W marcu pierwsza, we wrześniu druga fala pandemii na zawsze zmieniły rzeczywistość polskich, jak i zagranicznych przedsiębiorców. Ci, którzy już byli w sieci – musieli mocno zintensyfikować swoje działania. Ci, którzy do tej pory radzili sobie poza światem online – zostali zmuszeni do szybkiej zmiany kierunku i ekspresowej digitalizacji swoich przedsięwzięć.
Jak odnaleźć się w nowych, “covidowych” realiach biznesu? Jakie techniki i podejścia nadal się sprawdzają? Co robić inaczej? A jakie działania nie przynoszą żadnych rezultatów?
Sprawdź ten krótki poradnik, w którym przygotowaliśmy dla Ciebie 4 kluczowe obszary, które musisz wziąć pod uwagę.
1. Zmień swoją siedzibę – od teraz będzie nią strona internetowa
Nawet jeśli dotychczas głównym miejscem, gdzie odwiedzali Cię klienci było Twoje biuro, bar, restauracja, zakład usługowy lub sklep stacjonarny – musisz przestawić się na tryb online.
Jeżeli posiadasz “starą” stronę www, koniecznie sprawdź, czy spełnia najnowsze wymagania i jest zgodna z przyzwyczajeniami użytkowników. Jeśli nadal nie dysponujesz żadnym serwisem, to masz naprawdę bardzo mało czasu, aby to nadrobić.
W obu przypadkach pamiętaj, że Twoja stara lub nowa strona internetowa musi być:
- Responsywna, czyli w pełni funkcjonalna zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych.
- Szybka, czyli działająca tak, aby jej uruchomienie nie trwało więcej niż kilka sekund (zalecamy zmieścić się w przedziale 3 – 4 sekund).
- Czytelna, czyli ułożona i napisana w taki sposób, aby żaden użytkownik nie miał problemu z jej odbiorem.
2. Daj się zauważyć – bądź tam, gdzie są Twoi klienci
Sama strona internetowa to niestety za mało, aby mówić o skutecznej promocji w sieci. Poza tym musisz zadbać o to, aby odbiorcy w ogóle wiedzieli o Twoim istnieniu! W tym celu wykorzystaj cały wachlarz możliwości promocyjnych:
- Media społecznościowe – Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Pinterest i inne. Za ich pośrednictwem prowadź regularną komunikację, która wzbudzi zainteresowanie dotychczasowych, a także przyciągnie zupełnie nowych klientów.
- Mapy Google – jeżeli działasz w określonej lokalizacji – pokaż to za pomocą narzędzia Google Maps w formie maksymalnie skonfigurowanej wizytówki Google Moja Firma. Niech okoliczni odbiorcy wiedzą, gdzie i kiedy mogą Cię odwiedzić!
- Wyszukiwarka Google – dbaj o widoczność swojego serwisu wykorzystując do tego zarówno możliwości jego pozycjonowania, jak i płatne formy reklamy online.
3. Nie zapominaj o konkurencji – ucz się od tych, którzy znają się na promocji
Nie zapominaj, że Internet jest potężnym narzędziem, a z jego możliwości całymi garściami czerpią również konkurujące z Tobą marki. Dlatego obserwuj i śledź ich działania. Analizuj, jakie kanały wykorzystują oraz jakie środki na to przeznaczają. Podpatruj to, co robią dobrze oraz zwracaj uwagę na elementy, których należy się wystrzegać.
4. Staraj się być zawsze na bieżąco
Zachowania konsumentów, warunki rynkowe, a co za tym idzie – trendy marketingowe potrafią zmieniać się dosłownie “z dnia na dzień”. Dlatego, jako właściciel lub osoba odpowiedzialna za biznes, pilnuj, aby nic nie umykało Twojej uwadze. Sprawdzaj, co słychać w branży, co jest obecnie na TOPie, a także wsłuchuj się w prognozy i opinie ekspertów. Takie działanie pozwoli Ci nie wypaść z obiegu. A kto wie – być może będziesz zawsze krok przed konkurencją ?.
Budżet na reklamę online. Ile to wszystko kosztuje?
Jak pewnie się domyślasz, odpowiedź na to pytanie jest zawsze taka sama – “to zależy”. Jedno jest pewne – w czasach, gdy większość biznesów przenosi się do sieci, rośnie świadomość konsumentów, liczba oraz siła konkurencji jest coraz większa – reklama nie może być tania.
Więcej na temat poszczególnych wydatków znajdziesz tutaj: koszty reklamy SEO, cena strony www, koszty sklepu internetowego.
Najważniejsze, co musisz zapamiętać to fakt, że Twoja promocja w sieci musi być w pełni elastyczna. W tym celu:
- Regularnie optymalizuj swój serwis internetowy – testuj skuteczność grafik, tekstów, a nawet struktury całej strony internetowej.
- Sprawdzaj, jakie kanały przynoszą Ci najlepsze rezultaty – analizuj miejsca promocji (media społecznościowe, reklamy płatne, serwisy współpracujące itp.).
- Cały czas kontroluj swoje wydatki – weryfikuj, co tak naprawdę się opłaca, a które aktywności generują wyłącznie straty. To, co nie działa – ograniczaj. To, co jest skuteczne – skaluj i pomnażaj zyski ?.
- Nigdy nie spoczywaj na laurach – to, że coś sprawdza się w tym momencie, wcale nie oznacza, że będzie równie skuteczne za tydzień, miesiąc czy rok.
Pandemia mocno nadwyrężyła Twoją firmę i chcesz szybko odrobić straty?
W takim razie nie czekaj! Skontaktuj się z nami lub od razu wybierz jeden z dostępnych pakietów wsparcia marketingowego. Wyciągniemy Twoją firmę nawet z największego dołka.