Niewielkie zmiany w sklepie internetowym potrafią czasem zrobić dużo dobrego dla przychodu i zwiększenia współczynnika konwersji. Poniżej krótkie case study związane z naszym Klientem.
Zacznijmy od tego, czym jest współczynnik konwersji?
Współczynnik konwersji jest bardzo istotny w branży e-commerce. Pozwala on na oszacowanie skuteczności danej kampanii marketingowej oraz na obliczenie kosztów pozyskania klienta. Dzięki zbieraniu i analizie danych, dotyczących konwersji, możemy podejmować ważne decyzje dotyczące optymalizacji strony internetowej, co pozwala na zwiększenie efektywności realizowanego celu, np. poprawy wyników sprzedażowych.
Cel – przeprowadzenie optymalizacji, która ma zwiększyć konwersję
Cel konwersji jest kluczowym elementem strategii, który pozwala na stworzenie założeń i optymalizację strony lub sklepu internetowego. Określenie celów konwersji umożliwia precyzyjne skierowanie działań marketingowych do konkretnej grupy docelowej i pomaga w zamianie użytkowników w aktywnych klientów.
Cele konwersji mogą być różne i zależą od profilu działalności firmy. W przypadku sklepu internetowego głównym celem będzie zazwyczaj sfinalizowanie zakupu, natomiast dla stron internetowych – skorzystanie przez klienta z oferowanej usługi lub nawiązanie relacji z firmą (np. przez kontakt lub newsletter). Celem konwersji jest nie tylko jednorazowa wizyta, ale także przekształcenie użytkownika w stałego klienta. Dlatego istotne jest, aby użytkownik zapamiętał stronę, przebywał na niej jak najdłużej, skorzystał z oferowanej usługi oraz powracał, dokonując kolejnych transakcji.
Jaki mieliśmy cel dla naszego Klienta?
Pracowaliśmy na stronie klienta, gdzie koszyk pamiętał jeszcze stare czasy, gdy wszystko było tworzone w tabelkach w HTMLu. Dodatkowo potrzebował aktualizacji pod kątem responsywności – RWD (Responsive Web Design). Cała zawartość koszyka była przewijana w poziomie. Był to powód odrzuceń na telefonach.
Naszym celem był wzrost konwersji na urządzeniach mobilnych. Przez co zdecydowaliśmy się na wdrożenie nowszych technologii i zastąpienie tabel z HMTL innym rozwiązaniem – flexem i gridem. Dodatkowo odświeżyliśmy wygląd koszyka i był w całości wyświetlany w kolumnie.
Dzięki temu zabiegowi udało się nam podnieść współczynnik konwersji z 0,43% do 0,68%. Wynik to porównanie 20 dni przed wdrożeniem zmian z 20 dniami po zmianach.
Mogłoby się wydawać, że nie jest to wielki wzrost, ale dzięki temu przychody wzrosły o 63,87%
Reasumując, nawet drobne zmiany, które mają wpływ na poprawę odbioru strony przez użytkownika, mogą za sobą nieść duży wpływ na konwersję i zwiększenie przychodu.