Współpraca z klientem zaczęła się tak naprawdę od podstaw. Stworzyliśmy stronę internetową, która ma charakter informacyjny, jest prosta w obsłudze i przede wszystkim przygotowaliśmy ją pod optymalizację dla wyszukiwarek, ponieważ to jeden z najważniejszych czynników rankingujących stronę w Google.
Nasza wspólna przygoda zaczęła się w 2021 roku i dalej zdobywamy wysokie miejsca, dzięki pozycjonowaniu i płatnych kampaniach w Google.
Głównym problemem tej branży jest duża konkurencja i wysokie ceny prowadzenia działań marketingu internetowego, dlatego wyzwaniem było odpowiednia konfiguracja kampanii płatnych oraz przygotowanie strategii mającą na celu wynieść domenę wysoko w wynikach wyszukiwania.
Cel, który sobie postawiliśmy to: pozyskiwanie klientów, budowanie świadomości i zaufania marki
Etap.1
Stronę tworzyliśmy z wykorzystaniem Quick cms, wybraliśmy ten system ze względu na swoją prostotę, bezpieczeństwo i wydajność, która po latach potrafi być na wysokim poziomie.
Dla strony przygotowaliśmy odpowiednią i prostą architekturę zakładek, która bez problemu ma poprowadzić użytkownika do pożądanej podstrony. Wykorzystaliśmy odpowiednie nagłówki od h1 do h6.
Wprowadziliśmy treści, które są przyjazne dla SEO i zawierają bogatą ilość słów kluczowych, jest to jeden z najważniejszych czynników rankingujących domenę. W międzyczasie przeprowadziliśmy analizę konkurencji po to, aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe, które mogliśmy wykorzystać do pisania treści na stronie. Przygotowaliśmy indywidualne grafikę wraz z logo, którą przygotowali nasi graficy.
Na zakończenie wprowadziliśmy kod śledzący aby móc mierzyć ruch i konwersję.
Etap.2
Regularne pozycjonowanie strony to klucz do sukcesu, niezależnie od branży. Strona zadebiutowała w lipcu i już w pierwszym miesiącu można było ujrzeć satysfakcjonujący wynik naszej pracy.
Wyniki z .01.07.2021 – 31.07.2021
Pomimo dobrego miesiąca nie można było spocząć na laurach i ciągle rozwijaliśmy stronę, która miała być prosta dla użytkowników i atrakcyjna dla wyszukiwarek.
Każdego miesiąca pisaliśmy i wprowadziliśmy przynajmniej jeden tematyczny artykuł oraz linkowanie na forach tematycznych i naszych zapleczach.
Pod koniec 2021 osiągnęliśmy największy sukces. Wprowadziliśmy 14 dodatkowych podstron z miastami portowymi UK. Linki miast umieściliśmy na stronie głównej i prowadziły na podstrony, gdzie rozwijaliśmy odpowiedni content. Te działanie przyniosło wielu użytkowników, którzy finalnie przekuli się w leady.
Etap 3.
Im więcej kanałów dotarcia do klienta tym lepiej, dlatego skupiliśmy działania również na płatnych kampaniach Google Ads. SEO i Google Ads zazębiają się ze sobą i pomagają w zdominowaniu wyszukiwarki.
Wykorzystaliśmy 3 rodzaje kampanii: Searchowa (kampania w sieci wyszukiwania), Display Network (reklama banerowa) i Remarketing (reklama powracająca).
Kampanie Google Ads search i display pełniły bardziej rolę wzbudzenia świadomości dla danej grupy odbiorców. Gdy pozyskaliśmy odpowiednią ilość użytkowników stworzyliśmy listę remarketingową, dzięki której mogliśmy wracać do użytkowników.
Etap 4.
Podstawą istnienia w sieci jest nie tylko strona internetowa ale również odpowiednio zoptymalizowana wizytówka Google. W wizytówce umieściliśmy podstawowe dane kontaktowe, dzięki temu klienci w prosty sposób mogą nawiązać kontakt z firmą i uzyskać informację o usługach. Dodatkowo po zweryfikowaniu umieszczony zostaje wpis w Mapach Google, dzięki temu klienci mogą w prosty sposób dostać się do agencji.
Podsumowanie
Nasza współpraca trwa już ponad rok i ciągle wykręcamy wysokie wyniki. Mamy swoje know – how w tej branży i wiem co robić aby użytkownicy trafiali na domenę. W przypadku pozycjonowania trzeba na nie poczekać, nie od razu Rzym zbudowano. Dlatego w międzyczasie warto skorzystać z kampanii Google Ads, która potrafi dowieść wyniki błyskawicznie.
Dobrze zoptymalizowana strona wraz z płatnymi kampaniami to klucz do sukcesu.