Zerowy moment prawdy jest to stosunkowo nowe zjawisko, gdyż został on dodany do klasycznego modelu sprzedaży.

Klasyczny model sprzedaży

Składała się ona z takich elementów jak:

  • Bodziec: Komunikat, z którego klient dowiaduje się o danym produkcie lub usłudze. Pod jego wpływem klient nakłoniony przez reklamę udaje się do sklepu.
  • Pierwszy moment prawdy: Klient może samodzielnie ocenić, czy dany produkt odpowiada temu, co zostało przedstawione w reklamie. To wtedy następuje decyzja o zakupie.
  • Drugi moment prawdy: Klient ma możliwość zweryfikowania, czy produkt faktycznie spełnia wszystkie swoje funkcje. Gdy oczekiwania są niespełnione, klient prawdopodobnie nie poleci produktu innym.

Pojawienie się Zero Moment of Truth

Początek zerowego momentu prawdy możemy datować na 2011 rok, kiedy to jeden z szefów Google, Jim Lecinski, opublikował książkę o tytule Winning a zero moment of truth.

Zerowy moment prawdy został umiejscowiony między bodźcem a pierwszym momentem prawdy. Różnica polega na tym, że:

  • Moment weryfikacji może zostać dokonany za pomocą internetu.
  • W sieci klient może zasięgnąć informacji, opinii i komentarzy na temat produktu. Dokonuje więc oceny samodzielnie, bez konieczności udania się do sklepu.

Przez to właśnie zmienił się cały model zakupowy. Obecnie większość z nas ma dostęp do internetu i za jego pomocą może zamawiać rzeczy bezpośrednio do swojego domu.

Jak możesz wykorzystać ZMT w marketingu internetowym?

Metoda ta nie ogranicza się tylko i wyłącznie do proponowania produktów stacjonarnych, ale również usług internetowych. Możemy więc pokusić się o stworzenie odpowiedniej kampanii SEM, która będzie opisywała potrzebne parametry danej usługi.

Aby jeszcze lepiej dotrzeć do klientów, nie wolno pomijać siły pozycjonowania SEO, które może zwiększyć popularność marki i wpłynąć na jej pozytywny odbiór.

Aby jak najlepiej opracować strategię marketingową, tak by była dopasowana pod zerowy moment prawdy, przydatne okażą się narzędzia do analizy, które również są używane do dopasowywania stron pod pozycjonowanie SEO. Takimi narzędziami mogą być:

  • Google Ads Keyword Plannerplaner słów kluczowych od Google pozwala znaleźć i dopasować słowa i frazy kluczowe, które przydają się przy pozycjonowaniu. To z kolei może przełożyć się na większą skuteczność zerowego momentu prawdy;

  • Google Trendsza pomocą tego narzędzia możemy śledzić, które treści są obecnie popularne w internecie, co może być pomocne w przyciągnięciu potencjalnych odbiorców;
  • Google Analytics narzędzie najbardziej przydatne dla pozycjonerów. Możemy dzięki niemu, dowiedzieć się ilu użytkowników wchodzi na Twoją stronę oraz jakie produkty cieszą się największą popularnością;
  • Answer The Publicumożliwia wyszukanie odpowiednich fraz zarówno tych długich, jak i krótkich. Wyświetla też jakie zapytania w wyszukiwarce wpisywali inni użytkownicy;

  • Senutoto polska platforma analityczna, dzięki której możemy sprawdzić widoczność naszej strony, przeanalizować konkurencję oraz stworzyć bazę słów kluczowych.

Przydatne wskazówki do opracowania kampanii pod zero moment of truth

Chcąc jak najlepiej wykorzystać moc internetu w kontekście zerowego momentu prawdy, musimy dostosować nasze strategie do nowoczesnych realiów zakupowych. Oto kilka wskazówek, które pomogą w skutecznym wykorzystaniu tego momentu:

1. Komunikacja

  • Jeżeli klient nie chce się udać do sklepu bezpośrednio, musimy mu zapewnić alternatywne rozwiązania komunikacyjne.
  • Umożliwienie komunikacji za pomocą komunikatora, gdzie sprzedawcy mogą odpisywać bezpośrednio na pytania klienta.
  • Pozwala to na lepsze zrozumienie oczekiwań klienta oraz budowanie relacji.

2. Bądź na czasie

  • W branży reklamowej i marketingowej należy ciągle trzymać rękę na pulsie i śledzić nowinki.
  • Warto wejść w rolę klienta i zastanowić się, jakie frazy mógłby on użyć, aby trafić na naszą stronę.

3. Wykorzystaj media społecznościowe

  • Nasze działania nie muszą się ograniczać tylko do naszej strony internetowej.
  • Media społecznościowe są doskonałym narzędziem do budowania relacji z klientami i zwiększania widoczności marki.

4. Optymalizacja SEO

  • Publikowane przez nas treści muszą być dopasowane pod pozycjonowanie SEO, aby były lepiej wyszukiwane w wyszukiwarkach internetowych.
  • Optymalizacja naszych kanałów komunikacyjnych może znacznie zwiększyć naszą widoczność w sieci.

Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach klient ma do dyspozycji ogromne ilości informacji. Dlatego ważne jest, aby nasza marka była dla niego jak najbardziej widoczna i dostępna w kluczowych momentach jego ścieżki zakupowej.

Angażujące i spójne treści w promocji firmy

Wszystkie publikowane treści powinny być jak najbardziej angażujące i zróżnicowane. Kluczem jest jednak zachowanie spójności z misją i wizją firmy.

1. Komunikacja wizualna

  • Należy postawić na komunikację wizualną, w tym odpowiednie grafiki oraz materiały w postaci krótkich filmików.

2. Wykorzystaj siłę social mediów

  • Aktywne prowadzenie fanpage oraz regularne zamieszczanie zdjęć i interakcja z klientami to klucz do budowania zaufania i zwiększenia sprzedaży.

3. Dostosowanie do urządzeń mobilnych

  • W obecnych czasach większość osób przegląda internet za pomocą smartfonów czy tabletów. Dlatego ważne jest, aby nasze treści były responsywne i dostosowane do wyświetlania na różnych urządzeniach.

Skorzystaj z naszej pomocy

Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoja marka wygrała zerowy moment prawdy, nasza firma jest gotowa Ci w tym pomóc. Jesteśmy jednym z liderów w dziedzinie promocji online.

  • Kampanie w mediach społecznościowych: Skuteczne strategie promocyjne w social mediach.
  • Tworzenie stron: Profesjonalne strony internetowe dostosowane do potrzeb Twojej firmy.
  • Pozycjonowanie treści: Zwiększenie widoczności Twojej marki w wyszukiwarkach.

Nie musisz się martwić o aspekty techniczne czy marketingowe – oferujemy kompleksową obsługę w zakresie promocji online.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Bartosz Madej