Jeśli prowadzisz sklep w modelu dropshipping, prawdopodobnie wiesz, jak ciężko jest się wyróżnić. Do tych samych, bądź bardzo podobnych produktów dostęp ma Twoja konkurencja. Jak się wypromować, sprowadzić ruch do sklepu i rozwinąć się pokonując konkurencję? To wszystko w tym artykule.
Jeżeli brakuje Ci czasu na marketing i chcesz przekazać to zadanie specjalistom, od razu zadzwoń do naszego Doradcy Klienta!
Wyróżniające się produkty są kwestią względną
To pierwsza rzecz, która trzeba zrozumieć, żeby osiągnąć poważny sukces w branży dropshippingu. Nawet, jeśli sprzedajesz to, co inni, nie oznacza, że Twoje produkty się nie wyróżniają.
Tak, być może 3 inne sklepy sprzedają ten sam młynek do kawy co Ty, ale to od Ciebie zależy, jak go zaprezentujesz. To, co widzi odbiorca Twojego sklepu, to nie to samo co produkt, który dostanie w rzeczywistości.
Twoją największą bronią jest wykorzystanie tego, że sklep internetowy pozwala Ci narzucić pewną perspektywę patrzenia na produkt. Możesz go zupełnie odmienić, nie zmieniając tak naprawdę nic.
Ta „zmiana” odbywa się na trzech płaszczyznach, które możesz bardzo skutecznie i łatwo wykorzystywać. Spieszę z wyjaśnieniami.
Opis produktu inny niż wszystkie
Opis produktu jest jednym z głównych punktów, na które zwraca uwagę Twój potencjalny klient. To miejsce, w którym możesz całkowicie zmienić jego perspektywę na temat danego przedmiotu.
Przede wszystkim może skierować ten opis tak, aby docierał do Twojego modelowego odbiorcy. Taki opis produktu może nawet zwiększyć jego wartość. To perspektywa jest najważniejsza.
Ważne jest też, żeby zachować pewien standardowy schemat w opisach produktów. Dobrze sprawdza się tworzenie dwóch opisów, głównego krótszego z najważniejszymi cechami produktu i podstawowymi zachętami i drugiego, dłuższego, nieco niżej na stronie produktu, którego zadaniem będzie przekonać niezdecydowanych.
Bardzo ważne jest też to, żeby nie kopiować pod żadnym pozorem opisów producenta na swoją stronę. To bardzo poważna pokusa, szczególnie jeśli Twój sklep liczy kilkaset produktów, ale nie warto się jej poddawać pod żadnym pozorem.
Nie chodzi tylko o to, że nie wykorzystasz tego, że Twój produkt może się wyróżniać dzięki opisowi. Przede wszystkim zaszkodzisz pozycji swojego sklepu.
Jeśli Twoja konkurencja też ma opisy od producenta wspólnego produktu, Google odczyta cały proceder jako duplicate content. Czym to będzie skutkować? Pogorszeniem Twojej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Czyli dodatkowo: spadkiem sprzedaży i pogorszeniem się Twojej wiarygodności.
Własne zdjęcia produktu (albo chociaż trochę inne)
W dropshippingu stosunkowo często się zdarza, że części oferowanych produktów nigdy nie udało Ci się osobiście zobaczyć. W takim razie też nie było możliwości zrobić im indywidualnych zdjęć do Twojego sklepu internetowego.
Własne zdjęcia mają niestety spore znaczenie i są rzeczą, która pozwoli Ci znacznie się wyróżnić. Szczególnie, jeśli celujesz w bardziej niszową grupę odbiorców.
Własne zdjęcia pozwolą Ci pokazać produkty w określony sposób, pozwolą też na dopasowanie ich kolorystyki do reszty oprawy graficznej sklepu. Innymi słowy, pozwolą Ci zaprezentować produkt na nowo.
Pozwolą Ci się też wyróżnić. Kiedy ktoś szuka wcześniej wspomnianego młynka do kawy, to zwróci uwagę na miniaturki, które wyskakują w wynikach wyszukiwania.
Gdy zobaczy dokładnie trzy takie same zdjęcia (jedno będzie z Twojej strony), to o ile Twój wynik nie będzie na pierwszej pozycji, to użytkownik wyszukiwarki nawet nie zwróci uwagi na Twoją ofertę.
Jeśli więc nie jesteś rekinem wyszukiwarki Google, zadbaj o własne zdjęcia. Być może ktoś z hurtowni będzie skłonny je dla Ciebie wykonać? Nic nie stoi też na przeszkodzie, żebyś zamówił(a) do siebie, chociaż te najważniejsze produkty i przygotował(a) nowe, lepsze zdjęcia.
Całokształt Twojej strony internetowej
To trzecia płaszczyzna, która wpływa na odbiór produktu w sklepie dropshipping-owym. To jak, wygląda Twój sklep sprawia, że produkty są inaczej odbierane. Wyróżniająca się forma sklepu sprawi, że Twoje produkty też będą się wydawać wyjątkowe.
Użytkowanie najbardziej powtarzalnego rozwiązania (popularnych szablonów stron internetowych) sprawi, że Twój produkt będzie praktycznie niewidzialny. I nawet jeśli zakup zostanie dokonany w Twoim sklepie, to szansa na to, że uda Ci się zatrzymać u siebie jednorazowych odbiorców jest skrajnie mała.
