Mechaniku zwiększ ilość swoich klientów!

Jesteś mechanikiem albo działasz w branży motoryzacyjnej?

Dowiedz się, co możesz zrobić dla swojej firmy, aby zwiększyć i utrzymać ilość klientów. Z roku na rok przybywa coraz więcej samochodów, co za tym idzie coraz więcej pracy z nimi związanej.

Będąc mechanikiem, pewnie myślisz, że nie masz się co martwić o ilość pracy. Nic bardziej mylnego! Wraz ze wzrostem samochodów, wzrasta też liczba warsztatów samochodowych.

Co więc zrobić, aby wyróżnić się z tłumu? Poniżej postaram się przedstawić Ci kilka cennych wskazówek.

Prowadzenie warsztatu samochodowego to dla Ciebie nie tylko praca, ale także pasja? Wykorzystaj to!

Jeżeli, kochasz to co robisz oraz masz dużą wiedzę na ten temat, to warto zastanowić się nad prowadzeniem bloga, na którym będziesz dodawać ciekawe wpisy związane z branżą motoryzacyjną.

Osoby szukające ciekawostek na ten temat chętnie odwiedzą Twojego bloga. Jeżeli już trafią na niego, to całkiem możliwe, że również ich zepsuty samochód trafi w Twoje ręce.

Możesz napisać o jakimś ciekawym wydarzeniu związanym z motoryzacją. Przeprowadzałeś renowację zabytkowego samochodu? Napisz o tym! Jest wiele osób, które ciekawi taki temat.

Jeżeli zobaczą, że znasz się na rzeczy, to chętniej oddadzą swój samochód do Twojego warsztatu. Jeżeli nie wiesz jak się zabrać za pisanie bloga, napisz do nas! Chętnie podpowiemy kilka ciekawych rozwiązań.

Klient odwiedził Twój salon – spraw, żeby do Ciebie wrócił

Klient odbiera swój samochód z Twojego warsztatu i co dalej? Co zrobić, żeby chętnie do nas wrócił?

Pierwszym i podstawowym parametrem do tego, żeby wrócił będzie dobrze wykonana praca. Jeżeli klient będzie zadowolony z usługi na pewno zapamięta Twój warsztat.

Jako mechanik pamiętaj, żeby zadzwonić i skonsultować wszelkie dodatkowe naprawy i koszty. Klienci nie lubi, gdy umawiali się na daną kwotę za naprawę po czym przyjeżdżają po swój samochód i okazuje się, że koszt jest dwa razy większy, bo podczas naprawy wyszły inne zepsute części.

Zawsze zadzwoń i poinformuj, co trzeba jeszcze wymienić i jaki będzie tego koszt.

A może jakiś drobny upominek reklamujący Twój warsztat?

Przy odbiorze samochodu przez klienta podaruj mu coś niewielkiego, może to być zapach do samochodu z Twoim logiem oraz danymi do firmy. Jest to niewielki koszt, a klient, któremu zepsuje się samochód pewnie od razu zadzwoni do Ciebie. A dlaczego tak się stanie?

Bo zapach, który mu podarowałeś będzie zawierał niezbędne informacje do kontaktu z Twoją firmą. A kto w nerwach, będzie szukał innego mechanika, jak ma jednego już pod ręką.

Jeżeli zapach będzie ciekawie zaprojektowany na pewno przyciągnie także wzrok osób podróżujących z Twoim klientem, którzy mogą być znajomymi z pracy, którym zepsuł się akurat samochód. Mały wydatek, a może przynieść ogromną korzyść.

Ulotki oraz wizytówki

Aby, klient trafił do Twojego warsztatu samochodowego, musi najpierw dowiedzieć się o jego istnieniu. Pierwszym krokiem jaki powinieneś zrobić to zaprojektowanie i wydrukowanie ulotek oraz wizytówek.

Warto, przy okazji zakupów w sklepie zapytać, czy nie możesz zostawić swojej ulotki. Warto także wybrać się do kilku firm, które zajmują się transportem i przedstawić swoją ofertę na nawiązanie dłuższej współpracy.

Strona internetowa i lokalne pozycjonowanie SEO –pierwszy krok do sukcesu

Osoby szukające mechanika, nie będą szukały go w mieście oddalonym o kilkanaście kilometrów, tylko w swojej najbliższej okolicy. Najprawdopodobniej nowego mechanika będą szukać w Internecie.

To w nim znajduje się ogromna baza firm, które zajmują się naprawą samochodów. W tym wypadku ważne jest żeby ta osoba znalazła właśnie Twój warsztat.

Jeżeli masz już swoją stronę, a klientów masz mało, warto przeprowadzić Audyt SEO. Nasi pracownicy sprawdzą dla Ciebie stronę pod kątem treści na niej zawartych, nagłówków czy zawartości słów kluczowych. Będzie to dla nas doskonała informacja, co należy poprawić, aby zwiększyć widoczność Twojego warsztatu w Internecie.

Audyt i co dalej?

Po przeprowadzeniu audytu możemy pomoc Ci zwiększyć ruch na Twojej stronie. Poprawimy jej wygląd, wprowadzimy więcej słów kluczowych, aby Twoja firma była na samym szczycie wyszukiwania.

Słowa kluczowe to nic innego jak frazy dzięki, którym Twoja firma zostanie odnaleziona w Internecie. Ludzie, najczęściej wpisują krótkie wyrażenia, szukając jakieś usługi czy przedmiotu.

Pozycjonowanie lokalne – idealne rozwiązanie dla Twojego biznesu

Jak już wspomniałam, osoba, która szuka mechanika, będzie szukać go w najbliższej okolicy. W tym wypadku bardzo ważne jest pozycjonowanie lokalne. Jeżeli prowadzisz swoja firmę w Krakowie, to po wpisaniu słów „mechanik Kraków”, Twoja strona powinna wyświetlić się jako jedne z pierwszych wyszukań. Dzięki naszej firmie będzie to możliwe.

Jeżeli firma znajduje się w jakieś dzielnicy ważne, żeby po wyszukaniu „mechanik Stare Miasto Kraków” również wyświetliła się Twoja firma.

Zadbamy o to, żeby Twoja strona i podstrony były nasycone słowami kluczowymi tak, aby firma była pierwsza na liście wyszukiwań. Dzięki odpowiedniemu wprowadzeniu słów kluczowych możesz cieszyć się z większej ilości osób odwiedzających Twoją stronę, a co za tym idzie większą ilością klientów.

Powyższe zdjęcie pokazuje, jak wiele razy była wyszukiwana fraza „Mechanik kraków”. Średnio słowa te były wyszukane 3.6 tys. na miesiąc, co oznacza, że tyle osób mogłoby być Twoimi potencjalnymi klientami.

Nasza firma, sprawdza jakie słowa kluczowe są najważniejsze dla miejsca prowadzenia Twojej firmy i wprowadza zmiany na stronie oraz wykonuje inne działania z nimi związane tak, aby jak najwięcej klientów trafiło właśnie do Ciebie.

Dlaczego warto zaufać naszej firmie? Zobacz jak wyglądała nasza kampania banerowa oraz jakie korzyści przyniosła dla naszego klienta

Do naszego biura zgłosił się klient, który chciał, aby jego przyszli klienci dowiedzieli się o jego istnieniu. Najpierw rozmowa, bo chcemy, żeby każda kampania była dopasowana do klienta indywidualnie.

Każdy oczekuje tego samego, czyli większej ilości klientów, jednak narzędzia, które mają pomoc, często są różne w zależności od miejsca czy specyfikacji branży.

Krok po kroku – czyli jak to robimy?

Najpierw ustalamy cele z naszym klientem. Badamy konkurencje oraz pozycję firmy klienta. Google jest jedną z najważniejszych wyszukiwarek w Polsce, dzięki czemu jest to doskonałe miejsce na wykonanie reklamy.

Kolejnym etapem naszych działań było stworzenie reklamy, która przyciągnie wzrok oraz zaciekawi. Dzięki kampaniom Google Display Network trafisz do globalnej sieci reklamowej.

Dzięki odpowiedniemu wybraniu grupy odbiorców Twoją reklamę zobaczą te osoby, które powinny ją zobaczyć. W tym przypadku nic nie jest przypadkowe.

Nasi pracownicy dobrali grupę odbiorców tak, aby zwiększyć ruch na stronie klienta. Ważne w tym wypadku było skierowanie baneru reklamowego do osób mieszkających w okolicy klienta.

Po tych działaniach przeszliśmy do wdrożenia działań marketingowych. Google Ads pozwala nam na ciągłe monitorowanie i analizowanie statystyk, dzięki czemu wiemy, jak nasza kampania przebiega.

Wizytówka Google

Prowadząc warsztat samochody, ważną rzeczą jest wizytówka Google. Jest to darmowe narzędzie dzięki, któremu możesz zwiększyć ilość swoich klientów. Odpowiednio wypełniona pomoże wielu osobom odnaleźć Twój warsztat w Internecie. Wizytówka Google jest bardzo łatwa w obsłudze.

Więcej o tym, jak ją założyć od samego początku możesz poczytać tutaj: Jak założyć wizytówkę Google? Pamiętaj, żeby zawsze aktualizować swoje dane. Jeżeli Twoja firma ma inny adres niż miejsce wykonywania usług, nie zapomnij, żeby zaznaczyć to w wizytówce Google. Jest to bardzo ważna informacja dla klientów. Dobrze wypełniona wizytówka może przyciągnąć wielu nowych klientów, ponieważ będzie wyświetlała się wysoko w wyszukiwaniach.

Twoja firma musi dążyć do tego, aby być na samym szczycie listy. Jeżeli nie masz czasu, bo wolisz pomóc kolejnej osobie, która jest w potrzebie bo jej samochód odmówił posłuszeństwa, a naprawa aut to Twoja pasja, pozwól nam pomóc Tobie! Posiadamy długoletnie doświadczenie, które wykorzystamy, żeby zwiększyć ruch na Twojej stronie. Możemy pomóc Ci stworzyć wizytówkę Google oraz prowadzić ją za Ciebie. Jeżeli jesteś zainteresowany, to zapraszam do kontaktu z naszymi pracownikami. Razem na pewno wybierzecie coś, co znacznie zwiększy liczbę Twoich klientów.

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Marta Sznapka