

Rozszerzenie callout

Rozszerzenie callout jest proste, nawet jeśli nazwa jest nieco enigmatyczna. To po prostu krótka notka pod linkiem, która jest świetnie znana wszystkim użytkownikom wyszukiwarki Google.

Przy pomocy callout’u może zwrócić uwagę na kluczowe aspekty Twojej oferty. Podpowiedzenie użytkownikowi co znajduje się na stronie, zanim na nią wejdzie to oszczędność pieniędzy i większa skuteczność konwersji.

Callout potrafi także zwiększać w naturalny sposób CTR. Warto zadbać o to, aby tekst tego rozszerzenia Google Ads wykorzystać jak najlepiej, niekoniecznie w oczywisty sposób. Możesz z jego pomocą wymienić co masz w ofercie, bądź poinformować klientów o aktualnie trwającej promocji. To jak wykorzystasz te znaki zależy od kreatywności Twojej, bądź agencji, która dla Ciebie reklamy realizuje.

Rozszerzenie z formularzem kontaktowym

Nic nie działa tak świetnie, jak skracanie drogi do konwersji. Formularz kontaktowy bezpośrednio w wynikach wyszukiwania pod reklamą jest dokładnie tym. Przygotowujesz formularz i z pomocą rozszerzenia nie będziesz nawet potrzebować wejścia na Twój landing page, aby pozyskać lead.

Jeśli użytkownik korzysta w danej chwili z konta Google dane do formularza mogą zostać wypełnione automatycznie, za niego. Niezwykle wygodne, prawda?

Rozszerzenie z adresem

Nazwa mówi sama za siebie. Przy pomocy tego rozszerzenia, które zresztą może być dodawane w pełni automatycznie, poinformujesz użytkowników wyszukiwarki, gdzie się znajdujesz.

Choć sens użycia tego rozszerzenia jest czasami nieco ograniczony (w przypadku biznesów, które nie działają stacjonarnie w ogóle), to dla innych jego implementacja jest kluczowa.

Sklepy stacjonarne, galerie handlowe, czy restauracja skorzystają bardzo dużo na tym rozszerzeniu. W końcu najważniejsze w ich przypadku jest to, żeby klient do nich dotarł.

Mimo wszystko takie rozszerzenie jest też użyteczne w sklepach online, to w końcu pewnego rodzaju potwierdzenie, że faktycznie istnieją i nie są oszustwem.

Pokazanie adresu w Google Ads jest też korzystne dla innych rodzajów działalności, przede wszystkim branży usługowej, której pozyskanie klienta także często polega na bezpośredniej komunikacji.

Linki do podstron

Linki do podstron to bardzo charakterystyczne rozszerzenie, które nada się praktycznie dla każdej działalności, operującej stroną większą niż landing page. Również to rozszerzenie może zostać dodane automatycznie przez Google, jeśli będzie zwiększać szansę konwersji.

Jest skuteczne, ponieważ pozwala po raz kolejny doprecyzować miejsce na Twojej stronie, w które trafi klient. Zaoferowanie wyboru klientowi zwiększa CTR, czyli również wynik reklamy, który z kolei sprawia, że Twoja reklama może się wyświetlać wyżej.

Polecamy to rozwiązanie każdej działalności, zarówno sklepom internetowym, które mogą prowadzić klienta na strony różnych kategorii, bądź na strony promocji, jak i firmom świadczącym usługi, którym często zależy na tym, żeby klient trafił na zakładkę kontakt.

Rozszerzenie wideo

Rozszerzenie wideo dotyczy reklam w YouTube. Oprócz komunikatu marketingowego przekazywanego w filmie możesz wyświetlić dodatkowe informacje w pasku pod nim. Może być to numer, link do strony, bądź informacje o cenach. Jest do Twojej dyspozycji.

Numer telefonu

To kolejne rozszerzenie, które ma na celu jak najszybciej doprowadzić do pożądanej konwersji. Przy jego pomocy użytkownik znajdzie Twój numer już  wyszukiwarce.

Rozszerzenie pozwala monitorować, jak wiele osób kliknęło przycisk z numerem telefonu, dzięki czemu możesz na bieżąco oceniać skuteczność tego rozwiązania. Numer telefonu możesz dodać ręcznie, choć podobnie jak w wielu innych przypadkach, tutaj również Google może dodać takie rozszerzenie automatycznie.

Oczywiście, jeśli w Twojej branży telefony się nie liczą, to nie ma sensu go stosować. W końcu zdenerwowany użytkownik i tak znajdzie go sam. 😉

Rozszerzenie z cenami

Tutaj nic nie trzeba tłumaczyć. Jeśli połączono sklep z Google Merchant możesz wyświetlać ceny bezpośrednio pod Twoją reklamą. Cena często jest czynnikiem kluczowym i to właśnie jej szuka użytkownik wyszukiwarki.

Jeśli zagwarantujesz mu ją już w reklamie, to zyskasz szybko zaufanie klienta. Znajdując raz atrakcyjną cenę, użytkownicy w końcu często przestają szukać.

Możesz także za pomocą tego rozszerzenia zaprezentować ceny usług.

