Facebook Ads to potężne narzędzie używane przez coraz więcej firm. To dzięki niemu marki skutecznie sprzedają, pozyskują kontakty, angażują użytkowników i komunikują się z nimi.
Jeśli chcesz wykorzystać potencjał największego medium społecznościowego w swoim biznesie, najpierw poznaj jakie są jego możliwości!
Oczywiście to „temat rzeka”, dlatego na początek przede wszystkim uwagę należy skupić na możliwościach reklamowych całego serwisu. Jak powszechnie wiadomo, Facebook Ads to reklama nie tylko na Facebooku. System reklamowy umożliwia wyświetlanie reklam również w witrynach partnerskich dzięki Audience Network, a także w Messengerze oraz na Instagramie.
Dobierz cel reklamy na facebooku do swoich oczekiwań!
- Pozyskiwanie kontaktów umożliwia zebranie informacji kontaktowych od osób zainteresowanych Twoją firmą.
- Wybierając za cel Rozpoznawalność marki możesz dotrzeć do osób, które zwrócą uwagę na Twoją reklamę i zwiększą znajomość marki.
- Przy wyborze celu Ruch skierujesz więcej osób do miejsca docelowego na Facebooku lub poza nim, takiego jak witryna internetowa, aplikacja lub konwersacja w Messengerze.
- Zasięg to cel reklamowy dzięki któremu Twoja reklama wyświetli się maksymalnej liczbie osób.
- Jeśli zależy Ci na ilości like’ów, komentarzy, polubień strony czy reakcji na dane wydarzenie głównym celem kampanii będzie Aktywność.
- Wybierając cel Wyświetlenia filmu Facebook zachęca użytkowników do obejrzenia Twojego materiału video.
- Wiadomości to cel dzięki któremu możesz skłonić więcej osób do wysłania wiadomości Twojej firmie w Messengerze.
- Chcąc zachęcić odbiorców do podejmowania pożądanych działań w witrynie, aplikacji czy Messengerze, np. zakupu, warto wybrać Konwersje jako główny cel Twojej reklamy.
- Sprzedaż z katalogu to rodzaj dynamicznych reklam produktowych, służący do sprzedaży produktów z Twojego sklepu internetowego
- Jeśli chcesz zachęcić użytkowników, będących w pobliżu Twojej firmy do odwiedzin, wybierz cel Wizyty w firmie.
Reklamy na Facebook’u mogą przybierać różne formy, wzbogacone ciekawą grafiką czy materiałem wideo przyciągają odbiorcę. Zachęcają do lepszego poznania marki i jej oferty.
Warto zadbać o to, by Twoja marka była znana i pozytywnie kojarzona
Wybór celu marketingowego kampanii jest pierwszym i jednym z ważniejszych etapów tworzenia skutecznej reklamy. Następny etap obejmuje wybór odpowiedniej grupy odbiorców, umiejscowienia reklamy, budżetu i harmonogramu kampanii. Najprzyjemniejszą częścią jest zaprojektowanie kreacji reklamy, czyli wybór odpowiedniego formatu, materiału oraz nietuzinkowej treści. Oczywiście reklamą mogą być powstałe wcześniej posty, pokaz slajdów, kanwa czy karuzela produktów z Twojego sklepu internetowego – do wyboru do koloru!
Jeśli Facebook Ads to dla Ciebie czarna magia, a układanie strategii reklamowej i lejków sprzedażowych na Facebook’u wolisz pozostawić specjalistom, śmiało zgłoś się do nas!
Pomożemy – bo jak nie my, to kto? 😉