Rozpoczynamy nową serię publikacji, w ramach których zaprezentujemy nasze dotychczasowe realizacje. Pierwszą z nich będzie case study serwisu www.exclusivelashes.pl.

Wyzwanie: stara i niedopasowana technologia

Przedstawiciele firmy zgłosili się do nas z zadaniem zmiany silnika, na którym uruchomiony został ich sklep internetowy. Decyzja ta podyktowana była dwoma względami:

Po 1 – dotychczas stosowane rozwiązanie okazało się niewystarczające dla tak dynamicznie rozwijającej się firmy. Właściciele napotykali wiele problemów natury technicznej, które skutecznie blokowały, a w zasadzie uniemożliwiały dalszy wzrost.

Po 2 – „stary” silnik nie był też dopasowany do bieżących wymagań stawianych przez wyszukiwarkę, przez co istotnie ograniczał możliwości zarobkowe sklepu.

Cel: nowa i elastyczna platforma e-commerce

Decyzja mogła być tylko jedna – zmiana serwisu przy jednoczesnym zadbaniu o pełną optymalizację pod względem pozycjonowania.

Po długich rozmowach, nasz wybór padł na silnik Shopera (licencja SaaS). Po przygotowaniu całej infrastruktury oraz optymalizacji technicznej, a co za tym idzie – zmianie docelowych adresów URL – koniecznym okazało się dokonanie kilkuset przekierowań 301.

Domyślnie, Shoper posiada narzędzie do ich „ręcznego” konfigurowania. Jednak tak duża ilość (ponad 600 adresów), dodatkowo połączona z aż 3 wersjami językowymi serwisu (PL, ENG i DE), skutkowałaby wieloma godzinami pracy i nie obyłaby się bez błędów.

W związku z tym, zdecydowaliśmy się na użycie oprogramowania Postman, dzięki któremu proces ustawiania przekierowań został w połowie zautomatyzowany. To znacznie przyspieszyło prace na stronie, istotnie ograniczyło koszty po stronie marki Exclusivelashes, a co najważniejsze – pozwoliło na całkowite wyeliminowanie jakichkolwiek błędów.

Case Study - Bezpieczna migracja e-commerce - porównanie starego i nowego sklepu

Efekt: wzrost widoczności, ruchu na stronie i przychodów ze sprzedaży

Całość prac nad uruchomieniem serwisu w nowej odsłonie odbywała się w połowie października 2019 roku. Po wdrożeniu, strona utrzymała swoją widoczność w wyszukiwarce. To oznacza, że prace przebiegły zgodnie z planem ?.

Natomiast, pierwsze duże wzrosty były widoczne już w lutym 2020, czyli niespełna 4 miesiące od całkowitej zmiany silnika sklepu e-commerce.

Główną zasługą takiego wyniku była dobrze wybrana i skonfigurowana infrastruktura, a przede wszystkim profesjonalne przeprowadzona migracja – połączona z bieżącą kontrolą na każdym etapie wdrożenia.

Najlepiej, stan „przed” i „po” zaobserwujesz na poniższych wykresach:

Case Study - Bezpieczna migracja e-commerce - Pozycje Google dla kluczowych fraz
Case Study - Bezpieczna migracja e-commerce - Wykres ruchu organicznego wg Google Analytics
Case Study - Bezpieczna migracja e-commerce - Wyszukiwania w Google Search Console

Chcesz, aby Twoja firma odniosła podobny sukces?

Skontaktuj się z nami, aby otrzymać pełne wsparcie w promocji Twojej marki w sieci.

WRÓĆ DO LISTY WSZYSTKICH CASE STUDY

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marcin Morcinek