SEO / Pozycjonowanie Sklepu VirtueMart – Optymalizacja Techniczna E-commerce

VirtueMart

VirtueMart (wcześniej znany jako mambo- phpShop) to otwarte
rozwiązanie e-commerce zaprojektowane jako rozszerzenie Mambo lub
Joomla! (To systemy zarządzania treścią (CMS)). VirtueMart jest
napisany w PHP i wymaga środowiska MySQL do przechowywania danych.
Najlepiej sprawdza się w witrynach o małym i średnim ruchu.

VirtueMart obsługuje nieograniczoną liczbę produktów i kategorii, przy
czym produkty można przypisać do wielu kategorii. Funkcjonalność ta
jest teraz w większości obsługiwana przez oddzielne, subskrypcyjne
wtyczki. Oferuje tryb katalogu, w którym funkcje koszyka są wyłączone.
VirtueMart obsługuje wiele cen dla jednego produktu na podstawie grup
kupujących lub zakresu ilościowego i umożliwia korzystanie z wielu
różnych bramek płatności.

VirtueMart

Ikona kod szara

Ponieważ VirtueMart jest rozwiązaniem e- commerce o otwartym kodzie
źródłowym, to cały kod aplikacji jest jawny. Pozwala to między innymi
na przeglądanie, aktualizacje lub dostosowywanie działania koszyka na
zakupy. Ponadto sam VirtueMart oferuje uproszczone szablony (nazywane
„fly pages” w VirtueMart), które umożliwiają edycję różnych stron
zakupów i koszyka jako standardowych HTML i CSS.

Szczególną nowością w VirtueMart 1.1.0 było włączenie możliwości
szybkiej zmiany motywów dla kategorii, produktów, kas i stron koszyka.
Koszyk jest również zintegrowany z Rapid 3.0, który umożliwia
przesyłanie danych transakcyjnych bezpośrednio z przeglądarki klienta
do bramki płatności bez przechodzenia przez systemy akceptanta.

Ponieważ VirtueMart jest tylko wtyczką dla Joomla! / Mambo, ma te same
wymagania systemowe.

Kilka innych wymaganych bibliotek pomocniczych lub rozszerzeń obejmuje
obsługę MySQL, XML i Zlib wbudowaną w PHP. Zalecana jest obsługa HTTPS
(OpenSSL) i cURL. VirtueMart został przyjęty przez ponad 269 000
sprzedawców internetowych.

VirtueMart, a pozycjonowanie

Dzięki temu, iż VirtueMart jest dostępny na
licencji OpenSource, masz możliwość dowolnej
konfiguracji kodu Twojej witryny. Dzięki temu możesz skutecznie
pozycjonować sklep internetowy
na tej platformie. Główne działania, które są podstawami w
optymalizacji SEO (optymalizacja polega na pozbyciu się wszystkich
błędów wpływających negatywnie na widoczność Twojej witryny i
jednoczesne usprawnienie Twojego serwisu) to:

  • konfiguracja przyjaznych adresów URL – adresy URL
    powinny być pozbawione nielogicznych ciągów znaków i polskich
    czcionek, być czytelne dla użytkownika i w jak największym stopniu
    obrazować zawartość opisywanej podstrony;
  • konfiguracja meta danych – meta tytuł i meta opisy
    na platformie VirtueMart można skonfigurować globalnie bądź
    indywidualnie. Oba te elementy powinny zawierać odpowiednio dobrane
    słowa kluczowe i prawidłowo opisywać zawartość umieszczoną na
    podstronie Twojego serwisu. W przypadku meta opisu bardzo ważne jest
    dodanie wezwania do działania, które zachęci potencjalnych klientów
    do odwiedzenia naszej podstrony;
Ikona litera T

Ikona check niebieska

  • mapa strony – należy wygenerować plik Sitemap.xml,
    który pozwala na przyspieszenie procesu indeksacji witryny
    VirtueMart. Trzeba jednak pamiętać, iż po jakiejkolwiek zmianie
    struktury strony mapa strony musi zostać ponownie zgłoszona do
    indeksacji przez narzędzie Google Search Console;
  • pozbycie się duplikowanych treści – treści, które
    są powtarzane w strukturze strony, negatywnie wpływają na poziom
    widoczności serwisu, więc trzeba mieć na uwadze, iż zawsze lepiej
    tworzyć unikalne teksty, które są atrakcyjne dla algorytmu Google i
    czytelne dla użytkowników serwisu;
  • nagłówki – są oznaczone tagami H1- H6 w zależności
    od ich istotności. Wdrożenie odpowiedniej struktury pozwoli robotom
    indeksującym Twój sklep internetowy na prawidłowy odbiór jej
    zawartości.

Dzięki otwartemu charakterowi tego
rozwiązania e-commerce
i wielu rozszerzeniom możliwa jest
szybka optymalizacja serwisu w przypadku posiadania
odpowiednio zaawansowanej wiedzy specjalistycznej. Jeśli nie posiadasz
wystarczającej wiedzy w tym zakresie bądź potrzebujesz pomocy z
trudniejszymi aspektami pozycjonowania, skontaktuj się z naszym
Doradcą Klienta, który odpowie na wszystkie Twoje pytania i
zaproponuje odpowiednio dobrane rozwiązanie działające w Twojej
branży.

Ikona palec wskazujący

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!