Creator Studio to narzędzie, które umożliwia zarządzanie kontami na Facebooku i Instagramie z poziomu przeglądarki. Jednocześnie stanowi jedną z najwygodniejszych platform do planowania i publikacji postów, relacji, a także video. To świetny sposób na usprawnienie prowadzenia swoich kanałów w social mediach, a także na udoskonalenie procesu pozyskiwania nowych odbiorców, którzy z czasem mogą stać się Twoimi klientami. Poniżej prezentujemy zwięzłe ABC dla każdego, kto chce skutecznie i sprawnie prowadzić działalność na social mediach należących do Facebooka.
Witaj w Creator Studio
Aby uzyskać dostęp do wspomnianego narzędzia, wystarczy wystarczy w głównym widoku Facebooka na komputerze odnaleźć opcję „Creator Studio” w menu po lewej stronie ekranu. Możesz także bezpośrednio wprowadzić do wyszukiwarki adres: facebook.com/creatorstudio.
Jeśli jesteśmy już zalogowani w Creator Studio, wystarczy kliknąć w lewym górnym rogu przycisk Utwórz nowy. Możemy w ten sposób opublikować między innymi post, relację, transmisję na żywo, czy film. Te same opcje znajdziemy klikając w pole Opublikuj coś.
Analogicznie w zakładce Instagrama klikając w przycisk Utwórz post w lewym górnym rogu, możemy dodać zwykły post lub opublikować dłuższe video (ponad 1 minuta) w IGTV. Wideo o długości do 1 minuty trafi do Aktualności razem ze zwykłymi zdjęciami i grafikami.
Relacje z przyciskiem CTA
Z poziomu Creator Studio możemy też tworzyć relacje na Facebooku wzbogacone o przycisk Call To Action. W ten sposób możesz łatwo kierować użytkowników na swoją witrynę, ułatwić im kontakt telefoniczny lub ustalenie Twojej lokalizacji. Przyciski, które możesz umieścić w swojej relacji na Facebooku to:
- Zobacz więcej
- Dowiedz się więcej
- Kup teraz
- Zarezerwuj teraz
- Zadzwoń teraz
- Jak dojechać
Co ciekawe, opcja publikowania relacji z przyciskiem zachęcającym do podjęcia działania jest dostępna na Facebooku dla wszystkich, ale na Instagramie panuje już w tym zakresie wymóg posiadania przynajmniej 10 000 obserwujących. To spora przeszkoda, szczególnie dla biznesów, które dopiero startują, ale także dla branż bardzo niszowych. Jeżeli specyfika Twojej firmy mieści się gdzieś w tych 2 obszarach, to zdecydowanie polecamy korzystanie z Creator Studio i skupienie się na facebook’owych relacjach. Jeżeli stworzysz zachęcającą grafikę, chwytliwe hasło i zaproponujesz wartościowe treści, to pozyskanie ruchu na Twoją witrynę będzie tylko kwestią jednego kliknięcia. Oczywiście w grę wchodzą także połączenia telefoniczne od klientów, a także wizyty w Twojej lokalizacji.
Jak sprawdzić statystyki i skuteczność postów
Jeśli chcemy sprawdzić skuteczność i statystyki naszych postów będąc zalogowanym w Creator Studio, należy z lewego menu wybrać Statystyki, a następnie Wyniki. Opcja ta dostarczy nam niestety mocno okrojony zestaw danych. To zasadniczy minus tego narzędzia. Mamy jednak dla Ciebie idealną alternatywę, jaką jest Facebook Business Suite, gdzie w zakładce posty i relacje dostajesz cały zestaw danych, jak na tacy! Zobaczysz listę wszystkich opublikowanych przez Ciebie postów, a obok każdego z nich wskaźniki dotyczące liczby odbiorców, aktywności dotyczącej posta, reakcji i komentarzy. Tutaj warto zaznaczyć, że aktywność nie oznacza tylko lajków i komentarzy. To wszelkie działania takie, jak kliknięcie w grafikę, a także rozwinięcie treści. Wracając do omawianego narzędzia, po zaznaczeniu wybranego posta możesz także sprawdzić, jaki zasięg organiczny oraz płatny miał dany materiał.
Planowanie postów
Dzięki narzędziu Creator Studio zyskujemy również możliwość zaplanowania postów. Po ich wstępnym stworzeniu przy przycisku Opublikuj należy wybrać strzałkę w dół, a następnie podać datę i godzinę publikacji. Wstępnie utworzony post możemy również zapisać jako wersję roboczą. Po zapisaniu w wersji roboczej posta możemy go w dalszym ciągu edytować. Zmiany w poście możemy wprowadzać również po tym, jak wleciał on już na nasz fanpage.
Przeczytaj także: Jak wygląda strona produktowa, która generuje sprzedaż?
Skorzystaj z naszych usług
Jeśli interesujesz się promowaniem w social mediach oraz zarządzaniem profilami społecznościowymi skontaktuj się z nami. Jesteśmy agencją, która posiada spore doświadczenie w tym zakresie, a także oferuje wiele innych rodzajów promocji internetowej np. pozycjonowanie, czy kampanie Google Ads. Do każdej współpracy podchodzimy w sposób indywidualny, a także posiadamy specjalistów, którzy regularnie podnoszą swoje kompetencje i stosują metody zgodne z najnowszymi trendami.