Przygotowanie do Świąt Bożego Narodzenia w e-commerce powinno rozpocząć się od stworzenia strategii marketingowej. Odpowiednio zaplanowane działania sprawią, że w tym okresie najprawdopodobniej Twoje zyski będą najwyższe w przeciągu całego roku. Świąteczne szaleństwo zakupów w końcu udziela się każdemu. W tym okresie większość osób pozwala sobie na więcej i mniejszą uwagę zwraca na koszty. Podejmij więc pewne kroki, aby i w Twoim sklepie znacznie zwiększyła się sprzedaż.

Nie zostawiaj pozycjonowania Twojego sklepu na ostatnią chwilę!

Jeśli kiedyś prowadziłeś działania związane z pozycjonowaniem, to na pewno wiesz, że wymagają one czasu. Na efekty należy poczekać, nie można spodziewać się, że Twój sklep nagle osiągnie wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli więc chcesz, aby znalazł się on na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google, to wszelkie działania powinieneś podjąć dużo wcześniej.

Zadbaj o poprawne działanie Twojego sklepu

Sprawdzałeś czy Twoja strona jest responsywna, czyli dostosowana do wszystkich urządzeń zarówno deskopowych, jak i mobilnych? Jeśli nie to najwyższa pora to zmienić. Coraz więcej osób, które szukają interesujących ich produktów czy usług wybierają w tym celu telefon. Dlatego tak ważne jest dostosowanie sklepu czy strony, do każdego urządzenia. Nie bez znaczenia jest także szybkość ładowania oraz poprawne wyświetlanie wszystkich jej elementów. Ważne, aby użytkownik wchodząc na Twoją stronę nie musiał za długo czekać na jej załadowanie, ponieważ może to skutkować tym, że opuści ją nawet nie przeglądając Twojej oferty.

Dobry hosting to podstawa

Bardzo ważne jest także wybranie odpowiedniego hostingu. Niektóre sklepy podczas świąt Bożego Narodzenia przeżywają prawdziwe oblężenie, co skutkuje przeciążeniem danej witryny i niepoprawnym jej działaniem. Nie pozwól, żebyś stracił Klientów przez taki problem i wybierz hosting, który będzie w stanie obsłużyć dużą ilość użytkowników.

Sklep przyjazny dla użytkowników

Nie zapomnij także o tym, aby korzystanie z Twojego sklepu było przyjazne dla użytkowników. Prezentów Bożonarodzeniowych szuka wiele osób w różnych wieku i z różnym poziomem zaawansowania w zakresie obsługi komputera. Zadbaj o to, aby każdy kto znajdzie się na Twojej stronie bez problemu przeszedł przez cały proces, od znalezienia interesującego go produktu poprzez wybranie sposobu wysyłki i zapłaty, aż po sfinalizowanie zakupów.

Zapewnij swoim Klientom wybór sposobu płatności oraz wysyłki

Każdy z nas ma swoje preferencje zarówno podczas zapłaty za dany towar, jak i sposób jego wysyłki. Wiele osób woli odebrać paczkę z paczkomatu, ponieważ to Klient decyduje, w której chwili go odbierze, a inni wolą dostawę pod drzwi. Zadbaj o to, aby Twój sklep oferował różne formy płatności oraz możliwości dostawy. W przypadku Świąt Bożego Narodzenia warto także zaznaczyć, do kiedy zamówienie musi zostać złożone, aby było zrealizowane jeszcze przed świętami.

Wybierz odpowiednie słowa kluczowe

Bardzo wiele osób nie wie jeszcze, co chce kupić jako prezent świąteczny. Część z użytkowników będzie szukała wymarzonego, jednak duża grupa osób będzie po prostu wpisywała frazy „co kupić dla 3 latka na prezent świąteczny” czy „Boże Narodzenie prezent do 30 zł”.

Sezonowe frazy google

Jest to cenna wskazówka dla Ciebie, musisz zaplanować działania zgodnie z prowadzoną przez Ciebie działalnością. Aby zwiększyć ruch na te zagadnienia, możesz stworzyć ciekawy wpis na bloga, który jest powiązany z Twoim sklepem lub poradnik, jaki prezent wybrać dla kogo. Pamiętaj oczywiście o zastosowaniu odpowiednich fraz kluczowych, na które będzie pozycjonowała się strona. Możesz dzięki temu znacznie zwiększyć ruch i konwersję na niej. Chwytliwe tematy, które mogą pomóc zwiększyć ruch na Twojej stronie to np. „Co kupić dla majsterkowicza do 100 zł?”, „Prezent Bożonarodzeniowy dla programisty – sprawdź nasze propozycje”.

Jeśli korzystasz z usług profesjonalnej agencji marketingowej, to na pewno zostanie przez nich wykonana szczegółową analizę, która wykaże, które słowa kluczowe dały najwięcej konwersji w poprzednich latach. Jest to dla Ciebie ważna informacja, która na pewno zostanie wykorzystana podczas tegorocznych świąt.

Nie zapomnij o mocy mediów społecznościowych

Jeśli posiadasz swoje konta w mediach społecznościowych, to wykorzystaj ich potencjał. Dodawaj ciekawe wpisy informujące o promocjach Świątecznych czy poradniki zakupowe, czyli np. co kupić dla dziewczyny? Co kupić dla męża? Jaki prezent na święta dla miłośnika sportów ekstremalnych? Wiele osób na pewno zwróci uwagę na takie wpisy i się nimi zainspiruje, a co za tym idzie, zakupi produkty lub usług w Twoim sklepie.

Nie zapominaj o profesjonalnej obsłudze Klienta

Przygotuj się, że w okresie przedświątecznym będziesz otrzymywał wiele telefonów i wiadomości z zapytanie o Twoje produkty i usług. Staraj się oczywiście w miarę możliwości odpowiadać na każde z nich. Musisz również mieć świadomość, że pytania Twoich potencjalnych klientów czasem będą dziwne lub będą oni pytać o coś, co dokładnie jest podane w opisie produktu czy usługi. Pamiętaj, aby nie tracić nerwów i do każdego pytania podchodzić bardzo poważnie i odpowiadać z najwyższą kulturą.

Płatne reklamy Google Ads oraz Facebook Ads ratunkiem w ostatniej chwili

Jeśli nie podjąłeś na czas żadnych działań promujących Twój sklep internetowy na Święta Bożego Narodzenia to z pomocą przychodzą płatne kampanie reklamowe Google Ads oraz Facebook Ads (obecnie Meta for Business). Plusem takiego działania jest to, że na efekty nie musimy długo czekać, jak w przypadku pozycjonowania. Jednak podczas tworzenia kampania reklamowych musimy pamiętać o odpowiednim dobraniu grupy odbiorców czy określeniu celów. Nieprawidłowe przeprowadzenie tych działań może spowodować tylko tyle, że stracimy pieniądze, które przeznaczymy na tę kampanię.

Potrzebna pomoc przy optymalizacji Twojego sklepu na Boże Narodzenie? Chciałbyś stworzyć kampanię reklamową, która odniesie sukces? Skontaktuj się z naszymi Doradcami Klienta, którzy dostosują wszelkie działania do Twojej branży, abyś odniósł jak największy sukces podczas tych świąt.

 

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka