Performance Max to metoda prowadzenia kampanii internetowej zupełnie automatycznie, dzięki pomocy odpowiednich algorytmów Google. Jest to zastępstwo za jedno ze skuteczniejszych narzędzi wykorzystywanych w e-commerce, jakim było Smart Shopping. Od 2.11.2021, po przeprowadzeniu odpowiednich testów możemy korzystać z nowego rodzaju kampanii reklamowej, jaką jest Performance Max.

Co to dokładnie jest kampania Google Performance Max?

To rodzaj kampanii samo uczącej się, która za pomocą odpowiednich danych ustawia kampanie tak, aby przynosiła jak najlepsze efekty. W pełni automatyczna metoda pozwala jak najlepiej wykorzystać potencjał narzędzi Google. Jest to najbardziej kompleksowa forma reklamy jednocześnie w Google, Gmailu, Google Maps, jak i na kartach Discovery.

Są to więc wszystkie opcje reklamowe, jakie może nam zaoferować Google. Performance Max sam określa czy lepszym rozwiązaniem będzie dla nas promowanie swoich treści za pomocą banerów, tekstu albo logo. Jedyne co musimy zrobić to wpisać tylko określone dane i pozwalamy, aby Performance Max działał na korzyść naszej widoczności w internecie.

Jak stworzyć i ustawić kampanie Performance Max?

  1. Ustal cel kampanii. Pierwsze co musimy zrobić, aby skonfigurować Performance Max to ustalić cel naszej kampanii. Należy o tym przede wszystkim pamiętać, gdyż źle ustawiony cel sprawi, że nasza kampania będzie pobierała niepotrzebne dane. Możemy więc ustawić czy kampania będzie bardziej zorientowana na maksymalizacji liczby konwersji, czy też maksymalizacji wartości konwersji.
  2. Opcje ustawień. Pojawia się tu również opcja ustawienia docelowego kosztu za działanie, czy zwrot, jaki otrzymamy za daną reklamę.
  3. Określ czas trwania kampanii. W następnej kolejności należy określić czas trwania kampanii. Minimalnym okresem powinny być 4 tygodnie.
  4. Wybierz adres URL. Możemy wybrać, czy chcemy ustawić kampanię na dany określony adres URL, czy też pozwolimy działać sztucznej inteligencji, która za nas dokona tego wyboru.
  5. Dodaj zasoby. Przy implementowaniu danych w grupie zasobów możemy wgrać własny film lub pozwolić na automatyczne wygenerowanie go. Należy jednak pamiętać, że nie zawsze to, co stworzy sztuczna inteligencja, będzie odpowiadało naszym potrzebom.

Po skonfigurowaniu Performance Max, należy odczekać parę dni, aż kampania zacznie działać. O skuteczności naszej reklamy możemy się przekonać, włączając zakładkę przegląd. W szczegółach zasobów obserwujemy, które zasoby są bardziej skuteczne, a które mniej.

Daje nam to możliwość skonfigurowania naszej kampanii i zmienieni nieskutecznego zasobu tak, aby zaczął spełniać określone cele. W kolejnej zakładce o nazwie statystyki wyświetlają się nam dane, które pomogą nam określić, czy nasza kampania odnosi pozytywny skutek.

Nie możemy jednak ustawić tu preferowanego przez nas zakresu dat, istnieje tu tylko możliwość przeanalizowania danych względem tygodnia i miesiąca. W studium klientów mamy przedstawione słowa kluczowe, na które to ustawione są nasze reklamy.

Mimo że dane prezentowane przez Google podczas prowadzenia tej kampanii są oszczędne, to nie mniej jednak przedstawione są najważniejsze informacje, na które mamy wpływ i które możemy realnie zmienić. W reszcie przypadków musimy zdać się na algorytmy Google.

Dla kogo przeznaczona jest kampania Performance Max?

Przede wszystkim najbardziej przydatna kampania Performance Max będzie dla osób, które mają jasno określony cel odnośnie do reklamy, jak i konwersji. Osobom, które chcą mieć dostępne wszystkie kanały promocji w jednej kampanii. Skorzystają na tym również przedsiębiorcy, których celem będzie maksymalizacja wyników kampanii.

Jeżeli uważasz, że kampanie reklamowe Google typu Performance Max są dla Ciebie, proponujemy pomoc również w tym zakresie. Dzięki nam będziesz mógł w pełni korzystać z tej automatycznej formy kampanii reklamowej w internecie i tym samym lepiej promować się w sieci.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka