Niedawno odbyło się wydarzenie Google Marketing Livestream 2021, które było doskonałą okazją do poznania nowych trendów i kierunku działań digital marketingu, który został wyznaczony w branży. Przedstawiono wiele interesujących wdrożeń na temat działań promocyjnych w sieci związanych z Google, którym zdecydowanie warto przyjrzeć się dokładniej. Co zatem nowego? Przegląd najważniejszych informacji z Google Marketing Livestream 2021 poniżej. Zapraszamy do lektury!

Kampanie Performance Max

W systemie reklamowym Google Ads zostanie dodane całkowicie nowy typ kampanii — Kampanie Performance Max. Jest to kampania maksymalizacji skuteczności. Nowość jest obecnie systematycznie udostępniana, w pełni zautomatyzowana i działa na wszystkich zasobach Google. Kampania Performance Max będzie polegała na dostarczeniu Google Ads tekstów reklamowych, grafik reklamowych i wideo, a następnie dostosowaniu i konfiguracji reklamy przez inteligentne systemy uczące się na różne kanały promocji. Celem nowego typu kampanii reklamowej jest zwiększenie skuteczności i pomoc w uzyskaniu nowych klientów we wszystkich kanałach reklamowych dla danego słowa kluczowego.

Telewizja w Planerze zasięgu

Jeszcze w tym roku w planerze zasięgu pojawi się opcja sprawdzania zasięgu i częstotliwości wyświetlania reklam emitowanych w telewizji, na YouTube, a także na stronach partnerów Google. Możliwość ta dotyczyć będzie reklam wideo. Obecnie działa już nawet w kilku państwach, a do końca roku będzie dostępna globalnie dla wszystkich krajów.

Graficzne rozszerzenia reklam

Ciekawą zmianą, która pojawi się Google Ads, będą graficzne rozszerzenia reklam tekstowych. Reklamy w sieci reklamowej będą mogły być rozszerzone o materiały graficzne i wideo, co znacznie podwyższy ich atrakcyjność wizualną i pomoże pozyskiwać skutecznie klientów.

kampania-produktowa-google

Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/gml-2021-innovations/

Pliki produktowe w kampaniach wideo

Jedną z większych zmian, jakie będziemy mogli zaobserwować w systemie reklamowym Google Ads, jest dodanie plików produktowych w celu kampanii wideo. (Video Action Campaigns) Po wprowadzonych zmianach w kampanii zachęcającej do działania będziemy mogli używać produktów z Google Merchant Center.

Globalny dostęp do kampanii wideo typu ”Zasięg”

W ciągu najbliższych kilku miesięcy w systemie reklamowym Google Ads zostanie uruchomiony globalnie i dla wszystkich dostęp do kampanii wideo typu ”Zasięg”. Kampanie te pomogą skutecznie zwiększać reklamodawcom zasięg ich reklamy i wyświetlać najlepiej dobraną kombinację reklam – które są możliwe lub niemożliwe do pominięcia czy 6 cio sekundowe spoty w YouTube i sieci partnerów Google.

Asystent importowania konwersji offline

Asystent importowania konwersji offline od teraz będzie ułatwiał import konwersji offline, co z kolei przełoży się na efektywniejsze konfigurowanie kampanii reklamowych oraz generowanie większej ilości konwersji czy poprawienie współczynnika CR. System będzie dostarczał również szczegółowe wskazówki oraz pomagał automatycznie zarządzać projektami.

Nowy format reklamy w kampanii lokalnej

Wraz z nadchodzącymi zmianami pojawi się również nowy format reklamy na mapach Google. W spisie kroków nawigacji prowadzącej do celu może zatem pojawić się reklama pobliskiej firmy, proponując skorzystanie z usługi w trakcie drogi do celu.

Większa ilość informacji w zakładce” Statystyki”

W najbliższych miesiącach pojawi się też nowa wersja strony „Statystyki”. Będą one zawierały nowe elementy takie jak:

  • prognozy popytu
  • motywy związane z zainteresowaniami konsumentów
  • statystyki odbiorców
wyniki-kampanii-google

Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/gml-2021-innovations/

Docelowy ROAS w kampaniach video

Od teraz możliwy do wykorzystania jest docelowy ROAS w kampaniach wideo. Określenie stawek w oparciu o docelowy zwrot jest możliwy globalnie dla kampanii wideo, a dla reklam Discovery globalnie w wersji beta.

Przeczytaj też koniecznie: Jak właściwie interpretować wyniki kampanii Google Ads – wyjaśnienie wskaźników i analiza działań

Możliwość kierowania na listę klientów

Po zmianach, jakie zostały wprowadzone, klienci Google Ads będą mogli bez minimalnego limitu wydatków — który wynosił 50 tys. dolarów kierować użytkowników na listę klientów (Customer Match). Tym samym jest to mocny sygnał, iż Google odchodzi od (third-party cookies) czyli ciasteczek zewnętrznych firm, a większe znaczenie będą miały własne pliki cookie (first-party cookies).

Nowe rozszerzenie reklam hoteli

Zmiana ta wprowadza możliwość dodania rozszerzonych funkcji rezerwacji w reklamach tekstowych hoteli. Funkcja pojawi się w najbliższych tygodniach, a dane potrzebne do wyświetlenia w reklamie będą pobierane z pliku danych. Google będzie również uwzględniało oferty najmu wakacyjnego na stronie hoteli z uwagi na blisko 100% wzrost zainteresowania tego typu usługami.

Dokładne pomiary konwersji w wersji beta

Od teraz użytkownicy korzystający z Google Ads będą mogli skorzystać z dokładniejszych pomiarów konwersji w wersji beta. Będą one przeprowadzane z pełnym poziomem bezpieczeństwa, a dzięki dokładniejszym pomiarom wyciąganie wniosków z kampanii reklamowej będzie prostsze.

Skonsultuj zmiany z nami i skorzystaj z naszych usług

Google Ads to system reklamowy dający wiele możliwości i będący podstawową formą promocji dla wielu marek. Jako specjaliści z dużym doświadczeniem jesteśmy przygotowani, aby udzielać kompleksowych informacji o zmianach jakie w nim zachodzą. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług oraz rozmowy, niezależnie od tego czy celem jest stworzenie nowej kampanii reklamowej Google Ads czy edytowanie tej, która już istnieje.

Jesteśmy zespołem specjalistów oraz możemy pochwalić się wieloma skutecznie zrealizowanymi kampaniami Google Ads. Świadczymy również inne usługi związane z marketingiem internetowym, a także pozycjonowaniem. Skontaktuj się z nami i skorzystaj z naszej pomocy. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Adriana Wrochna