Masz stronę internetową, która ma duży ruch, jednak nikt nie kupuje oferowanych przez Ciebie produktów lub usług? Całkiem możliwe, że na Twojej stronie wystąpił content gap, czyli rozbieżność pomiędzy tym, co potencjalni Klienci szukają, wpisując w wyszukiwarkę, a tym, co znajdują na Twojej stronie. Wystąpienie content gap może prowadzić do spadku leadów sprzedażowych, co niekorzystnie wpłynie na Twoją firmę.
Luka w treści, która może Cię wiele kosztować
Content gap tłumaczony jest przez wielu jako luka bądź różnica w treści. Może poważnie szkodzić Twojej stronie internetowej. Wysoka ilość wejść oraz niska ilość sprzedanych produktów lub usług jest pierwszym sygnałem, że na Twojej stronie internetowej jest content gap. Nikt nie chce tracić Klientów, dlatego ważne jest dbanie o każdy aspekt witryny, również ten, który jest elementem pozycjonowania, czyli content wraz z odpowiednio dobranymi i zastosowanymi słowami kluczowymi.
Analiza content gap oraz optymalizacja pomogą zyskać nowych Klientów
Jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, to warto przyjrzeć się treścią na Twojej stronie. Fachowe dobranie słów kluczowych może mieć ogromne znaczenie. Specjaliści SEO lub copywriterzy, którzy znają zasady pozycjonowania, mogą pomóc Ci osiągnąć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, jak i wyeliminować content gap. Jeśli tworzyłeś sam stronę internetową, to warto powierzyć przeprowadzenie analizy content gap specjaliście, który sprawdzi, na jakie frazy powinna pozycjonować się strona oraz na jakie pozycjonuje się Twoje konkurencja. Bardzo ważne są treści na każdych podstronach, jak i na blogu, jeśli takiego prowadzisz.
Przydatne narzędzia do analizy content gap
Aby przeprowadzić analizę content gap, warto skorzystać z dostępnych na rynku narzędzi, część z nich jest bezpłatna, niestety większość wymaga opłacenia abonamentu. Przez specjalistów najchętniej wybierane są takie narzędzia jak:
- Senuto;
- Ahrefs;
- Surfer SEO;
- Google Analytics;
- Google Search Console.
Analiza content gap wykonana – co dalej?
Jeśli przeprowadziłeś już analizę content gap i znalazłeś słabej jakości treści, które nie dają wystarczająco dużo informacji użytkownikom oraz wiesz, że słowa kluczowe były nieodpowiednio dobrane, to należy wprowadzić potrzebne zmiany. Musisz ustalić, czy treści znajdujące się na stronie da się zmienić, dopisując odpowiednie słowa kluczowe, czy lepiej napisać cały content od początku. Tworząc teksty na strony czy sklepy internetowe, należy pamiętać nie tylko o zastosowaniu odpowiednio dobranych słów kluczowych, ale także o tym, aby treść wpisu była interesująca i zachęcająca do zakupów Twoich produktów czy usług. Ważne jest wykorzystanie języka korzyści.
Odpowiednio przeprowadzana analiza content gap może pozwolić Ci wyprzedzić konkurencję oraz zyskać nowych Klientów. Jeśli potrzebujesz pomocy, to napisz do nas. Przeprowadzamy analizy content gap, jak i również audyty strony i jej optymalizację. Stworzymy dla Ciebie treści zgodne z SEO, które sprawią, że znajdziesz się na wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, a Twoja konwersja znacznie wzrośnie.