Kampania reklamowa Google GDN (Google Display Network) jest jedną z popularniejszych form reklamy internetowej. Wiele osób nie wiedząc wszystkiego o kampanii reklam displayowych nie do końca zna też wszystkie korzyści takiego sposobu reklamowania się — a są one całkiem ciekawe.

W tym wpisie specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy i opisaliśmy wszystkie najważniejsze korzyści kampanii banerowej w Google, które przedstawiamy poniżej. Prezentujemy też krótką definicję GDN. Przeczytaj ten wpis i dowiedz się dlaczego warto korzystać z globalnej displayowej sieci reklam w Google.

Czym jest GDN (Google Display Network)?

Google Display Network to globalna sieć reklamowa umożliwiająca emitowanie reklam displayowych czyli banerowych. Są to zarówno banery graficzne, tekstowe jak i video. W skład GDN wchodzą serwisy internetowe będące partnerami Google jak i serwis YouTube. Google Display Network jest drugim, tuż obok płatnych wyników wyszukiwania, najczęściej wybieranym sposobem promowanie się w Google. Posiada on sporo zalet i daje wiele możliwości, które przedstawiamy poniżej. GDN nazywany jest także kampanią banerową z uwagi na formę. Od technicznej strony kampanię uruchamia się w systemie reklamowym Google Ads, a zadanie to możemy zlecić agencji marketingowej.

Dzięki GDN dokładnie zaprezentujesz swoją ofertę

Pierwszą zaletą którą otrzymamy, wybierając reklamowanie się w Google Display Network, jest duży wybór form reklamy. W wielu miejscach w sieci możemy wyświetlać banery o różnych rozmiarach i o różnym sposobie działania. Będą to banery głównie graficzne i wideo oraz nieco rzadziej tekstowe. Dzięki tym trzem formom reklamy możemy dokładnie zaprezentować nasz produkt, podkreślając wszystkie jego najmocniejsze strony. Często przy innych typach reklamy nie jest to do końca możliwe. Jeśli zatem chcesz w pełni wykorzystać potencjał reklamowy, warto stawiać właśnie na GDN. Bardzo często o decyzji zakupowej klientów decydują niuanse. Ukazanie zaś produktu graficznego np. koszulki czy kubka na grafice będzie dużo skuteczniejsze niż opisywanie ich testowo. Z kolei zaprezentowanie produktu funkcjonalnego takiego jak np. rower będzie najlepsze poprzez materiał wideo. Dobór formy reklamy w sieci jest bardzo ważnym czynnikiem, który decyduje o skuteczności promocji, a Google Display Network daje taką możliwość.

Targetowanie reklamy

Kampanie GDN dają nam również możliwość targetowania przekazu reklamowego. Jest to określanie na podstawie wielu parametrów cech odbiorców, które muszą posiadać, aby zobaczyć naszą reklamę. Dzięki targetowaniu możemy zatem świadomie określać jacy odbiorcy zobaczą nasz baner. Poprzez możliwość targetowania docierać będziemy do grupy osób zainteresowanych daną tematyką, a przez to będziemy mogli liczyć na dużą skuteczność kampanii reklamowej. Targetowanie to też efektywne wydawanie budżetu reklamowego. Z pewnością reklamując się w sieci, nie raz przeliczasz opłacalność reklamy i zyski, jakie generuje jedna wydana złotówka. Przy targetowaniu wartości te są możliwe jak najwyższe z uwagi na prezentowanie reklamy odpowiednim osobom. Oprócz wymiernych plusów targetowania prezentując nasz przekaz reklamowy odpowiednim osobom, budujemy też pozytywny oraz profesjonalny wizerunek. Osoby widzące reklamę zgodną z ich zainteresowaniami czy innymi parametrami np. lokalizacją – z założenia odbiorą reklamę pozytywnie. Zainteresują się naszą marką, a nie będą uważali reklamy za spam jak ma to miejsce przy reklamie nietargetowanej — często nietrafionej i nieinteresującej dla odbiorców. Zaletami targetowania reklamy w Google Display Network są zatem:

  • skuteczność
  • efektywność wydawania budżetu reklamowego
  • budowanie pozytywnego wizerunku marki
  • pośredni szybszy rozwój marki

Przeczytaj koniecznie!: Jak określić grupę docelową? 4 pytania, które należy sobie zadać przed emisją płatnej promocji w sieci!

