SEO / Pozycjonowanie Sklepu RedCart – Optymalizacja Techniczna E-commerce

RedCart, Polska myśl e-commerce

RedCart to oprogramowanie przygotowane z myślą o

sklepach internetowych działające w modelu SaaS
, czyli w ramach abonamentu użytkownicy otrzymują dostęp do platformy
sprzedażowej wraz z Obsługą Klienta. Użytkownik, który wykupi
abonament, zyskuje dostęp do szeregu funkcjonalności, które pozwalają
na personalizację sklepu internetowego. W modelu SaaS dostarczyciel
usługi jest odpowiedzialny za rozwój oprogramowania, przeprowadzanie
aktualizacji, dostarczenie materiałów pomocniczych i dokumentacji
technicznej oraz bezpieczeństwo tej platformy e- commerce.

RedCart logo

Ikona kursor na folderze

RedCart udostępnia użytkownikom ponad 1500 funkcji, które pomagają w
rozwoju Twojej witryny. Oprogramowanie pozwala na
otworzenie sklepu internetowego oraz umożliwia
automatyzację procesów sprzedażowych Allegro i innych serwisów
aukcyjnych. System RedCart daje możliwości integracji z 500 hurtowni,
jak również z kurierami, systemami płatności, serwisami aukcyjnymi,
porównywarkami oraz licznymi narzędziami marketingowymi. Można również
używać tej platformy do sprzedaży w modelu dropshippingu.

RedCart, a pozycjonowanie

Platforma RedCart daje możliwość pozycjonowania i pozwala na uzyskanie
przyzwoitych miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania, dzięki
wbudowanym narzędziom SEO oraz rozwiązaniom takim jak
przyjazne adresy URL. System sklepowy RedCart spełnia
większość wymagań SEO. Do dyspozycji klientów są narzędzia, takie jak:

Ikona lupa z plusem

  • kod źródłowy atrakcyjnie odbierany przez Google;
  • kierowanie na zdefiniowany adres odbywa się dzięki przekierowaniu
    301, które jest istotne dla pozycjonowania;
  • przyjazne adresy URL;
  • kod HTML zgodny z najnowszymi standardami;
  • zoptymalizowane pliki CSS i JavaScript;
  • automatycznie generowana mapa dla Google;
  • google Rich Snippets oraz rel=”next” i rel=”prev”: pozwalające na
    przekazanie dodatkowych informacji o produktach oraz relacjach
    pomiędzy nimi, które umożliwiają wyróżnienie się na tle konkurencji;
  • system znaczników h1, h2, h3, które są ustawione domyślnie np. w
    nagłówkach kategorii i opisów.

Oprogramowanie RedCart pozwala na samodzielną konfigurację metadanych
istotnych dla pozycjonowania sklepu. Dzięki ich odpowiedniemu
przygotowaniu sklep będzie widoczny w organicznych wynikach
wyszukiwania.

1. Podstawowe ustawienia

W sekcji ustawienia podstawowe > SEO istnieje możliwość dodawania i
edycji najważniejszych danych związanych ze stroną, czyli:

  • Tytułu strony głównej Twojego sklepu – pełna nazwa
    sklepu widoczna w wyszukiwarce Google.
  • Meta opisu – opis znajdujący się pod linkiem do
    witryny w wynikach wyszukiwania Google. Tekst powinien zwięźle i
    prawidłowo obrazować zawartość strony oraz zawierać wezwanie do
    interakcji.
  • Słów kluczowych – należy dodać słowa kluczowe,
    które zwiększą widoczność Twojego serwisu dla klientów wpisujących w
    wyszukiwarkę Google określone frazy.
  • Alternatywnego opisu zdjęcia – opis, który
    wyświetla się w przypadku błędu ładowania obrazka. Dzięki temu
    graficzna nawigacja działa, nawet gdy obrazek się nie wczyta.
Ikona liter duże A małe a

Ikona typografia

2. Dodatkowe opisy w sklepie

Platforma RedCart umożliwia dodawania unikatowych treści dla
algorytmu, który decyduje o zaindeksowaniu strony
jako adekwatnej do konkretnego zapytania wpisanego do wyszukiwarki. Im
więcej unikalnej i atrakcyjnej treści w naszym serwisie, tym większa
szansa na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Należy także
pamiętać o dodaniu znaczników H1- H3, które można
edytować w opisach kategorii produktowych oraz opisach produktów.
Domyślnie ustawione do nazw kategorii i produktów są tylko znaczniki
H1. Oprogramowanie oferuje również możliwość dodawania dodatkowych
opisów oraz słów kluczowych dla kategorii produktowych i produktów.
Należy zawsze mieć na uwadze, iż opisy produktów muszą zachęcać do
zakupu i warto napisać je samemu ze względu na widoczność w sieci.

3. Moduł bloga RedCart

Wbudowany moduł bloga pozwala Ci na informowanie klientów o
nowościach, trendach i akcjach specjalnych. Jednak najważniejszą
funkcją bloga jest ściąganie ruchu do witryny i jak już zostało
wcześniej wspomniane, algorytmy Google dają pierwszeństwo unikalnym i
atrakcyjnym treściom, a moduł pozwala na ich regularne dodawanie.

Platforma IdoSell oferuje wiele więcej funkcjonalności przydatnych w
pozycjonowaniu witryny takich jak:

4. Analiza ruchu w Twoim sklepie

Ważnym komponentem pozycjonowania jest analityka, która polega na
zbadaniu ruchu i jego źródeł. Narzędzia takie jak Google Analytics i
Google AdWords umożliwiają nie tylko na uruchomienie reklamy w
wyszukiwarce i mierzenie ilości użytkowników w sklepie, ale także
pozwalają na wyszukiwanie słów kluczowy, które powinny być zawarte
opisie sklepu i produktów. Powyżej wymienione narzędzia można
skonfigurować w zakładce ustawienia – podstawowe ustawienia –
statystyki zewnętrzne.

Ikona długopis i kartka

Ikona znacznik lokalizacji

5. Konfiguracja przyjaznych adresów URL

Platforma RedCart umożliwia na zautomatyzowanie dodawania przyjaznych
adresów URL, czyli krótki i zrozumiałych adresów, w których należy
umieścić bardzo istotne pod względem wyszukiwarek słowa kluczowe,
dzięki temu poruszanie się po serwisie jest łatwe i przyjemne.
Przyjazne adresy URL działają też korzystnie na
wyniki wyszukiwania.

6. Media społecznościowe

Media społecznościowe to cenne źródło wartościowych linków do Twojej
strony, więc pozycjonowanie sklepu przy ich wykorzystaniu powinno być
elementem strategii budowania obecności Twojej firmy w sieci.
Oprogramowanie RedCart pozwala na integrację sklepu na Facebooku,
która daje Ci nowe źródło sprzedaży.

Ikona palec wskazujący

Podsumowanie

System e-commerce opisany powyżej daje wiele możliwości
optymalizacji Twojej witryny, ale warto mieć na uwadze fakt, iż
pozycjonowanie to proces ciągły i długofalowy. Nawet
jeśli osiągniesz wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania,
potem musisz walczyć o jej utrzymanie, więc jeśli chcesz prowadzić
działania pozycjonerskie, a nie masz zamiaru tworzyć działu w firmie
odpowiedzialnego za
marketing internetowy, skontaktuj się z naszym Doradcą Klienta, który rozjaśni wszystkie
Twoje wątpliwości i przeprowadzi z Tobą rozmowę o Twojej branży,
dzięki której będzie w stanie zaproponować satysfakcjonujące
rozwiązanie.

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!