Z tego powodu od samego początku warto postawić na wyjątkowy sklep internetowy, chociaż swoją formą. Warto stworzyć pewien wizerunek sklepu, który będzie charakterystyczny. Tak samo zachowanie pewnej stałej tematyki będzie korzystne w odbiorze.
Sklep z ubraniami i elektroniką niekoniecznie się sprawdzi, z tym chyba możemy się zgodzić wszyscy.
Twoje kanały sprzedaży
To kolejna kwestia, która ma duże znaczenie w przypadku sklepów dropshipping-owych. Żeby zdobyć klienta, musisz sprzedawać w wielu miejscach. Całe szczęścia są rozwiązania, które znacznie Ci ułatwią ten proces.
Odpowiednie wtyczki i usługi pozwalają połączyć Twój sklep internetowy z innymi platformami, takimi jak Amazon, Allegro, czy ze sklepem na Facebooku.
Wiele miejsc, w których może się pojawić Twoja oferta, znacznie zwiększa szansę na konwersje i zyski. Nie wolno jednak też zapomnieć o kanale sprzedaży, który pozwala osiągać najlepsze zyski w dropshipping-u.
O czym konkretniej mowa? Oczywiście o sprzedaży z reklam w Google i Facebook Ads
To właśnie reklama pozwoli Ci zwielokrotnić sprzedaż
Reklamy Google Ads i Facebook Ads są w zasadzie niezastąpione, kiedy mówimy o sprzedaży. Dlaczego? Bo docierają tam, gdzie mają szansę na konwersję.
Przy pomocy Google Ads pokażesz swoje produkty, dokładnie tym, którzy ich szukają. Oczywiście możemy mówić o ślepocie banerowej i tak dalej, jednak prawda jest taka, że kiedy dokonujemy zakupów zwykłych produktów, nie jesteśmy aż tak wybredni. Zależy nam na czasie i wygodzie.
Reklamy produktowe w Google pozwalają właśnie na to, na wygodne i szybkie dokonanie zakupów. Mówimy konkretnie o tej sekcji.
Odpowiednio skonfigurowana reklama w Google Ads pozwoli Ci dotrzeć dokładnie do tych klientów, którzy będą skłonni skorzystać z Twojej oferty.
Trzeba przy tym pamiętać, że inne sklepy typu dropshipping też stosują reklamy w Google Ads w celu zwiększenia sprzedaży. Z tego powodu konieczne jest podjęcie walki, która pozwoli Ci osiągnąć zadowalające wyniki.
Bez odpowiedniej wiedzy, jedyne co można zrobić w kampanii Google Ads to zwiększyć to, ile jesteś gotowy zapłacić za kliknięcie Twojej reklamy.
Jest to jednak mało efektywna taktyka na dłuższą metę. Dobrze skonfigurowana i zoptymalizowana reklama, z odpowiednimi wykluczeniami, zadbaniem o wynik jakości pozwoli Ci osiągnąć najlepsze efekty.
Stosowanie taktyk takich, jak Google Ads SKAG i znajdywanie najlepszych słów kluczowych do reklamy, pozwoli Ci wyciągnąć z budżetu tyle, ile się da.
Potrzebujesz specjalistów Google Ads, którzy pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż? Zadzwoń!
Druga opcja to reklamy na Facebook-u, które pozwolą Ci znajdywać klientów na nieco innej zasadzie. W tym przypadku to Ty wychodzisz ze swoją ofertą do użytkownika.
Dobrze działająca kampania Facebook Ads sprawia, że Twoje produkty pokazują się grupie odbiorców, która jest potencjalnie najbardziej zainteresowana Twoją ofertą.
Duża ilość informacji na temat użytkowników, którą dysponuje Facebook , pozwala na bardzo dokładny dobór odbiorców komunikatu marketingowego.
Implementacja Google Analytics dodatkowo pozwoli sprawdzić, jak użytkownicy już trafili na Twoją stronę i jakie produkty oglądali. Jeśli nie podjęli wtedy decyzji, reklamy Facebook i Google Ads mogą im przypomnieć o zakupie, z którego wcześniej zrezygnowali.
Facebook pozwoli Ci też dokonać pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem. Dobrze skonfigurowana maszyna składająca się z reklam na Facebook-u i w Google pozwoli Ci osiągnąć wprost niespotykane wzrosty zysków.
Podsumowanie
Jeśli prowadzisz sklep w modelu dropshipping, musisz zadbać przede wszystkim o dobrze wyglądający i działający sklep internetowy, jak również o to, żeby Twoja oferta była na tyle różna od konkurencji na tyle, ile to w ogóle możliwe.
Konieczne jest też zadbanie o dobrze działającą reklamę, która pozwoli Ci wznieść Twoje zyski na wyższy poziom. Warto przy tym pamiętać, że samodzielnie stworzona reklama skrajnie różni się od profesjonalnie skonfigurowanej reklamy, która została dodatkowo wpięta w większą machinę ściągająca klientów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu internetowym, zachęcamy do częstego odwiedzania naszego bloga. Jeśli potrzebujesz kogoś, kto stworzy lejki marketingowe, które zapewnią Ci wielu nowych klientów, skontaktuj się z naszym doradcą.