Logo to niewątpliwie wizytówka każdej firmy. Dodatkowo stanowi podstawowy element identyfikacji wizualnej. Musi ono przyciągać uwagę i wywoływać pozytywne skojarzenia. Osoba, która go zobaczy, powinna od razu skojarzyć go z daną firmą.

Wykonanie logotypu może wydawać się łatwe, czy jednak jest tak na pewno? Czasami tworzone są one przez osoby, które nie mają odpowiedniej wiedzy i bez przemyślenia.

Czy takie logo ma pozytywny wpływ na firmę i pomaga budować silną i rozpoznawalną markę?

Dlaczego Twoja firma potrzebuje logo?

Logo jest niezwykle istotnym elementem identyfikacji wizualnej każdej firmy. Jego znaczenie wynika z kilku kluczowych powodów:

  1. Reprezentacja marki: Logo jest nie tylko obrazem, ale przede wszystkim symbolem, który reprezentuje Twoją firmę, jej wartości, misję i wizję. Poprzez swoje logo, firma przekazuje swoją osobowość i buduje swoją tożsamość.
  2. Rozpoznawalność: Logo pomaga klientom rozpoznać Twoją firmę wśród wielu innych. W świecie pełnym konkurencji, gdzie konsumenci mają do wyboru wiele produktów i usług, logo, które się wyróżnia, może przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta.
  3. Budowanie zaufania: Profesjonalnie zaprojektowane logo buduje zaufanie. Pokazuje, że Twoja firma jest poważna i solidna. Logo, które wygląda dobrze, tworzy pozytywne pierwsze wrażenie, które może przekonać klienta do wybrania Twojej firmy.
  4. Konsystencja w komunikacji: Logo jest częścią większej strategii marki, która obejmuje konsystentną komunikację wizualną we wszystkich mediach — od strony internetowej, przez materiały drukowane, aż po media społecznościowe. Konsystentne logo pomaga utrzymać spójność i profesjonalizm.

Zatem, logo to znacznie więcej niż tylko „ładny obrazek”. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy.

Z czego składa się logo?

Logo to zestaw elementów, który ma pozwolić na możliwość zaprezentowania danej firmy. Tworząc je, należy pamiętać o:

  • sygnecie,
  • logotypie
  • tagline, czyli haśle

Sygnet jest graficznym symbolem firmy, logotyp graficznie zapisaną nazwą, a hasło to dodatkowy tekst, który najczęściej przedstawia profil firmy lub przekazuje jej wartości.

Niektóre firmy decydują się na pełne logo, czyli łączy logotyp z sygnetem, choć zdarza się i takie, które wykorzystują tylko logotyp lub tylko sygnet.

Jak tworzy się logo?

Tworzenia loga jest procesem bardzo czasochłonnym. Pierwszym etapem zawsze powinno być określenie celów, które dana firma chce osiągnąć poprzez logo oraz przeprowadzenie analizy jej biznesowej wizji.

Nie bez znaczenia są także logotypy konkurencji czy branża, w której dana firma działa. Ważne, aby elementy tworzyły spójną jedność z jasnym przekazem. Pewnie więc zastanawiasz się – jak stworzyć dobre logo?

Trzy kolory kluczem do sukcesu

Większość specjalistów poleca ograniczenie się do trzech kolorów. Raczej powinno unikać się jaskrawych kolorów, jak i również ponurych. Przed przystąpieniem do tworzenia powinieneś poznać znaczenie poszczególnych kolorów. Odpowiednie ich dobranie sprawi, że będziesz na dobrej drodze do stworzenia loga, które przyczyni się do rozpoznawania Twojej marki.

Pismo – czytelne i przejrzyste

Ważne jest także to, aby unikać wykorzystywania więcej niż dwóch krojów pisma. W przypadku większej ilości będzie ono wyglądać mało profesjonalnie.

Ostre linie frontów zarezerwowane są raczej dla dynamicznych firm, miękkie zaś dla tych o bardziej delikatnym i kobiecym charakterze.

Rozmiar – stwórz logo wektorowe

Tworząc logo pamiętaj, że powinno ono dobrze wyglądać w każdej postaci – małe lub duże, kolorowe lub czarno białe. Jest to ważne, ponieważ będziesz go wykorzystywać do promocji swojej firmy na różnych nośnikach. Istotne jest, aby było można zastosować je na każdej z nich. Musi być również możliwość powiększenia go oraz pomniejszenia.

Najlepiej stworzyć logo w programie do obróbki wektorowej, dzięki czemu możliwa będzie zmiana skali ostatecznego projektu oraz dostosowanie go do różnych mediów.

Jeśli wykonasz swoje logo jako obraz rastrowy, to nie będziesz mógł go powiększyć do dowolnej skali bez utraty jakości. W tym wypadku niemożliwe będzie naniesienie go na różne powierzchnie czy wyhaftowanie na ubraniach.

Wykonując logo, zastanów się, co chcesz przez nie przekazać.

Decydując, jak powinno wyglądać logo, warto się zastanowić, co chcą widzieć Twoi klienci — niekoniecznie Ty, czy Twoi bliscy, bądź współpracownicy.

Dobre logo to podstawa każdej firmy

Jeśli logo zostanie przygotowane w profesjonalny sposób, to możesz zyskać rozpoznawalność swojej marki. Zawsze zastawów się co ma mówić o Twojej firmie. Powinno się ono zawsze pozytywnie kojarzyć, a dodatkowo zawierać element, który będzie jednoznacznie wskazywać na Twoją firmę.

Chcesz stworzyć logo, które będzie dopasowane do Twoich potrzeb, a dodatkowo sprawi, że Twoja marka będzie rozpoznawalna? Nie wiesz jednak, jak stworzyć dobre logo?

Dobrze trafiłeś! MinisterstwoReklamy.pl zatrudnia wspaniałych i kreatywnych grafików, którzy chętnie stworzą dla Ciebie projekt logotypu, który zapadnie na długo w pamięci Twoich Klientów. Napisz już dziś!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka