Reklamy w Google Ads to jedna z najskuteczniejszych metod zwiększenia sprzedaży Twojego sklepu, czy zdobycia nowych odbiorców Twoich usług. Google daje wielkie pole do popisu w kwestii wyboru formy reklamy. To, która będzie najlepsza dla potrzeb Twojego biznesu zależy od bardzo wielu czynników. W tym artykule poznasz formy reklamy w Google Ads i dowiesz się, jak je wykorzystać.
Google Ads to stolica wszechstronności
Większość osób słysząc hasło Google Ads myśli przede wszystkim o kampaniach AdWords. Mowa oczywiście o reklamach, które znajdują się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. To jedna z najpopularniejszych form, ale z całą pewnością nie jest to jedyna możliwość. Google pozwala tworzyć reklamy, które będą docierać do Twojego klienta na wiele różnych sposobów i w wielu różnych formach.
Najprościej możemy podzielić reklamy dostępne dla kampanii Google Ads na dwie główne kategorie:
- Kampanie wizualne
- Kampanie tekstowe
W zależności od tego, jakie produkty, bądź usługi oferuje Twoja firma, bardziej opłacalnym może okazać się skupienie w większym stopniu na jednej z tych metod. Oczywiście najlepsze efekty zawsze daje łączenie wielu różnych rodzajów reklam i dywersyfikacja, ale budżet nie zawsze na to pozwala.
Wybierając sposób reklamy, należy kierować się tym, co może być najważniejsze dla Twojego klienta. Jeśli sprzedajesz ubrania, to w oczywisty sposób pierwsze miejsce zajmie strona wizualna. Z drugiej strony, jeśli posiadasz firmę usługową, ważniejsze będzie przekonanie klienta tekstem na temat skuteczności. Kampanie w wyszukiwarce praktycznie zawsze są dobrym sposobem, warto jednak pamiętać, że wiele słów kluczowych w AdWords ma bardzo wygórowane ceny.
Reklamy wizualne w Google Ads
Tym mianem możemy określić wszelkie reklamy, których kluczową częścią jest obraz. To przede wszystkim reklamy produktowe i banerowe. Wykorzystuje je większość firm sprzedających ubrania, bądź wykonujących usługi takie, jak budowa ogrodów, czy usługi wykończeniowe. Największą bronią tego typu reklam jest oczywiście to, że obraz z tekstem przyciąga uwagę zdecydowanie bardziej niż zwykły tekst.
Reklamy produktowe
Reklamy produktowe pojawiają się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania w Google i w zakładce zakupy. Są również częścią Google Display Network, czyli reklam, które wyświetlają się na stronach partnerów Google (stronach i aplikacjach, które udostępniają pewną część interfejsu na reklamy).
Główną częścią takiej reklamy jest zawsze zdjęcie sprzedawanego produktu wraz z jego ceną. To bardzo prosta reklama, która ma prowadzić wprost do zakupu. Najprawdopodobniej nie doprowadzi do znacznego zwiększenia świadomości Twojej marki, ale to nie zawsze jest celem, szczególnie w przypadku drobnych projektów drop shipping-owych.
Przygotowanie takiej reklamy wymaga ładnego, czystego zdjęcia produktu. Nawet jeśli Twoja firma nie jest rozpoznawalna, Twój produkt nie będzie wyglądać mniej wiarygodnie niż Twojej konkurencji.
Reklamy banerowe
Reklamy banerowe to bardzo dobra opcja, jeśli chcesz zacząć budować wizerunek swojej firmy. Przygotowanie odpowiedniej grafiki i tekstu na grafice jest oczywiście wyzwaniem, ale wartym podjęcia. Ten typ reklamy podobnie jak poprzedni, jest częścią Google Display Network. Będzie pojawiać się na wielu różnych stronach i nieść informacje o Twojej ofercie.
Dobrze wykonana reklama banerowa pozwoli pokazać, co oferuje Twój produkt i jaki jest klient Twojej firmy. Jeśli oferujesz usługi to śmiało dzięki banerowi można pokazać Twoje portfolio. Opcji są dziesiątki, potrzebna jest tylko kreatywność.
Warto przy tym pamiętać, że potrzeba wielu formatów jednej reklamy banerowej – okna w Google Display Network mają różne wymiary – trzeba być przygotowanym na różne konfiguracje. Na reklamy w poziomie i w pionie. Doskonałym sposobem jest również połączenie tego typu reklamy wraz z remarketingiem. Ciągłe wystawianie klienta na Twoją ofertę (szczególnie, jeśli wcześniej z niej skorzystał) jest niezwykle skuteczne.
Reklamy animowane
Reklama animowana w Google to kolejny ciekawy sposób przyciągnięcie do siebie klienta. Można śmiało ją uznać, za rozwinięcie idei reklamy banerowej, tylko tym razem można pokazać znacznie więcej niż jeden statyczny obraz. Dzięki reklamie animowanej możesz pokazać przekrój Twojej oferty i przekazać więcej informacji Twojemu klientowi.
W tym przypadku lepiej nie przesadzać z krzykliwością reklamy – nie chcesz sfrustrować potencjalnego klienta. Reklamy animowane również są częścią GDN i warto łączyć je z banerami i reklamami produktowymi.
Reklamy Video (reklamy na YouTube)
YouTube to kolejne miejsce, w którym może pojawić się Twoja reklama. Śmiało można stwierdzić, że to następca reklamy w telewizji, ale tym razem grupa docelowa może być o wiele konkretniejsza. Twoja reklama na YouTube może pokazać się dokładnie tam, gdzie ktoś prawdopodobnie szuka Twojego produktu albo potencjalnie go zainteresuje. Sprzedajesz akcesoria do ćwiczeń? Reklama video może pojawić się na filmie, gdzie prezentowane są te ćwiczenia.
YouTube jest oglądany głównie na urządzeniach mobilnych, gdzie korzystanie z AdBlocka jest ograniczone. YouTube Premium jest użytkowany jedynie przez około 0,5% wszystkich oglądających. Co to oznacza? Że Twoja reklama jest nieunikniona.
Warto w tym miejscu jednak wspomnieć, że realizacja reklamy na YouTube jest bardziej skomplikowana niż innych. Potrzebne jest więcej specjalistów i więcej pracy, więc sam koszt przygotowania reklamy może być wyższy.
Reklamy tekstowe
Reklamy tekstowe to druga kategoria reklam. Znajdą się w niej reklamy w skrzynkach Gmail, a także reklamy prezentowane bezpośrednio w wyszukiwarce. W tym przypadku walka o klienta odbywa się w nieco inny sposób. Nie wyglądem, a wartością, którą ma dać Twój produkt. Choć znaczna część tego typu reklam mówi o zaletach produktu, to nie zawsze jest to dobra droga do pozyskania klienta.
Reklama AdWords
Reklama w AdWords (czyli po prostu bezpośrednio w wyszukiwarce) to prawdopodobnie najskuteczniejsza z reklam dostępnych w arsenale Google. Jest też najtrudniejsza w realizacji. Schody zaczynają się już bezpośrednio przy jej konfiguracji – doborze słów kluczowych, grup docelowych i budżetu. Reklama słowa kluczowego wymaga wiedzy i narzędzi, bo w innym wypadku szybko może się okazać, że kliknięcia, za które płacimy nie przynoszą żadnych konwersji.
Dobrze skonfigurowana reklama w wyszukiwarce to nie wszystko. Liczy się jej treść. Choć oczywiste jest, że najważniejszym parametrem jest pozycja reklamy, to pominięcie jakości treści byłoby co najmniej niedopatrzeniem. Reklama musi zawierać wszystkie najważniejsze informacje. Trzeba się skupić na tym, co może się liczyć dla Twojego klienta. Hasła w stylu: „najlepsza jakość” lepiej całkowicie porzucić. W zamian za to lepiej zapewnić już na wstępie, że klient trafia dokładnie w miejsce, gdzie znajdzie to, czego potrzebuje.
Reklama w wyszukiwarce Google jest często bardzo droga, szczególnie na ogólne hasła kluczowe, z tego powodu najczęściej opłaci Ci się bardziej tworzyć reklamy odpowiadające na konkretniejsze zapytania. Posłużymy się tutaj najprostszym przykładem. Hasło „buty męskie zimowe” jest bardzo ogólne, a wiele osób się na nie reklamuje. Ponadto ciężko określić co powinno być w tej kategorii – buty wysokie, średnie, a może śniegowce? Zdecydowanie tańsze i efektywniejsze jest reklamowanie na konkretne hasła takie jak „męskie zimowe buty czarne wysokie”. W ten sposób szuka się w Google i tak szukają osoby zdecydowane na zakup.
Reklama Google Ads w Gmail
Reklama na Gmailu również może być bardzo skuteczna. Podobnie jak poprzedni typ, również możesz bardzo precyzyjnie wybierać klientów. Reklamy w skrzynce pocztowej Google działają najlepiej na osoby, które spędzają w nich stosunkowo dużo czasu – czyli przedsiębiorców. Tutaj znacznie łatwiej znajdziesz klienta B2B, niż B2C.
Ten typ reklamy oprócz tekstu wymaga oprawy graficznej, ale tekst gra tutaj większą rolę. Ważna jest to, żeby treść nie była przesadnie długa – nikt jej nie przeczyta. Z tego powodu stawiamy na konkretny, podobnie jak w landing page’u.
Opcji reklamy w Google Ads jest bardzo wiele i jest jeszcze więcej sposobów, żeby zrobić ją dobrze. Potrzebujesz skutecznej kampanii, która wykorzysta jej budżet do maksimum jego możliwości? Skorzystaj z pomocy MinisterstwaReklamy. Wiemy co zrobić, żeby sprzedawać więcej niż kiedykolwiek!