Wiele firm prowadzi obecnie kampanie reklamowe związane z ekologią. Dzięki ich stosowaniu można uzyskać pozytywne efekty, szczególnie jeśli odbiorcy Twoich produktów to młodzi ludzie z wielkich ośrodków miejskich. Jak stosować ekomarketing i na co uważać, aby nie popełnić faux pax, które przyniesie efekty odwrotne od zamierzonych?

Co to jest ekomarketing?

Ekomarketing to stosunkowo nowy trend, który z roku na rok staje się coraz bardziej skuteczny. Większa świadomość społeczna związana z potencjalnymi zmianami spowodowanymi działalnością człowieka sprawia, że wielu konsumentów chce poczuć, że temu przeciwdziałają. Oczywiście na realne działania takie jak korzystanie z alternatywnych środków transportu decyduje się niewielu.

Dzięki właściwemu brandingowi, działaniom eko oraz odpowiedniej komunikacji na przykład w kampaniach reklamowych Google, to Twoja firma może być źródłem ekologicznej satysfakcji Klienta. Twoje usługi mają tworzyć poczucie ekologiczności. Nie chodzi tutaj o oszustwo, skala działań nie musi być wcale przytłaczająca, a ilość środków reklamowych nie musi sięgać budżetu reklamowego międzynarodowej korporacji.

Ekomarketing to odpowiedni wizerunek firmy. Trzeba pokazać, że troszczysz się o środowisko. To odpowiednie posty na blogu, czy też całe kampanie marketingowe z tym związane, zazwyczaj w kontekście wydarzeń, takich jak szczyty ekologiczne, czy Dzień Ziemi. To zmiana opakowań Twoich produktów, oznaczenia i certyfikaty, czy nowe ekologiczne pojazdy.

Dla jakich firm jest ekomarketing?

Być może wydaje Ci się, że reklamowanie się swoją troską o środowisko to domena wielkich zagranicznych koncernów. Nie jest to jednak prawda. Małe firmy też mogą z sukcesem stosować te metody. Zmiana opakowań, czy odpowiednie treści na Twoją stronę nie wymagają znacznych nakładów finansowych. Trzeba przy tym pamiętać, że tworząc jakiekolwiek deklaracje związane z ekologią, muszą mieć pokrycie z rzeczywistością. Jeśli tak nie będzie, to bardzo szybko możesz stracić na tym, co miało przynieść pozytywny skutek.

Niezależnie od Twojej branży ekomarketing jest możliwy. Trzeba go umieścić w kontekście Twojej firmy. Jeśli prowadzisz firmę transportową i Twoje pojazdy spełniają najnowsze wymogi emisyjne zaznacz to, powiedz, że nie robi się u Ciebie szkodliwych dla środowiska kursów. Sprzedawaj produkty w papierowych opakowaniach podatnych na recykling. To proste działania, a odpowiednio wykorzystane przynoszą wymierne efekty.

Implementacja ekomarketingu i potencjalne wpadki

Wiele firm rzuca się bez zastanowienia na ekomarketing. Żeby zacząć trzeba mieć już odpowiednie zaplecze. Najpierw zastosuj realne metody związane z ekologią, potem się nimi afiszuj. Jeśli masz to już za sobą, możesz zabrać się za to na poważnie.

Przedstaw swoją firmę, jako troszczącą się o środowisko. Zwróć też uwagę na to, czy Twoich klientów w ogóle to interesuje. Warto też tworzyć eko-gadżety – torby bawełniane z Twoimi znakami rozpoznawczymi. Jeśli tworzysz eko-opakowania unikaj jakiegokolwiek plastiku, rujnuje to cały efekt.

Metoda przyniesie odpowiednie efekty, jeśli w każdych warunkach będziesz zaznaczać eko-przynależności.

Przeczytaj też: Czym się różni marketing B2B od B2C?

 

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna