Content pruning – czym jest i kiedy należy go stosować?
Wszystko co znajduje się na Twojej stronie ma ogromne znacznie na jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Specjalista od SEO prowadzi działania off-site, jak i on-site, aby pomóc Ci uzyskać pożądaną pozycję. Bardzo ważne są także treści, które się na niej znajdują. Co to jest content pruning i jak wpływa na pozycję Twojej strony? Czy należy monitorować treści i wprowadzać potrzebne zmiany? Jeśli chcesz uzyskać wysoką pozycję w SERP, to należy między innymi uaktualnić wpisy, które się tam znajdują lub je usunąć – częściowo lub całościowo.
Co to jest content pruning?
Content pruning to proces, który powinien być wykonany przez specjalistę. Polega on na przeanalizowaniu wszelkich treści dostepnych na stronie, a następnie ich usunięcie albo zmienienie. Content pruning można przetłumaczyć jako przycinanie treści. Jeśli myślimy o content pruning to mamy na myśli:
- usunięcie całego wpisy blogowego, który posiada nieaktualne informacje;
- połączenie kilku wpisów o podobnej tematyce (to działanie ma na celu eliminację możliwości wystąpienia kanibalizacji);
- podzielenie obszernych treści na kilka krótszych, które będą bardziej atrakcyjne dla użytkowników;
- aktualizację treści, które znajdują się na stronie (zmienienie słów kluczowych, uaktualnienie wpisu czy uzupełnienie informacji).
Wszystkie te działania mają sprawić, że treści będą atrakcyjne dla użytkowników. Content pruning ma również ogromne znacznie dla botów Google – jeśli po przeanalizowaniu jej stwierdzą, że treści, które się tam znajdują są wartościowe, dostarczają odpowiedniej informacji użytkownikowi, to może to sprawić, że strona zostanie umieszczona wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.
Algorytmy Google, które sprawdzają content stron
Google ciągle wprowadza nowa aktualizację, które mają na celu wyeliminowanie stron z niskim contentem. Chce, aby w sieci było można znaleźć wysokiej jakości teksty, które pomagają użytkownikom. Jeśli dana wysoko i zaczyna notować spadki, to jednym z powodów może być content, który jest słabej jakości, nie dostarcza potrzebnych informacji użytkownikom czy zawiera nieodpowiednio dobrane słowa kluczowe. Po przeprowadzeniu audytu SEO, specjalista będzie miał jasny obraz tego, czy jest tutaj winny marny content dostępny na stronie.
Jednym z najważniejszych algorytmów Google, który ma za zadanie sprawdzanie treści na stronie jest Panda. Ma on za zadanie prześledzić treści oraz określić czy są one przydatne dla użytkowników. Sprawdza również czy teksty na witrynie są unikalne i nie skopiowane z innej strony. Algorytm ten sprawdza również czy podane informacje są poprawne i nie wprowadzają w błąd czytelników. Panda potrafi również rozpozawać słabej jakości tekst, który został wygenerowany za pomocą sztucznej inteligencji. Nie bez znaczenia jest także ilość słów kluczowych. Google od dawna podaje, że nie warto przesadzać i nadmiernie używać ich w treściach. Mają one być czytelne dla użytkowników i tworzone przede wszystkim dla nich. Algorytm ten jest cały czas ulepszany i aktualizowany.
Innym ważnym algorytmem jest Pirat, który ma na celu znalezienie treści, które zostały skopiowane z innej strony. W tym wypadku zostały ukarane i nad są strony, których treść nie jest oryginalna i przekopiowana od innych. Jeśli podejrzewasz, że konkurencja korzysta z Twoich treści, to możesz zgłosić taką witrynę pod tym adresem. Google sprawdzi, czy zostały naruszone prawa autorskie, jeśli tak, to na taką stronę zostanie nałożona kara.
Jeśli prowadzisz swoją stronę internetową
Dbanie o treści się na niej znajdujące jest bardzo ważne. Odpowiednia długość, słowa kluczowe, które są wplecione w tekst w sposób naturalny oraz wysoka jakość to coś co przyczyni się do wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli potrzebujesz treści, które nie tylko będą spełniać wymogi związane z SEO, ale także takie, które będą zachęcać do zakupu Twoich produktów oraz usług, to dobrze trafiłeś! Copywriting marketingowy to jedna z naszych usług, którą możemy dla Ciebie zrealizować. Pomożemy Ci sprzedawać więcej oraz dostarczać rzetelnych, unikatowych i przydatnych treści dla użytkowników, którzy odwiedzą Twoją witrynę.