Wynik jakości reklamy w Google jest ważną metryką dla każdego, kto chce się reklamować w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. To miara tego, jak dobrze Twoje reklamy są wykonane, jak oceniają je użytkownicy i algorytm. Wynik jakości AdWords wpływa też na to, jak duży budżet będzie potrzebny na kampanię Google Ads. Co możesz zrobić, żeby poprawić wynik jakości?
Co to jest wynik jakości AdWords?
Jeśli prowadzisz samodzielnie działania marketingowe w wyszukiwarce Google, to z całą pewnością rzuciła Ci się w oczy metryka Wynik jakości. Ocena wyrażana w skali od 1 do 10 może być nieco enigmatyczna. O co w niej chodzi?
To czynnik, który jest obliczany dla każdej reklamy w Twojej kampanii Google Ads na podstawie trzech głównych czynników:
- CTR (czyli mówiąc inaczej, jak prawdopodobne jest to, że użytkownik kliknie Twoją reklamę)
- Landing page (czy użytkownik znajdzie na nim to, czego szuka, czy odbije się od Twojej strony docelowej)
- Trafność reklamy (czy pojawia się na odpowiednie słowa kluczowe, czy odpowiednio wybrano grupy docelowe)
Niestety, ale nie da się w oczywisty sposób określić, który z tych czynników jest najważniejszy. Natomiast pewne jest to, że jeśli Twoja reklama w AdWords osiąga słabe wyniki, to stoi za tym co najmniej 1 powód.
Jak sprawdzić wyniki jakości AdWords?
Aby sprawdzić wynik jakości AdWords, w pierwszej kolejności musisz zalogować się do swojego konta w Google Ads. Następnie trzeba znaleźć zakładkę słowa kluczowe. Po prawej stronie tabeli, w jej górnym rogu znajdziesz ikonę kolumny.
W wyświetlonym menu w sekcji Wynik jakości dodaj do tabeli: jakość strony docelowej, przewidywany CTR, wynik jakości i trafność reklamy. Tym prostym sposobem możesz sprawdzić, jakiej jakości są Twoje reklamy.
Dlaczego należy dbać o wynik jakości reklam w Google Ads?
Wynik jakości reklamy jest nie tylko reprezentacją tego, jak Twoją reklamę widzi Google, i użytkownicy.
Dbanie o wynik jakości, to dążenie do tego, aby reklama była jak najbardziej skuteczna. Chociażby CTR, który jest jednym z czynników wpływających na ocenę reklamy pokazuje, czy Twoje działania z zakresu marketingu przynoszą jakiekolwiek skutki.
Google zależy na tym, żeby użytkownicy otrzymywali treści jak najdokładniej dobrane do ich preferencji. Ta troska, to główny powód popularności wyszukiwarki. Z tego właśnie powodu wynik jakości jest też wykorzystywany w wybieraniu, która reklama pojawi się najwyżej w wynikach płatnych.
Jeśli kilka stron licytuje reklamę na dane słowo kluczowe, za tę samą cenę, to najczęściej wygra ta, która najlepiej radzi sobie z tym parametrem.
Dbanie o trafność reklamy i stworzenie odpowiedniego landing page gwarantują dobre wyniki jakości. Dodatkowo same bezpośrednio wpływają na to, jak skuteczną kampanię poprowadzisz i czy uda Ci się zdobyć nowych klientów.
Wybór odpowiednich słów kluczowych dla Twojej reklamy również pomoże, a nie jest to tak oczywiste, jak może się wydawać.
Jak poprawić wynik jakości swoich reklam i zdobyć nowych klientów?
Jeśli chcesz, aby Twoja kampania była skuteczna, konieczne jest zadbanie o wyniki jakości. Sposobów optymalizacji reklamy Google AdWords jest wiele i warto o nie zadbać w kompleksowy sposób.
1. Poprawienie trafności reklamy
Pozycja Twojej reklamy zależy w znacznym stopniu od tego, jak trafnie będzie kierowana. Wybór najbardziej oczywistych słów kluczowych nie zawsze jest dobry. Konieczne jest znalezienie fraz, które faktycznie w efekcie będą prowadzić do Twojego celu – konwersji.
Podstawowym sposobem optymalizacji tej części problemu jest korzystanie z płatnych narzędzi, które pomagają określić, jakie słowa będą najlepsze.
Trafność reklamy to też odpowiednio dobrane grupy docelowe dla Twojej reklamy. Warto w tym miejscu wspomnieć, że trafność reklamy w znacznym stopniu wpłynie też na CTR, innymi słowy optymalizując tę część Twojej reklamy, zaczynasz pracę nad drugą.
Jeśli odpowiednio przeprowadzisz te działania, to możesz spodziewać się znacznie efektywniejszego dysponowania budżetem reklamowym.
2. Wyższy CTR
Niestety, ale CTR dla Google AdWords nie da się kontrolować w tak bezpośredni sposób, jak formy landing page, czy trafności reklamy.
Nie ma jednej drogi prowadzącej do większej ilości kliknięć Twojej reklamy.
W pierwszej kolejności należy oczywiście zadbać o ich treść, a dla reklam banerowych i im podobnych, o grafikę. Użytkownik ma być prowokowany do kliknięcia. Tytuły muszą rzucać się w oczy i dokładnie odpowiadać temu, co jest na stronie, aby szybko z niej nie uciekł.
Warto też stosować wszelkiego rodzaju rozszerzenia treści reklamy: prezentacje oceny Twojej strony, czy drzewa linków, które doprowadzą użytkownika tam, gdzie potrzebuje. Innymi słowy, jeśli chcesz osiągnąć wysoki wynik jakości Google Ads, musisz dbać o to, aby reklama była chętnie klikana – w końcu to na tym zarabia Google i Ty.
3. Profesjonalna i trafna strona docelowa (landing page)
Pierwsze miejsce, w które trafia Twój potencjalny klient powinno być, jak najbardziej atrakcyjne i skłaniające do konwersji. To truizm, ale jest to kolejny ze sposobów optymalizacji Twojego wyniku jakości Google Ads.
Roboty wyszukiwarki sprawdzają, co znajduje się na Twojej stronie docelowej i czy pokrywa się to z treścią reklamy i którymś ze słów kluczowych, na które jest ona prezentowana.
Dobrze skonstruowany landing page, to najszybsza droga do konwersji. Jeśli użytkownik zawiedzie się i opuści Twoją stronę, wpłynie to negatywnie na wynik jakości, a od tego w dużej mierze zależy pozycja Twojej reklamy.
Jaki jest wniosek?
Wynik jakości faktycznie zależy od tego, jak dobrze wykonana jest Twoja reklama.
Z tego powodu najczęściej słabe wyniki całokształtu kampanii są z nią mocno skorelowane. Dbanie o treść reklamy, formę i całe doświadczenie użytkownika związane z Twoim materiałem reklamowym pozwoli na dobre wyniki.
Tworzenie reklam wysokiej jakości to zadanie, które wymaga dużej wiedzy, a często pracy więcej niż jednego specjalisty. Zlecenie wykonania tego zadania profesjonalnej agencji reklamowej, często pozwoli zaoszczędzić i osiągnąć lepsze wyniki.
Dobry wynik jakości to reklamy na wyższych pozycjach niższym kosztem. To też reklamy, które faktycznie ściągną do Ciebie nowych klientów.
Chcesz współpracować ze specjalistami, którzy faktycznie wiedzą, od czego zależy pozycja reklamy? Skontaktuj się z nami i już dziś wydaj mniej i zyskaj więcej!