Innymi słowy, po raz kolejnym celem jest skrócenie drogi do konwersji w Google Ads.

Rozszerzenie z opiniami

Kolejne charakterystyczne rozszerzenie. Google może pobrać dane o Twojej firmie z zaufanych stron z opiniami (rzecz jasna szczególnie z Twojej wizytówki firmy) i wyświetlić jej ocenę w skali od 1-5 gwiazdek.

Aby to rozszerzenie zadziałało, konieczne jest posiadanie pewnej ilości opinii, którą Google uznaje za minimalną (niestety jej nie znamy), a także średnią ocen powyżej 3,5.

Alternatywne zastosowanie, które będzie dotyczyć przede wszystkim haseł związanych z produktami, to wyświetlanie opinii na temat produktu, którego szuka użytkownik. Jeśli posiadasz na swojej stronie możliwość dodania opinii na temat danego produktu, to zostanie pobrana ona właśnie z tego miejsca.

Za kliknięcie przez użytkownika w to rozszerzenie nie jest pobierana opłata.

Rozszerzenie z aplikacją

Jeśli Twój biznes posiada własną aplikację i preferujesz, aby użytkownicy korzystali raczej z niej niż z Twojej strony w wyszukiwarce, to przy pomocy tego rozszerzenia możesz ich poinformować, że mogą się wyposażyć w Twoją aplikację.

Tutaj w zasadzie ciężko powiedzieć wiele więcej — jeśli masz taką możliwość — śmiało, inaczej raczej z tej opcji nie skorzystasz. Rozszerzenie pojawia się tylko i wyłącznie, kiedy wyszukiwanie jest wykonywany z urządzenia mobilnego. Nie musisz więc się martwić o niepotrzebne kliknięcia z komputerów osobistych.

Rozszerzenie reklamy z promocjami

Kolejne rozszerzenie, które może uatrakcyjnić ofertę prezentowaną w Twojej reklamie. Przy jego pomocy poinformujesz użytkownika o trwających promocjach już, zanim jeszcze wejdzie na Twoją stronę. Kolejny dodatek zwiększający CTR, jeśli klient szuka właśnie ofert specjalnych.

Dodatkowo rozszerzenie można precyzyjnie konfigurować. Można planować, w jakich godzinach reklamy będą wyświetlane, a także w jakich dniach. Ponadto możesz planować dni, w których chcesz, żeby to rozszerzenie się wyświetlało — chociażby w okresie świątecznym.

Z obrazkiem

Dodanie obrazka do reklamy zawsze jest efektywnym sposobem. W końcu zdjęcie zwraca uwagę zdecydowanie bardziej niż goły tekst. Obrazek może zostać pobrany bezpośrednio z Twojej strony bądź możesz go dodać ręcznie. Nie ma jednak gwarancji, że się wyświetli, konieczne jest spełnienie innych warunków, które niestety nie są zawsze jasne.

Jak uruchomić rozszerzenia reklamy?

Jeśli już wiesz, które rozszerzenia reklamy są dla Ciebie możesz przejść bezpośrednio do ich konfiguracji. Podstawowym wymagniem jest oczywiście prowadzenie kampanii Google Ads.

1. Zaloguj się na swoje konto i wybierz kampanię, bądź grupę reklam. 2. Kliknij reklamy i rozszerzenia reklam. 3. Wybierz te, które Cię interesują i je skonfiguruj w odpowiedni sposób. 4. Zapisz zmiany. Gotowe.

Twoja nowe reklamy z rozszerzeniami pojawią się w sieci. Oczywiście o ile Google będzie łaskawy i je wyświetli.

Fakty są takie, że wszelkie rozszerzenia, które opierają się na tekście mają większą szansę na wyświetlenie niż te bardziej rozbudowane.

Podsumowanie i korzyści stosowania rozszerzeń w Google Ads

Konfiguracja rozszerzeń jest stosunkowo prosta, a dodanie ich bezpłatne. Innymi słowy stosowanie pustej reklamy w Google Ads nie ma zbyt wiele sensu.

Zdecydowanie lepiej jest zainwestować czas i stworzyć reklamę, która będzie mieć wielokrotnie większy CTR, bądź przyniesie większą ilość konwersji.

Reklamy z rozszerzeniami rzucają się w oczy. Odpowiednio skonfigurowane dają użytkownikowi to, czego szuka, od razu. Dzięki temu nie będzie szukać dalej. Te dodatki do zwykłych reklam Google Ads pozwalają znacznie skrócić drogę do konwersji, co zmniejsza koszt pozyskania klienta.

Dodatkowo mnogość rodzajów rozszerzeń sprawia, że na 100% uda Ci się znaleźć kilka, które będą pasować do Twojej branży, niezależnie od tego, czy działasz stacjonarnie, czy tylko online.

Zwiększenie skuteczności bez zwiększenia kosztów powinno Cię przekonać.

A jeśli nie masz czasu i nie wiesz jak prowadzić kampanię, to możemy Ci w tym pomóc. Nasz specjalista SEM przygotuje dla Ciebie kampanie, która będzie skuteczna i wykorzysta budżet w najbardziej efektywny sposób. Zapraszamy do kontaktu. Zadzwoń.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Wiktor Madej