Szeroki zasięg

Kampania Google Display Network to przede wszystkim szeroki zasięg reklamy. Miliony stron i miliardy użytkowników, którzy odwiedzają te miejsca sprawiają, że ze swoim przekazem reklamowym, możesz dotrzeć praktycznie w każde miejsce na świecie i zaprezentować swoją ofertę bardzo dużej ilości osób. Jest to szczególnie ważny plus przy celu reklamowym, jakim jest zwiększenie zasięgu i świadomości marki oraz gdy działamy globalnie lub nie chcemy wielokrotnie wyświetlać reklam tym samym osobom, a przeznaczamy na reklamę duże środki. Szeroki zasięg to możliwość dotarcia do różnorodnych grup odbiorców niezależnie od ich parametrów.

Reklamy w takiej formie to nie tylko możliwości lokalne a globalne na dotarcie do bardzo dużej liczby odbiorców, ale też i dotarcia do dużej grupy odbiorców przy niszowej promocji w mało popularnej kategorii. Duża liczba odbiorców GDN to zatem plus w postaci sporych grup przy wąskim targetowaniu. Jest to często uciążliwy problem gdy ograniczona grupa uniemożliwia nam skuteczne reklamowanie się, gdyż wszyscy potencjalni klienci zobaczyli już naszą reklamę. Google Display Network jest jednym z największych rynków reklamowych, gdzie znajdziemy bardzo wielu potencjalnych klientów.

Możliwość remarketingu

Kampania Google Display Network to również możliwość przeprowadzania kampanii remarketingowej. Jest to wyświetlanie reklam osobom, które były już na naszej stronie internetowej i zachowywały się w określony sposób np. ją odwiedziły lub przeglądały konkretne części serwisu. Reklama wtórna jest niezwykle skuteczna, gdyż jest wyświetlana osobom, które znają już naszą markę, a więc z jakiegoś powodu ją odszukały i zapoznały się z jej ofertą. Znacznie łatwiej jest też domknąć sprzedaż aniżeli wygenerować ją na nowych odbiorcach. Remarketing sam w sobie posiada wiele zalet, a w połączeniu z atrakcyjną formą reklamy, skutecznie przyciąga wzrok i ponownie zaprasza do zakupów! Dzięki temu zminimalizujesz ilość porzuconych koszyków w swoim sklepie lub powiadomisz o specjalnej ofercie ostatnio oglądanych produktów – tak, to działa! 🙂

Zmiany w kampaniach GDN w 2024 roku – koniecznie przeczytaj!

W 2024 roku kampanie Google Display Network (GDN) przeszły znaczące zmiany, wprowadzając bardziej zaawansowane możliwości targetowania i personalizacji reklam. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i machine learning, GDN może teraz precyzyjniej analizować dane użytkowników, co pozwala na bardziej efektywne docieranie do odpowiednich grup docelowych. Nowe algorytmy umożliwiają lepsze przewidywanie zachowań konsumentów, co zwiększa skuteczność kampanii i optymalizuje wydatki reklamowe.

Google wprowadziło nowe formaty reklam, które są bardziej interaktywne i angażujące, co pomaga przyciągnąć uwagę użytkowników i zwiększa współczynnik konwersji. Kampanie GDN teraz integrują się również lepiej z innymi kanałami marketingowymi, takimi jak YouTube i Google Search, co pozwala na spójniejsze i bardziej zintegrowane strategie reklamowe. Te ulepszenia sprawiają, że kampanie w Google Display Network są jeszcze bardziej wszechstronne i skuteczne, dostosowując się do dynamicznie zmieniającego się rynku i oczekiwań konsumentów.

 

Chcesz reklamować się poprzez GDN? Skorzystaj z naszej oferty!

Jeśli zainteresowały Cię korzyści, jakie daje promocja poprzez Google Display Network i chcesz reklamować się w ten sposób, skorzystaj z naszej oferty. Jesteśmy doświadczoną agencją, która posiada wielu specjalistów  — m.in. z zakresu reklamy displayowej. Do każdego zlecenia podchodzimy w indywidualny sposób oraz ustalamy najlepszą strategię reklamowania się w internecie. Przykładamy też szczególną uwagę do jakości współpracy, aby była ona zawsze na najwyższym poziomie. Wykorzystujemy wypracowane kompetencje i wiedzę, aby wspomagać naszych klientów  we wszystkich obszarach marketingu w sieci. Skontaktuj się z nami już dziś!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna