Rozpoczynamy nową serię publikacji, w ramach których zaprezentujemy nasze dotychczasowe realizacje. Pierwszą z nich będzie case study serwisu www.exclusivelashes.pl.
Wyzwanie: stara i niedopasowana technologia
Przedstawiciele firmy zgłosili się do nas z zadaniem zmiany silnika, na którym uruchomiony został ich sklep internetowy. Decyzja ta podyktowana była dwoma względami:
Po 1 – dotychczas stosowane rozwiązanie okazało się niewystarczające dla tak dynamicznie rozwijającej się firmy. Właściciele napotykali wiele problemów natury technicznej, które skutecznie blokowały, a w zasadzie uniemożliwiały dalszy wzrost.
Po 2 – „stary” silnik nie był też dopasowany do bieżących wymagań stawianych przez wyszukiwarkę, przez co istotnie ograniczał możliwości zarobkowe sklepu.
Cel: nowa i elastyczna platforma e-commerce
Decyzja mogła być tylko jedna – zmiana serwisu przy jednoczesnym zadbaniu o pełną optymalizację pod względem pozycjonowania.
Po długich rozmowach, nasz wybór padł na silnik Shopera (licencja SaaS). Po przygotowaniu całej infrastruktury oraz optymalizacji technicznej, a co za tym idzie – zmianie docelowych adresów URL – koniecznym okazało się dokonanie kilkuset przekierowań 301.
Domyślnie, Shoper posiada narzędzie do ich „ręcznego” konfigurowania. Jednak tak duża ilość (ponad 600 adresów), dodatkowo połączona z aż 3 wersjami językowymi serwisu (PL, ENG i DE), skutkowałaby wieloma godzinami pracy i nie obyłaby się bez błędów.
W związku z tym, zdecydowaliśmy się na użycie oprogramowania Postman, dzięki któremu proces ustawiania przekierowań został w połowie zautomatyzowany. To znacznie przyspieszyło prace na stronie, istotnie ograniczyło koszty po stronie marki Exclusivelashes, a co najważniejsze – pozwoliło na całkowite wyeliminowanie jakichkolwiek błędów.
Efekt: wzrost widoczności, ruchu na stronie i przychodów ze sprzedaży
Całość prac nad uruchomieniem serwisu w nowej odsłonie odbywała się w połowie października 2019 roku. Po wdrożeniu, strona utrzymała swoją widoczność w wyszukiwarce. To oznacza, że prace przebiegły zgodnie z planem ?.
Natomiast, pierwsze duże wzrosty były widoczne już w lutym 2020, czyli niespełna 4 miesiące od całkowitej zmiany silnika sklepu e-commerce.
Główną zasługą takiego wyniku była dobrze wybrana i skonfigurowana infrastruktura, a przede wszystkim profesjonalne przeprowadzona migracja – połączona z bieżącą kontrolą na każdym etapie wdrożenia.
Najlepiej, stan „przed” i „po” zaobserwujesz na poniższych wykresach: