Kampania reklamowa Google Ads to jedna z najpopularniejszych i najchętniej wybieranych metod promocji w internecie. Dzieje się tak ze względu na wiele form reklamy, z których możemy korzystać, a także dużej skuteczności. Bardzo często jednak głównym pytaniem osób wybierających kampanię reklamową Google Ads jest to kiedy pojawiają się pierwsze efekty działań reklamowych. Jest to ciekawe i bardzo ważne pytanie, na które odpowiadamy w tym wpisie.
Pierwszy efekt już po kilku dniach, ale…
Pierwsze efekty kampanii reklamowej Google Ads możemy zauważyć już nawet po kilku dniach czy godzinach od wyemitowania reklamy. Mogą to być sprzedaże, zwiększona liczba wejść na stronę lub innego rodzaju konwersje. Jest to bardzo częsta odpowiedź wszystkich reklamodawców, ale musisz wiedzieć, że zawiera ona pewne „ale”. Efekty te są bardziej dziełem siły rozpędu reklamy, aniżeli świadomych działań. Z szybkimi efektami możemy spotkać się szczególnie w mało popularnych branżach, a same efekty nie będą zazwyczaj stabilne oraz będą wynikiem działania nieco po omacku. Nie można także na ich podstawie budować planu marketingowego czy oczekiwać konkretnych zysków oraz zwiększenia sprzedaży. Efekty w pierwszych dniach po uruchomieniu reklamy mogą jednak być pozytywnym sygnałem i wskazywać, że reklama została odpowiednio skonfigurowana i ma duży potencjał do tego, aby w przyszłości przynosić regularne zyski.
Pierwsze reprezentatywne i mierzalne efekty po ok. 3 miesiącach
Okresem, po którym możemy liczyć na miarodajne i reprezentatywne wyniki, jest czas około 3 miesięcy. Właśnie w tym czasie możesz ze swoją agencję SEO przeanalizować statystyki kampanii reklamowej w Google Ads, statystyki słów kluczowych czy sytuację indywidualną Twojej reklamy na rynku oraz wprowadzić zmiany. Bardzo często w pierwszym okresie nawet pomimo kompetentnej optymalizacji i konfiguracji reklamy nie wykorzystuje ona pełnego potencjału reklamowego. Jest to w pełni usprawiedliwione, gdyż, tylko na praktycznych przykładach i analizie można wprowadzić odpowiednie zmiany i wyciągnąć odpowiednie wnioski oraz ustawić reklamę tak, aby była bardziej skuteczna. Efekty przed pierwszą analizą i weryfikacją kampanii reklamowej w stosunku do dalszych działań po optymalizacji, mogą znacznie różnić się od siebie. Oznacza to, że do czasu zgromadzenia pewnych informacji o kampanii, nie powinno spodziewać się oszałamiających efektów – szczególnie w popularnych kategoriach tematycznych, gdzie konkurencja jest bardzo duża. Stałe efekty, na których możesz bazować osiągniesz po kilku miesiącach do roku czasu. Na fakt uzyskiwania pierwszych miarodajnych i stabilnych efektów kampanii Google Ads po około 3 miesiącach wpływa:
- brak wstecznych wyników kampanii reklamowej
- brak informacji porównawczej koniecznej do optymalizacji kampanii
- indywidualność rynku i konieczność optymalizacji na podstawie konkretnych danych
W czasie pierwszych trzech miesięcy funkcjonowania kampanii Google Ads analizuje się skuteczność i efektywność użytych słów kluczowych. Sprawdza się również wybór targetowania i różnych grup odbiorców oraz to, w którym momencie nasza reklama spotyka się z najlepszym przyjęciem. Analizuje się również formę i umiejscowienie reklam, które mogą być kluczowe dla poszczególnych reklamowanych produktów. Analizuje się wysokość stawek i optymalizuje budżet, dzięki czemu możemy uzyskać więcej wyświetleń, a co za tym idzie, lepsze efekty reklamy.
Porada: Jeśli zamierzasz reklamować się w Google Ads, warto przeznaczyć na to przynajmniej kilka miesięcy. Nawet najbardziej profesjonalna i doświadczona agencja marketingowa potrzebuje czasu na odpowiednie zoptymalizowanie kampanii. Najlepsze efekty uzyskasz po kilku miesiącach testowania, analizowania i optymalizacji kampanii. Warto być cierpliwym, gdyż przyszłe efektywne wykorzystywanie budżetu zrekompensuje nam z nawiązką nieco mniej spektakularne efekty w pierwszych tygodniach działania kampanii i pozwoli regularnie oraz ekonomicznie pozyskiwać klientów z Google.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak właściwie interpretować wyniki kampanii Google Ads koniecznie przeczytaj: Wyjaśnienie wskaźników i analiza działań kampanii Google Ads.
Co wpływa na szybkość uzyskiwania efektów kampanii reklamowej Google Ads?
Jeśli wiemy już, po jakim czasie możemy spodziewać się pierwszych efektów kampanii reklamowej Google Ads, warto również powiedzieć, co wpływa na ten czas. Z pewnością jest to konkurencja w danej kategorii tematycznej. Im jest ona większa tym trudniej o szybkie efekty. Na podobnej zasadzie działa wybór słów kluczowych, które im są bardziej popularne tym wolniej dostarczają efektów. Czynnikiem, który wpływa na czas uzyskiwania efektu, są też nakłady finansowe. Im jest ich więcej tym bardziej intensywnie możemy działać z reklamą Google Ads wdrażając różne rozwiązania i szybciej dochodząc do stabilnych efektów. Na szybkość uzyskiwania efektu wpływa też umiejętne zarządzanie kampanią, jakość produktów które reklamujemy, a także jakość strony na którą kierujemy ruch.
Skorzystaj z naszych usług
Jeśli chcesz reklamować się w Google Ads oraz uzyskać efekt możliwie jak najszybciej skontaktuj się z nami. Jesteśmy agencją, która posiada bardzo duże doświadczenie w realizacji kampanii Google Ads oraz wielu zadowolonych klientów i projektów zakończonych sukcesem. W naszych szeregach pracują również specjaliści monitorujący na bieżąco najnowsze trendy oraz regularnie podnoszący swoje kwalifikacje i wiedzę, którą następnie wykorzystują pomagając klientom. Do każdej kampanii podchodzimy w indywidualny sposób oraz zapewniamy wysoki standard współpracy. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!