Reklamowanie własnej firmy w internecie wydaje się prostym sposobem na zwiększenie obrotów i szybkie budowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Wiele firm decyduje się na prowadzenie kampanii na własną rękę, co często okazuje się nieskuteczne. Reklamy w Google Ads prowadzone przez agencję posiadającą status Google Partner i jej specjalistów, pozwalają na efektywne wykorzystanie budżetu i wyprzedzenie konkurencji.
WYZWANIE: liczna konkurencja w podobnej lokalizacji, brak ruchu na stronie
Niedawno zgłosił się do nas klient, który świeżo założył stronę internetową dla swojej działalności w branży medycznej. Borykał się z poważnym problemem: na jego stronie praktycznie nie było żadnego ruchu. Brak ruchu, to brak konwersji, stąd niestety prowadzono stronę dla samego faktu jej prowadzenia. To stały scenariusz, sam początek działalności – strona nie jest jeszcze odpowiednio rozpoznawana przez Google, więc nie można spodziewać się dużego ruchu organicznego (czyli takiego, który nie pochodzi z reklamy). Dodatkowym problemem dla naszego klienta, był fakt, że w branży naszego klienta była już duża konkurencja.
Innymi słowy:
Po 1 – Na stronie klienta nie ma ruchu, który mógłby być potem wykorzystywany do generowania konwersji.
Po 2 – Bardzo duża konkurencja w branży sprawia, że jest mała naturalna szansa na to, że internauci sami trafią na stronę naszego klienta.
Po 3 – Specyficzna branża i specyficzne słowa kluczowe, grupa docelowa naszego klienta niekoniecznie wiedziała, jak nazywa się zabieg, który by im pomógł.
CEL: zwiększenie ruchu na stronie i zdobycie potencjalnych klientów
Kampanie Google Ads są bardzo skuteczne z jednego prostego powodu – szybko można ustalić grupę docelową, do której reklamy będą trafiać. Odpowiednia analiza pozwala określić, kto najprawdopodobniej zajrzałby na stronę i stał się jej klientem. Z tego powodu uznaliśmy za cel zwiększenie ruchu na stronie i zbudowanie pozycji, dzięki której nawet po zakończeniu kampanii reklamowej utrzyma się na niej ruch. Warto zaznaczyć, że taka kampania jest wstępnym popchnięciem samonapędzającego się mechanizmu.
ETAP I: poznanie grupy docelowej, ustalenie słów kluczowych dla kampanii i analiza konkurencji
Pierwszym etapem w realizacji jakiejkolwiek kampanii Google Ads jest zawsze zrozumienie grupy docelowej. Czasami zdarza się, że ktoś szuka rozwiązania problemu, ale nie wie, jakiego rozwiązania potrzebuje. Konieczne jest postawienie się w sytuacji odbiorcy – w końcu nie każdy internauta jest chirurgiem ani specjalistą dziedziny, z której pochodzi dana usługa.
Specyficzna dziedzina to najczęściej nieoczywiste słowa kluczowe, sama nazwa danej usługi albo produktu, często może w zasadzie nie pojawiać się w wyszukiwaniach, inaczej trzeba dojść do tego, że klient szuka właśnie danego rozwiązania.
Dobrą wskazówką było dla nas to, jak działa konkurencja. Pozwala to na wypatrzenie braków w ich metodzie reklamowej, co doprowadzi do znacznego wzrostu potencjału kampanii i efektywniejszego wykorzystania budżetu.
ETAP II: dobór budżetu na reklamę, wybór jej formy i przygotowanie grafik reklamowych
W Google Ads nie istnieje minimalny próg budżetu reklamowego, co sprawia, że często prowadzone na własną rękę kampanie są niedofinansowane. Dzięki naszemu doświadczeniu potrafimy oszacować kwotę, która może przynieść konkretne rezultaty.
Ważne jest również to, jaką formę przyjmie nasza reklama. W zależności od naszego celu i tego, co próbujemy sprzedać, dobieramy najskuteczniejszy rodzaj reklamy. W tym przypadku padło na kampanie banerowe i remarketingowe. Z tego powodu konieczne było przygotowanie grafik w 100% spełniających oczekiwania naszego klienta.
ETAP III: założenie konta Google Ads klienta, konfiguracja i uruchomienie kampanii, monitorowanie wyników i jej optymalizacja
Ostatnim krokiem zawsze jest implementacja wcześniej utworzonych założeń. Nie jest możliwe przewidzenie każdego niuansu, z tego powodu sam początek kampanii to ciągłe wprowadzanie modyfikacji tak, aby budżet został wykorzystany maksymalnie efektywnie.
Już od pierwszego dnia trwania kampanii widoczne są efekty, a ruch będzie stale rosnąć, aż do osiągnięcia pewnego pułapu – większości internautów potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.
Aby ograniczyć konieczne działania, które musi wykonać klient na własną rękę, sami tworzymy dla niego konto w Google Ads. Możemy też pracować na już utworzonym koncie. Klient otrzymuje zawsze do niego wgląd i może sprawdzać, jak radzi sobie jego kampania reklamowa Google Ads. Dzięki temu możemy zgodnie z preferencjami klienta modyfikować pewne aspekty naszych działań.
EFEKT: znaczny wzrost ruchu na stronie, budowa wizerunku marki, wzrost konwersji
Uruchomiliśmy kampanię reklamową naszego klienta. Przygotowanie kampanii wymagało dużej ilości reasearch’u. Specyficzna tematyka i duża grupa docelowa stanowiły wyzwanie same w sobie. Duża skrupulatność pozwoliła, aby kampania przynosiła skutki już w pierwszych dniach działania. Ilość odwiedzin wzrosła do ponad 50 dziennie.
Optymalizacja kampanii pozwoliła przekroczyć 100 odwiedzin dziennie i ten wynik utrzymuje się aż do teraz, czyli lipca tego samego roku. W przypadku tego konkretnego klienta uznaliśmy, że najskuteczniejszą metodą reklamy będą banery Google Ads. Klientowi zależało przede wszystkim na budowie wizerunku firmy, a to właśnie formy wizualne najbardziej zapadają w pamięć. Ponadto zastosowaliśmy także banery Google Ads remarketingowe. To bardziej skomplikowana metoda, opierająca się na prezentowaniu treści reklam osobom, które już wcześniej weszły w interakcje ze stroną Klienta lub z jego inną reklamą. Jest to swojego rodzaju powolne „przekonywanie” do skorzystania z usługi.
Kampania banerowa była na tyle skuteczna, że zdecydowaliśmy się przeznaczyć na nią nieco ponad połowę miesięcznego budżetu. Śmiało można uznać to za sukces. Warto też zaznaczyć, że ilość odwiedzin strony stale rośnie, bez zwiększenia budżetu. Może to oznaczać bardzo wiele:
- Kampania banerowa Google Ads posiada idealnie dobraną grupę docelową oraz format
- Częste odwiedziny strony doprowadziły do lepszego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania
- Zadowoleni Klienci sami zaczęli promować stronę wśród swojego grona
Taka tendencja powinna się stale utrzymywać, a każdy z efektów jeszcze bardziej kumulować.
Co wpływa na sukces kampanii Google Ads i dlaczego wyniki w ramach jednego budżetu są tak różne?
Odpowiedź jest całkiem prosta. Google Ads to przede wszystkim narzędzie, którego największą zaletą jest precyzja. W marketingu internetowym nie liczy się sama ilość osób, które trafią na Twoją witrynę. Liczy się liczba osób, która faktycznie zdecyduje się na skorzystanie z Twoich usług albo zakup Twoich produktów.
Bez odpowiednio dopracowanej grupy docelowej, dla której Twoja oferta będzie atrakcyjna możliwe jest przepalenie olbrzymich budżetów, nie odnosząc żadnych znaczących efektów. Nasi specjaliści z MinisterstwaReklamy wiedzą, jak konfigurować reklamy Google Ads tak, aby przyniosły maksymalny efekt za daną cenę. Przeprowadzenie research’u jest bardzo czasochłonne, ale tylko wtedy może przynieść efekt. To, czy osoba przygotowująca kampanie odrobiła tę pracę, da się zauważyć od razu.
Kolejnym krokiem jest oczywiście porównywanie kilku wariantów reklamy, stosując metodę A/B. Dzięki temu można ustalić, jaka grafika albo hasła są bardziej atrakcyjne dla Twoich klientów.
W ramach naszej współpracy możemy też wykluczyć pewne strony tak, aby Twoja oferta się na nich nie pojawiała, niezależnie od powodu, dla którego uważasz takie działanie za konieczne. Może to czasami przynieść pozytywne efekty, albo pozwoli uniknąć niekorzystnych skojarzeń wizerunkowych.
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz pokazywać swój biznes w sieci, czy może już prowadzisz stronę od wielu lat, postaw na kampanie reklamowe Google Ads z naszą pomocą! Mamy wiele dowodów na to, że kampanie Google Ads przyniosą wymierne efekty. Odnieś taki sukces, jak wielu naszych partnerów. Zwiększ ruch i konwersje na swojej stronie!